Partnerzy serwisu:

Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL

Jakub Madrjas 06.02.2023 5k

Ponad 100 milionów złotych dla Pesy Mińsk Maz. na naprawy EN57AL
Fot. Koleje Mazowieckie
Bardzo dużą umowę podpisze spółka Pesy z Kolejami Mazowieckimi na utrzymanie aż 66 pociągów EN57AL na poziomie P4.
Pesa Mińsk Mazowiecki złożyła jedyną ofertę w przetargu na naprawy na poziomie utrzymania P4 66 pociągów serii EN57AL. Opiewa ona na 105 mln zł netto (129 mln zł brutto). Mieściła się w kosztorysie przewoźnika (133 mln złotych) i została zaakceptowana przez zamawiającego. Wkrótce powinna zostać podpisana umowa. 

EN57AL, czyli "Alina" zamknęła modernizację najstarszych pociągów w Kolejach Mazowieckich. Pierwsza modernizacja do tego standardu zaczęła się w 2014 roku, druga  w latach 2016-2017. Jak informuje przewoźnik, pojazdy zostały zmodernizowane w szerokim zakresie, co przyczyniło się do znacznej poprawy świadczonych usług przewozowych i wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa podróżowania. Modernizacja objęła m.in.: montaż systemu drzwi odskokowo-przesuwnych, montaż klimatyzacji przedziałów pasażerskich oraz kabin maszynisty, wymianę silników na asynchroniczne i modernizację układu napędowego, instalację systemu informacji audiowizualnej oraz monitoringu przedziałów pasażerskich, montaż WC w obiegu zamkniętym. Pojazdy zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowością tej modernizacji był montaż urządzeń do udostępniania bezprzewodowego internetu (Wi-Fi).

Dzięki tak szerokiej modernizacji pojazdy mają wozić pasażerów jeszcze przez przynajmniej 15 kolejnych lat. Ostatnim z łącznie 66 pojazdów pojazdów, który przeszedł w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” (obecnie Pesa Mińsk Maz.) naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją do standardu AL, był ezt EN57 o numerze 1902. Został przekazany Kolejom Mazowieckim 22 maja 2017 roku i ta data zamknęła pewien rozdział w polityce taborowej spółki – zostały zrealizowane wszystkie dotychczasowe plany modernizacyjne, a Koleje Mazowieckie skupiły się już głównie na zakupie nowych pojazdów.

Po dostawach nowych Flirtów Stadlera spółka ma obecnie nadwyżkę taboru, którą wypożycza Kolejom Śląskim. Inne pojazdy są sprzedawane. O tym, kiedy doczekamy się końca EN57 w Kolejach Mazowieckich piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony