Partnerzy serwisu:

Półtora roku eksploatacji zespołów trakcyjnych Coradia iLint na wodór

Michał Szymajda 26.05.2020 13

Półtora roku eksploatacji zespołów trakcyjnych Coradia iLint na wodór
Zespół trakcyjny Coradia iLintfot. Alstom
Pod koniec lutego, po 530 dniach i ponad 180 tysiącach przejechanych kilometrów, dwa pierwsze na świecie wodorowe zespoły trakcyjne iLint pomyślnie zakończyły oficjalną fazę testową. Dwa przedseryjne pojazdy Coradia iLint kursowały po Dolnej Saksonii z pasażerami od września 2018 r. Po raz pierwszy pokazano je w tym samym miesiącu na targach Innotrans w Berlinie.
Eksploatacja nadzorowana dwóch iLintów jest wstępem do dostawy 14 seryjnych iLintów, które pojawią się na torach Dolnej Saksonii w 2022 roku. Ich operatorem będzie przewoźnik EVB. 14 pociągów Coradia iLint zastąpi, będące obecnie w eksploatacji, spalinowe zespoły trakcyjne. Alstom dostarczy zespoły trakcyjne Coradia iLint wraz z usługą serwisowania. Firma Linde, zajmująca się dystrybucją gazów, zbuduje i będzie obsługiwać stację tankowania wodoru dla tej rodziny pociągów, zlokalizowaną w pobliżu stacji Bremervoerde. Dostawy wodoru mają trwać 30 lat.

– Przez ostatnie półtora roku nasze dwa pociągi Coradia iLint poprzedzające produkcję seryjną udowodniły, że technologia ogniw wodorowych może być z powodzeniem stosowana w codziennej obsłudze składów pasażerskich. To dla nas ważna siła napędowa na drodze do bezemisyjnej i zrównoważonej mobilności w transporcie kolejowym. Podczas testów eksploatacyjnych pociągów wodorowych pozyskaliśmy także cenne dane, które posłużą nam do dalszego rozwoju technologii napędowej – powiedział Jörg Nikutta, dyrektor zarządzający Alstom Transport na Niemcy i Austrię.

Jesteśmy dumni, że jako pierwszy operator kolejowy na świecie, mamy możliwość obsługiwania dwóch pierwszych pociągów napędzanych ogniwami paliwowymi na sieci Weser-Elbe. Od samego początku nasi pasażerowie wykazywali duże zainteresowanie tymi pociągami i wykorzystaną w nich technologią wodorową. Oprócz bardzo niskiego poziomu hałasu, pociąg wodorowy osiągał znakomite wyniki jako pojazd bezemisyjny, co jest szczególnie istotne w obliczu zachodzących zmian klimatycznych. Co więcej, obsługa pociągów iLint była silnym motywatorem dla naszych maszynistów – dodał Andreas Wagner, kierownik działu kolei regionalnej EVB.

– Zakończona z powodzeniem faza testowa oznacza, że spełnione zostały warunki do uruchomienia stałej eksploatacji pociągów wodorowych od 2022 r u operatora EVB, działającego w ramach LNVG – zarządcy kolei w Dolnej Saksonii.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Pociąg jest w pełni bezemisyjny i cichy, a co najważniejsze emituje jedynie parę wodną i skroploną wodę. Pociąg został wyposażony w kilka innowacyjnych rozwiązań: technologię czystej konwersji energetycznej, umożliwiające elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentny system zarządzania mocą napędową i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych trasach, zapewnia czystą i zrównoważoną obsługę linii kolejowych.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony