Polregio na kolejne dwa lata w Wielkopolsce?
Jakub Madrjas ⚫ 17.10.2019 ⚫
5,2k

fot. PR
Województwo Wielkopolskie zamierza zawrzeć bez przetargu dwuletnią umowę na usługi publicznego transportu kolejowego. Chodzi najprawdopodobniej o linie obsługiwane obecnie przez Przewozy Regionalne.
Województwo wielkopolskie opublikowało wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze zawarcia umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie wojewódzkich pasażerskich przewozów kolejowych. Początek kontraktu, który ma obowiązywać przez dwa lata, określono na 13 grudnia 2020 roku.
Jak zaznaczono w ogłoszeniu, przewozy kolejowe "będą wykonywane przez jednego lub większą liczbę operatorów (obecnie: Koleje Wielkopolskie i Przewozy Regionalne - przyp. JM) (...) na liniach komunikacyjnych (...)istniejących w dniu zawarcia umowy lub utworzonych w okresie jej obowiązywania". Przedmiot zamówienia może zostać podzielony pomiędzy rożnych operatorów. Zamówienie zostanie udzielone w trybie bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w publicznym transporcie zbiorowym. Wyjątki, umożliwiające podpisywanie takich umów w świetle IV pakietu kolejowego opisaliśmy tutaj.
W ogłoszeniu nie podano, któremu przewoźnikowi mają zostać powierzone przewozy. Jednak według informacji "Rynku Kolejowego", okres obowiązywania umowy wieloletniej województwa z Kolejami Wielkopolskimi kończy się w 2024 lub 2025 roku, natomiast z Przewozami Regionalnymi - w grudniu 2020 roku. Chodzi zatem o przewozy na liniach obsługiwanych obecnie przez PR pod marką Polregio. Dwuletni okres powierzenia przewozów to nienajlepsza wiadomość dla przewoźnika (jeśli - jak można zakładać - to jemu zostanie powierzony kontrakt). PR w kilku województwach podpisały bowiem dużo dłuższe, dziesięcioletnie kontrakty.
Relacje na linii samorząd województwa - Przewozy Regionalne nie są ostatnio najlepsze. Problemy z rozliczeniami poszczególnych elementów kosztów sygnalizował niedawno wicemarszałek Wojciech Jankowiak. W odpowiedzi Przewozy Regionalne stwierdziły, że samorząd województwa nie traktuje przewoźników sprawiedliwie. Kłótnia przeniosła się ostatnio na obrady sejmiku województwa.
Jak zaznaczono w ogłoszeniu, przewozy kolejowe "będą wykonywane przez jednego lub większą liczbę operatorów (obecnie: Koleje Wielkopolskie i Przewozy Regionalne - przyp. JM) (...) na liniach komunikacyjnych (...)istniejących w dniu zawarcia umowy lub utworzonych w okresie jej obowiązywania". Przedmiot zamówienia może zostać podzielony pomiędzy rożnych operatorów. Zamówienie zostanie udzielone w trybie bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w publicznym transporcie zbiorowym. Wyjątki, umożliwiające podpisywanie takich umów w świetle IV pakietu kolejowego opisaliśmy tutaj.
W ogłoszeniu nie podano, któremu przewoźnikowi mają zostać powierzone przewozy. Jednak według informacji "Rynku Kolejowego", okres obowiązywania umowy wieloletniej województwa z Kolejami Wielkopolskimi kończy się w 2024 lub 2025 roku, natomiast z Przewozami Regionalnymi - w grudniu 2020 roku. Chodzi zatem o przewozy na liniach obsługiwanych obecnie przez PR pod marką Polregio. Dwuletni okres powierzenia przewozów to nienajlepsza wiadomość dla przewoźnika (jeśli - jak można zakładać - to jemu zostanie powierzony kontrakt). PR w kilku województwach podpisały bowiem dużo dłuższe, dziesięcioletnie kontrakty.
Relacje na linii samorząd województwa - Przewozy Regionalne nie są ostatnio najlepsze. Problemy z rozliczeniami poszczególnych elementów kosztów sygnalizował niedawno wicemarszałek Wojciech Jankowiak. W odpowiedzi Przewozy Regionalne stwierdziły, że samorząd województwa nie traktuje przewoźników sprawiedliwie. Kłótnia przeniosła się ostatnio na obrady sejmiku województwa.
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |