Polskie Pendolino [znów] na testach w Czechach
Jakub Madrjas ⚫ 30.06.2020 ⚫
5,2k
![Polskie Pendolino [znów] na testach w Czechach Polskie Pendolino [znów] na testach w Czechach](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20200630150352ed250020201912131061326106.jpg_900-528.jpg)
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Alstom rozpoczął testy pociągu ED250 Pendolino należącego do PKP Intercity na terenie Republiki Czeskiej. Nie jest to pierwsza wizyta na testach w tym kraju. Producent musi uzyskać dopuszczenie do ruchu pojazdu w trzech krajach.
O testach Pendolino w Czechach poinformowały miejscowe media. Skontaktowaliśmy się z firmą Alstom, która potwierdza informacje podane czeskim mediom przez rzecznika prasowego zarządcy infrastruktury Martina Nováka: próbna eksploatacja bez pasażerów prowadzona jest na odcinkach Bohumín – Přerov – Nedakonice, Prosenice – Dluhonice i Přerov – Kolín.
Zezwolenie jest ważne do końca lipca i zakończy się ewaluacją. Przewoźnikiem są Koleje Czeskie (Ceske Drahy). Jak dotąd Pendolino w Czechach podczas testów pracuje pod stosowanym w Polsce i na części czeskiej sieci napięciem 3 kV prądu stałego.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza wizyta polskiego Pendolino w Czechach. Pierwsze testy prowadzone były już w maju 2018 roku. Niedawno jeden ze składów udał się na ponowne testy do Niemiec (pierwsze odbyły się w 2017 roku), co niestety tym razem zakończyło się wypadkiem.
Jak już pisaliśmy, zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250 producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech w ciągu 5 lat od odbioru ostatniego pojazdu. Termin ten upłynął pod koniec marca 2020 roku, ale kontrakt nie przewiduje kar umownych za takie opóźnienie.
Zezwolenie jest ważne do końca lipca i zakończy się ewaluacją. Przewoźnikiem są Koleje Czeskie (Ceske Drahy). Jak dotąd Pendolino w Czechach podczas testów pracuje pod stosowanym w Polsce i na części czeskiej sieci napięciem 3 kV prądu stałego.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza wizyta polskiego Pendolino w Czechach. Pierwsze testy prowadzone były już w maju 2018 roku. Niedawno jeden ze składów udał się na ponowne testy do Niemiec (pierwsze odbyły się w 2017 roku), co niestety tym razem zakończyło się wypadkiem.
Jak już pisaliśmy, zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250 producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech w ciągu 5 lat od odbioru ostatniego pojazdu. Termin ten upłynął pod koniec marca 2020 roku, ale kontrakt nie przewiduje kar umownych za takie opóźnienie.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |