Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL
Jakub Madrjas ⚫ 06.02.2023 ⚫
5k

Fot. Koleje Mazowieckie
Bardzo dużą umowę podpisze spółka Pesy z Kolejami Mazowieckimi na utrzymanie aż 66 pociągów EN57AL na poziomie P4.
Pesa Mińsk Mazowiecki złożyła jedyną ofertę w przetargu na naprawy na poziomie utrzymania P4 66 pociągów serii EN57AL. Opiewa ona na 105 mln zł netto (129 mln zł brutto). Mieściła się w kosztorysie przewoźnika (133 mln złotych) i została zaakceptowana przez zamawiającego. Wkrótce powinna zostać podpisana umowa.
EN57AL, czyli "Alina" zamknęła modernizację najstarszych pociągów w Kolejach Mazowieckich. Pierwsza modernizacja do tego standardu zaczęła się w 2014 roku, druga w latach 2016-2017. Jak informuje przewoźnik, pojazdy zostały zmodernizowane w szerokim zakresie, co przyczyniło się do znacznej poprawy świadczonych usług przewozowych i wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa podróżowania. Modernizacja objęła m.in.: montaż systemu drzwi odskokowo-przesuwnych, montaż klimatyzacji przedziałów pasażerskich oraz kabin maszynisty, wymianę silników na asynchroniczne i modernizację układu napędowego, instalację systemu informacji audiowizualnej oraz monitoringu przedziałów pasażerskich, montaż WC w obiegu zamkniętym. Pojazdy zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowością tej modernizacji był montaż urządzeń do udostępniania bezprzewodowego internetu (Wi-Fi).
Dzięki tak szerokiej modernizacji pojazdy mają wozić pasażerów jeszcze przez przynajmniej 15 kolejnych lat. Ostatnim z łącznie 66 pojazdów pojazdów, który przeszedł w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” (obecnie Pesa Mińsk Maz.) naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją do standardu AL, był ezt EN57 o numerze 1902. Został przekazany Kolejom Mazowieckim 22 maja 2017 roku i ta data zamknęła pewien rozdział w polityce taborowej spółki – zostały zrealizowane wszystkie dotychczasowe plany modernizacyjne, a Koleje Mazowieckie skupiły się już głównie na zakupie nowych pojazdów.
Po dostawach nowych Flirtów Stadlera spółka ma obecnie nadwyżkę taboru, którą wypożycza Kolejom Śląskim. Inne pojazdy są sprzedawane. O tym, kiedy doczekamy się końca EN57 w Kolejach Mazowieckich piszemy tutaj.
EN57AL, czyli "Alina" zamknęła modernizację najstarszych pociągów w Kolejach Mazowieckich. Pierwsza modernizacja do tego standardu zaczęła się w 2014 roku, druga w latach 2016-2017. Jak informuje przewoźnik, pojazdy zostały zmodernizowane w szerokim zakresie, co przyczyniło się do znacznej poprawy świadczonych usług przewozowych i wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa podróżowania. Modernizacja objęła m.in.: montaż systemu drzwi odskokowo-przesuwnych, montaż klimatyzacji przedziałów pasażerskich oraz kabin maszynisty, wymianę silników na asynchroniczne i modernizację układu napędowego, instalację systemu informacji audiowizualnej oraz monitoringu przedziałów pasażerskich, montaż WC w obiegu zamkniętym. Pojazdy zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowością tej modernizacji był montaż urządzeń do udostępniania bezprzewodowego internetu (Wi-Fi).
Dzięki tak szerokiej modernizacji pojazdy mają wozić pasażerów jeszcze przez przynajmniej 15 kolejnych lat. Ostatnim z łącznie 66 pojazdów pojazdów, który przeszedł w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” (obecnie Pesa Mińsk Maz.) naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją do standardu AL, był ezt EN57 o numerze 1902. Został przekazany Kolejom Mazowieckim 22 maja 2017 roku i ta data zamknęła pewien rozdział w polityce taborowej spółki – zostały zrealizowane wszystkie dotychczasowe plany modernizacyjne, a Koleje Mazowieckie skupiły się już głównie na zakupie nowych pojazdów.
Po dostawach nowych Flirtów Stadlera spółka ma obecnie nadwyżkę taboru, którą wypożycza Kolejom Śląskim. Inne pojazdy są sprzedawane. O tym, kiedy doczekamy się końca EN57 w Kolejach Mazowieckich piszemy tutaj.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |