Partnerzy serwisu:

Polska Wschodnia: Mniejsze zmiany w rozkładzie jazdy PR

jar, Rynek Kolejowy 15.10.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-15 13:05:44 Autor: ewa
---.inter-sat.pl
Zapoznałam się właśnie z informacją o korekcie s.r.j.p. 2014/15. Po zapoznaniu się z nią stwierdzam że w wyniku niezrozumiałych działań PKP PLK oraz Przewozów Regionalnych zmuszona będę do rezygnacji z usług kolei! Dojeżdżam do pracy w Katowicach na zmianę nocną z Charsznicy pociągiem 24911. Otóż z tej korekty czarno na białym wynika że od 18 X do 12 grudnia br; tj. przez prawie 2 miesiące wleć się po świeżo zrewitalizowanym odcinku Sosnowiec Dańdówka - Sosnowiec Południowy z szybkością 20 km/h, chociaż PKP PLK ogłaszała wszem i wobec że po rewitalizacji pociągi przyśpieszą tam do 70 km/h!!!. Dodatkowo w wyniku absurdalnego ułożenia rozkładu jazdy pociągu 24911, korzystając z tego pociągu notorycznie spóźniałbym na do pracy na zmianę nocną. Zresztą nie tylko ja bo takich jak ja będą dziesiątki! Pociąg 24911 relacji Kielce - Katowice, który wg tego rozkładu będzie przyjeżdżał do stacji Katowice dopiero o g.18.36, co jeszcze nigdy nie miało miejsca! Pociągiem tym, innego bowiem nie ma, jeździ znacząca grupa osób pracująca na zmianę nocną, od zawsze przyjeżdżał on do Katowic pomiędzy 18.00 a 18.25 tak by każdy mógł dotrzeć do swego miejsca zatrudnienia! Analizując rozkład tego pociągu można dostać palpitacji serca. Najpierw przymusowy, bez żadnego racjonalnego wytłumaczenia ( linia dwutorowa, brak pociągów wyższej kategorii, żadnych zamknięć ), zbędny i denerwujący pasażerów 7 minutowy postój w stacji Wolbrom, potem zrewitalizowany do 70 km/h, 4 kilometrowy odcinek z S-ca Dańdówki do Sosnowca Płd, pociąg pokona w 12/13 minut! by jeszcze na koniec odstać jeszcze kolejne 7 minut w stacji S-c Południowy!!! W ten sposób sztucznie wydłużono czas jazdy tego pociągu o 20 minut!!!
Gdyby zlikwidować IDIOTYCZNY postój w Wolbromiu, urealnić czas jazdy odcinka - S. Dańdówka - S. Południowy jak zapowiadano, do 4~5 minut, oraz zlikwidować wydłużony postój w S-cu Płd, pociąg ten bez najmniejszego problemu byłby w Katowicach około godz.18.15 co wszystkich by zadowalało, a dodatkowo uzyskano by tak potrzebne skomunikowanie z pociągiem TLK Ślązak do Wrocławia, którego planowy odjazd to godz.18.25! Jeśli nie zostanie to skorygowane, wielu osobom pozostanie już tylko rezygnacja z tego pociągu i dojazd do pracy samochodami ewentualnie busem gdyż nie będą mogli sobie pozwolić na spóźnianie do pracy.
Dlaczego robicie Państwo jako PLK wszystko by ludzi odstraszyć od korzystania z usług kolei?
2015-10-15 13:29:51 Autor: asm. hucinski
---.play-internet.pl
Polska jest uzależniona.
Od ropy naftowej i dostaw zza granicy.
Na ogół z uzależnień powinno się leczyć.
Transport szynowy mógłby być pomocny.
Szczególnie w Polsce wschodniej.
Poprzez poprawy dostępności połączeń kolejowych
oraz zwiekszenie oferty przewozowej
w przystępnych cenach na istniejących liniach..
Zamiast " drogowych esek " w polach i lasach, ze zjazdami co 30 km.
które dla mieszkańców wsi wiele nie wniosą
a wzmocnią apetyt na nie naszą ropę.
2015-10-15 14:10:59 Autor: Kamil_
---.pgi.kielce.pl
#ewa
Podróżowałem od dziecka koleją, do szkoły, potem pracy itp. Jednej rzeczy nigdy nie mogłem pojąć, podobnie jak mnóstwo współpasażerów, kto i dlaczego układa rozkłady jazdy, które są w zupełności niedostosowane do potrzeb pasażerów, w szczególności na liniach regionalnych/lokalnych i to nawet w przypadku gdy liczba pasażerów jest duża a linia w niewielkim stopniu obłożona ruchem kolejowym nie uzależniona od dużego ruchu pospiesznego/towarowego. Dopiero niedawno zrozumiałem że pociągi, rozkłady jazdy, tory itp. w tym kraju nie są dla pasażerów, tylko są po to aby Ci co układają rozkłady, kadra kierownicza i jeszcze trochę tym podobnych osób miało robotę i trochę grosza. Pasażer jest w tym wszystkim najmniej ważny.
2015-10-15 14:36:56 Autor: Grzegorz2
---.105.228.111
Nadal nie ma pociagow na Opoczno - Skarzysko!
2015-10-15 14:45:28 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - struktura osadnicza woj. wschodnich jest taka, że puciongi nie majom tam sensu ekonomicznego.

No i tych ekspresówek w woj. wschodnich to ho ho i trochę normalnie tysiące kilometrów
2015-10-15 15:17:44 Autor: asm. hucinski
---.play-internet.pl
@ aron...

Co do budowy tych nowych ekspresówek, to nie lepiej zamiast tych, może lepiej byłoby poprawiać dostępne obecnie drogi do lepdzych standardów, a poza terenem zabudowanym doprowadzić je do rangi d.k. przyspieszonej ? Może byłoby taniej i efektywniej ?

Ad. Czy pociagi z dala od wielkich miast mają sens, dużo zależy w jakich okolicznościach przyjdzie im funkcjonować. Jak pokazuje życie, czasem wielka frekwencja nie przekłada się na dochody z tego, a czasem linie mniej frekwencyjne wcale nie muszą przynosić strat finansowych, a są te połączenia pożyteczne dla lokalnych społeczności. Wiele więc zależy od sposobu podejścia do tematu, jeżeli coś z "góry" skazuje się na porażkę, no to jak liczyć że ten dany pomysł czy projekt ma się powieść ?
2015-10-15 15:41:36 Autor: asm...
---.dynamic.chello.pl
... lepszych standardów.
2015-10-15 15:46:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - niestety nie byłoby lepiej. Co z tego że poza terenem zabudowanym miałbyś szeroko, skoro we wsi musiałbyś zwalniać i stać w korku. Lepiej zbudować ekspresówkę nową trasą tak jak to jest na S17 Piaski - Kurów.
2015-10-15 15:48:03 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - ale w jaki sposób puciong może być przydatny dla lokalnej społeczności, jeżeli średnio wozi 30 osób? A taka jest średnia frekwencja w puciongach regionalnych w woj. lubelskim.
2015-10-15 16:15:23 Autor: asm. hucinski
---.dynamic.chello.pl
@ aron...

Przecież wystarczy jakiś "lekki" pojazd szynowy, który zabiera na 100 pasażerów, w tym w większości na miejscach siedzących + miejsca na rowery, jakiś bagaż, WC, może jakiś automat z kawą i herbatą...
Akurat byłby w sam raz, a koszty uruchomienia nie są nie do udźwignięcia dla samorządów, w szczycie częściej kursujący.

Poza tym coś w tej układance nie pasuje. Jeśli pojazdy szynowe w woj. wschodnich nie mają sensu ekonomicznego, to w jaki sposób mają mieć sens te drogi o wysokiej przepustowości typu "S", w woj. wschodnich ? Podobno zrezygnowano z budowy A2 od Warszawy do granicy wschodniej, droga która będzie budowana ma mieć niższą rangę - S2. Dlaczego ???Czy nie lepiej budować zamiast S17 i S19 D.K. przyspieszone, ale bardziej dostępne dla mieszkańców, z komunikacją publiczną auto(busową), ze zbiorczymi acz częstymi wjazdami/zjazdami z posesji ?

A zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na rozwój i poprawę transportu publicznego drogowego i szynowego w woj. wschodnich, poprawę dostępności.

Oby tylko nie przeinwestowano z tymi "ekspresówkami" w woj. wschodnich.
2015-10-15 16:19:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - a zdajesz sobie sprawę, że transport szynowy nie dociera wszędzie?

Inwestowanie w transport szynowy kosztem dróg jest dyskryminacją mieszkańców miejscowości gdzie torów nie ma i nie było, czyli jakichś paru milionów mieszkańców woj. wschodnich.

Drogi ekspresowe przejmują ciężki ruch towarowy i dalekobieżny, przez co poprawia się jakość życia ludzi w miejscowościach przez które teraz jadą ogromne ciężarówki.
2015-10-15 16:23:00 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - w ogóle nie rozumiesz sensu drogi ekspresowej. Droga ekspresowa nie jest po to żeby były na niej zjazdy i wyjazdy z posesji, tylko po to żeby przejęła ciężki ruch ciężarówek i ewentualnie dalekobieżnych busów.

Co to za droga ekspresowa na którą co chwilę będą ci wyjeżdżać ludzie z posesji?
2015-10-15 16:23:41 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - o przeinwestowanie w drogi w woj. wschodnich to ty się nie martw, PO już dopilnuje żeby tego przeinwestowania nie było :)
2015-10-15 16:52:33 Autor: asm...
---.play-internet.pl
Przeciez nie napisałem ze d.k. ekspresowa ma zjazdy z posesji, miałem na myśli d.k. przyspieszona.
2015-10-15 17:09:28 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - ale tworzysz tu jakąś kategorię "drogi przyspieszonej". A jaka to droga przyspieszona skoro są wjazdy z posesji? Przecież i tak tam będzie 50 km./h.

Rozumiem że chodzi Ci o drogę typu "stara gierkówka DK8"? Czyli 2 pasy w każdą stronę i co jakiś czas wjazdy z posesji i światła?
2015-10-15 17:28:57 Autor: asm.
---.dynamic.chello.pl
@ aron...
zbiorcze( ale częste - zjazdy/wyjazdy... Taka podobno ma być DK94 Kraków - Olkusz robiona...do rangi DK przyspieszonej... Tyle... bo to portal kolejowy.
2015-10-15 21:12:44 Autor: haha
---.g-net.pl
Skąd jest fotka do artykułu? Z góry dziękuję za odpowiedź.
2015-10-16 06:04:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - częste wjazdy i wyjazdy = korki. Wtedy taka droga nie daje żadnego zysku czasowego. Natomiast ekspresówka umożliwia 1. szybkie przemieszczanie się z miasta do miasta 2. odciążenie wsi i miast od ciężarówek 3. spokojną jazdę po starej drodze
2015-10-16 07:19:56 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
udowodnij sens ekonomiczny ekspresówek w woj wschodnich
P.S - S17 już remontują - okolice Ciemięgi:))
2015-10-16 09:59:00 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Na pewno ekspresówka ma sens ekonomiczny na odcinku Lublyn - Lubartów i Lublyn - Kraśnik, bo tam jest w dni robocze samochód za samochodem w rządku.

Zobacz sobie

Ryki - Kurów DK 17 - 12 tys. pojazdów na dobę
Lubartów - Lublyn - DK 19 - 17 tys. pojazdów na dobę
Lublyn - Kraśnik - DK 19 - 14 tys. pojazdów na dobę

i tu właśnie potrzebne są ekspresówki

do 10 tys. na dobę zbliża się odcinek DK17 Zamość - Krasnystaw oraz DK19 Lubartów - Kock tak więc zapewne tam też w jakiejś perspektywie czasowej należy spodziewać sie budowy ekspresówki

http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2010/Mapa_SDR2010.pdf
2015-10-16 10:02:27 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W woj. podkarpackim 10 tys. pojazdów na dobę ma odc. Rzeszów - Tarnobrzeg, a do 10 tys. na dobę zbliża się odc. Rzeszów - Lutcza

w woj. podlaskim 11 tys pojazdów na dobę ma odc. Białystok - Zabłudów DK19 oraz Suwałki - Augustów. Natomiast 9 tys. pojazdów na dobę ma odc. Białystok - Sokółka oraz Grajewo - Szczuczyn.
2015-10-16 10:09:03 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Woj. świętokrzyskie

tu mamy 9 tys. pojazdów na dobę na odc. Kielce - Busko i Kielce - Żarnów oraz Opatów - Lipnik.
2015-10-16 10:11:17 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Tak że podsumowując proponuję budowę dróg ekspresowych na następujących odcinkach.

1. Suwałki - Augustów
2. Białystok - Zabłudów
3. Białystok - Sokółka
4. Lublyn - Kock
5. Lublyn - Kraśnik
6. Zamość - Krasnystaw
7. Tarnobrzeg - Rzeszów
8. Rzeszów - Lutcza
9. Opatów - Lipnik
10. Kielce - Busko Zdrój
11. Kielce - Żarnów
2015-10-16 10:11:39 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
12. Ryki - Kurów.
2015-10-16 11:10:37 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
13. Partaczew - Lublyn
oby 13 okazała się szczęśliwa - w końcu będzie można szybko dojechać do pitzka:))
2015-10-16 15:26:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
chodzą ploty, że Grodno wylatuje?
Prawdo to?

(nie)Rząd kasę tylko dla PKP IC chce dawać, dla PR ani okruchów z pańskiego stołu?
2015-10-16 15:28:46 Autor: Hilary
---.static.chello.pl
Wg mnie najlepiej obecnie jezdza pociagi PR, w ogóle bez porównania z TLK. Wiem że to różnica tras bo jedni na regionalnych a drudzy na ogólnopolskich ale widac po prostu efekty mądrego zarządzania w spółce PR, był przerost zatrudnienia to pozwalniali, cały tabor udalo sie prawie wymienić. a w PKP jak był bałagan tak jest.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony