Partnerzy serwisu:

Południowy objazd dla „siódemki” coraz bliżej ukończenia

Martyn Janduła 20.06.2017 4,5k

Południowy objazd dla „siódemki” coraz bliżej ukończenia
Linia kolejowa nr 69fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 Wikimedia commons
Zarządca infrastruktury kolejowej prowadzi przetarg, którego celem jest przygotowanie linii kolejowych jako objazdu dla zaplanowanej do modernizacji linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina. Poprawa stanu infrastruktury ma zapewnić dobre warunki eksploatacyjne. Jest to już trzeci etap prac. Teraz PLK otworzyły oferty.
Przetarg w systemie „projektuj i buduj” dotyczy dwóch linii kolejowych – nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz 69 Rejowiec – Hrebenne. Stanowić one mają objazd dla zamkniętej do modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk.

Ważny objazd

PKP Polskie Linie Kolejowe szacowały, że poprawa warunków eksploatacyjnych linii kolejowych pochłonie 13,57 mln zł brutto. Przyszły wykonawca będzie musiał uporać się z zadaniem najpóźniej do 9 września 2017 roku. Wybór ofert odbędzie się po uwzględnieniu ceny – 95% oraz okresu gwarancji – 5%.

W postępowaniu zgłosiły się trzy firmy, które są gotowe zrealizować inwestycję. Najtańszą ofertę złożył Zakład Inżynierii Kolejowej Leśkiewicz, Kosmala – 15,79 mln zł brutto. Droższą ofertę ma z kolei konsorcjum Serso oraz Intop Warszawa, bo wynosi ona aż 16,18 mln zł brutto. Najdroższa oferta należy do grupy Fewaterm – 19,6 mln zł brutto. Wszyscy zadeklarowali 60-miesięczny okres gwarancji.

Realizacja projektu pozwoli na przeznaczenie linii kolejowej nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz linii kolejowej nr 69 Rejowiec – Hrebenne na odcinku Rejowiec – Zwierzyniec Towarowy jako trasy objazdowej w kierunku południowym kraju podczas realizacji projektu modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Otwock – Pilawa – Lublin.

Zakres prac

Prace mają pozwolić na utrzymanie standardów techniczno-eksploatacyjnych linii kolejowej nr 66 oraz linii kolejowej nr 69 dotyczących nacisku osi na tor 221 kN i obowiązującej prędkości rozkładowej. Na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe wynosi ona 100 km/h dla składów osobowych i 80 km/h dla składów towarowych, natomiast na odcinku Rejowiec – Hrebenne prędkości wynoszą analogicznie 120 km/h oraz 70 km/h.

W ramach prac wykonawca wymieni podkłady drewniane i zastąpi je betonowymi. Zaplanowano m.in. likwidację styków szynowych poprzez spawanie termitowe szyn, uzupełnienie podsypki tłuczniowej oraz wymianę pojedynczych szyn. Na linii kolejowej nr 69 w planach jest wymiana ok. 6 tys. metrów bieżących pojedynczych szyn w torze nr 1 od km 53,182 do km 56,000 na odcinku Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe. Dodatkowo wykonawca zajmie się profilowaniem ław torowiska na odcinkach wymiany nawierzchni oraz wykonanie odwodnienia. Zakres robót nie będzie dotyczył rozjazdów. Roboty nie obejmą również branży sterowania ruchem kolejowym. Z wyjątkiem jednego przejazdu kolejowo-drogowego większe prace w tym zakresie również nie będą prowadzone.

Główne prace już za nami

Jest to już trzeci etap prac zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń eksploatacyjnych na linii nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe i linii 69 Rejowiec – Hrebenne”. Obecnie trwa kończenie kontraktu na tych liniach przez Trakcję PRKiI. W ramach kontraktu wykonywana jest naprawa podtorza oraz nawierzchni torowej na łącznym odcinku 63 km. Wymienione będzie także 5 rozjazdów, wyremontowanych 5 wiaduktów i jeden most.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony