Polska firma w przetargu na elektryfikację 870 km Rail Baltiki
Witold Urbanowicz ⚫ 04.01.2023 ⚫
3,6k

mat. Rail Baltica
Trwa wielki przetarg na kompleksowe prace elektryfikacyjne dla 870 km trasy kolejowej między Tallinem a granicą z Polską. Zamówienie realizowane jest w formule zaprojektuj i wybuduj. Spółka RB Rail AS – joint-venture Litwy, Łotwy i Estonii, powołane do realizacji projektu Rail Baltiki – poinformowała o podmiotach zakwalifikowanych do drugiego etapu postępowania.
Przetarg, ogłoszony w połowie zeszłego roku, jest kompleksowy i obejmuje wszystkie elementy systemu zasilania: przyłącza, podstacje, sieć trakcyjną czy systemy sterowania i zarządzania energią. Założono zasilanie 2x25 kV AC. Postępowanie jest dwustopniowe.
Jak poinformowała spółka RB Rail AS, do drugiego etapu zakwalifikowały się trzy podmioty: hiszpańskie konsorcjum Cobelec Rail Baltica, złożone z firm Cobra Instalaciones y Servicios i Elecnor Servicios y Proyectos, łotewsko-francusko-polskie konsorcjum złożone z firm BMGS, Bombardier Transportation Baltics, Alstom Transport, GE Energy Power Conversion France i Torpol, a także francusko-niemiecko-łotewskie konsorcjum STC Baltic Electrification, złożone z firm Colas Rail, Siemens Mobility i TSO. Podpisanie umowy ze zwycięzcą zapowiadane jest na koniec 2023 r.
Zadanie obejmuje elektryfikację 870 km dwutorowej linii – od Tallina, przez Łotwę i Litwę, do granicy z Polską, a także odnogi od Kowna do Wilna. W sumie długość sieci trakcyjnej wyniesie ponad 2 tys. km, ustawionych zostanie 5o tys. słupów i masztów trakcyjnych. Projekt wymagać będzie 4350 ton miedzi. Wg wyliczeń spółki, która wdraża projekt, roczne zapotrzebowanie na energię elektryczną Rail Baltiki wyniesie 900 GWh, co wiąże się z ok. 3% ogólnym wzrostem zużycia energii na terenie Litwy, Łotwy i Estonii.
Jak poinformowała spółka RB Rail AS, do drugiego etapu zakwalifikowały się trzy podmioty: hiszpańskie konsorcjum Cobelec Rail Baltica, złożone z firm Cobra Instalaciones y Servicios i Elecnor Servicios y Proyectos, łotewsko-francusko-polskie konsorcjum złożone z firm BMGS, Bombardier Transportation Baltics, Alstom Transport, GE Energy Power Conversion France i Torpol, a także francusko-niemiecko-łotewskie konsorcjum STC Baltic Electrification, złożone z firm Colas Rail, Siemens Mobility i TSO. Podpisanie umowy ze zwycięzcą zapowiadane jest na koniec 2023 r.
Zadanie obejmuje elektryfikację 870 km dwutorowej linii – od Tallina, przez Łotwę i Litwę, do granicy z Polską, a także odnogi od Kowna do Wilna. W sumie długość sieci trakcyjnej wyniesie ponad 2 tys. km, ustawionych zostanie 5o tys. słupów i masztów trakcyjnych. Projekt wymagać będzie 4350 ton miedzi. Wg wyliczeń spółki, która wdraża projekt, roczne zapotrzebowanie na energię elektryczną Rail Baltiki wyniesie 900 GWh, co wiąże się z ok. 3% ogólnym wzrostem zużycia energii na terenie Litwy, Łotwy i Estonii.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |