Partnerzy serwisu:

Polski Tabor Szynowy szuka prezesa

Jakub Madrjas 23.04.2019 43

Polski Tabor Szynowy szuka prezesa
fot Martyn Janduła
Należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu spółka Polski Tabor Szynowy szuka osoby na stanowisko prezesa po tym, jak do PKP Intercity przeszedł Adam Laskowski. Przez pewien czas w spółce nie było zarządu.
Jak już informowaliśmy, z dniem 25 marca 2019 roku walne zgromadzenie spółki PKP Intercity powołało do składu zarządu PKP Intercity Adama Laskowskiego. Był on prezesem należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu spółki Polski Tabor Szynowy od maja 2017 roku, kiedy to zastąpił Marcina Guryniuka. Jednocześnie pełnił funkcję Dyrektora Biura Administracji i Zakupów w Agencji Rozwoju Przemysłu. 

Spółka Polski Tabor Szynowy (dawniej FPW Invest) powstała w lipcu 2011 r. i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu jako tzw. pool taborowy (ROSCO). Na swojej stronie internetowej informuje, że "dysponuje flotą 20 nowoczesnych wagonów pasażerskich, stanowiących 2 składy złożone z nowo wyprodukowanych wagonów różnych typów" produkcji również należącej do ARP spółki FPS Cegielski; nigdy jednak nie było żadnej informacji na temat udostępniania takich wagonów czy nawet włączenia ich do eksploatacji. Spółka wzięła za to udział w konsorcjum dzierżawiącym zmodernizowane przez FPS składy EN57 Feniks do Przewozów Regionalnych.

Według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", przejście prezesa do PKP Intercity zaskoczyło ARP. Ponieważ zarząd był jednoosobowy, spółka została pozbawiona zarządu; po dwóch dniach delegowano do czasowego wykonywania czynności prezesa członka rady nadzorczej spółki, Roberta Rybkę. Po dwóch tygodniach (10 kwietnia) rozpisano postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa. 

Jak czytamy w ogłoszeniu, kandydat musi posiadać wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letni okres zatrudnienia i co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych albo wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek; dodatkowym atutem będzie znajomość co najmniej jednego języka obcego na poziomie średniozaawansowanym bądź wyższym (preferowany język angielski lub niemiecki) oraz doświadczenie zawodowe zdobyte w spółkach działających w branży kolejowej. Wybrani kandydaci będą musieli stawić się na rozmowie kwalifikacyjnej. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony