Partnerzy serwisu:

Polregio wygrało przetarg na pięcioletnią obsługę połączeń kolejowych na Podkarpaciu

Jakub Madrjas 20.05.2020 254

Polregio wygrało przetarg na pięcioletnią obsługę połączeń kolejowych na Podkarpaciu
Fot. Wojciech Cupiał
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego rozstrzygnął przetargu na przewozy kolejowe przez okres pięciu lat., m.in. w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Wygrało Polregio, które złożyło jedyną ofertę.
Przetarg pojawił się na stronie podkarpackiego urzędu marszałkowskiego w grudniu. Czas na składanie ofert upłynął 17 stycznia 2020, ale Polregio protestowało przeciwko warunkom przetargu i wnosiło o doprecyzowanie bardzo licznych warunków zamówienia. Polregio jest jedynym przewoźnikiem, który przedstawił ofertę. Opiewała ona na 489 milionów złotych brutto, znacznie przekraczając budżet samorządu na ten cel (457 mln zł). Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Ostatecznie urząd marszałkowski zdecydował się podnieść budżet zamówienia i rozstrzygnąć postępowanie na korzyść Polregio. Po podpisaniu umowy przewoźnik od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2025 r. będzie obsługiwał połączenia kolejowe na Podkarpaciu, w tym Podmiejską Kolej Aglomeracyjną.

– Rozwój kolei w Województwie Podkarpackim to dla Polregio duże wyzwanie, ale także ogromna szansa, z której chcemy skorzystać. Złożona przez nas oferta odpowiada w pełni na oczekiwania władz województwa, a wybranie jej to dowód na to, że po zakończonej sukcesem restrukturyzacji, wbrew niektórym opiniom, jesteśmy przygotowani, by konkurencyjnymi ofertami odpowiadać na rosnące potrzeby samorządów województw w zakresie transportu kolejowego – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Polregio cytowany w komunikacie.

Jak pisaliśmy, województwo niemal w całości zapewni nowoczesny lub stosunkowo nowoczesny tabor do obsługi połączeń. Mimo to Polregio otrzyma za kilometr ok. 22 złote brutto. Dla porównania, ten sam przewoźnik w województwie łódzkim inkasuje ponad 20 zł od przejechanego kilometra, operując częściowo na taborze marszałka, natomiast Łódzka Kolej Aglomeracyjna, dysponująca niemal nowymi, własnymi pociągami, otrzymuje znacznie mniej, bo ponad 14 zł dofinansowania do jednego przejechanego kilometra.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony