Partnerzy serwisu:

Polaczek krytycznie o polskich inwestycjach. PKP PLK odpiera zarzuty

mk / Dziennik Gazeta Prawna/ak,Rynek Kolejowy 26.02.2014 115

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-02-26 16:13:21 Autor: zbymar
---.dynamic.chello.pl
A co ten gościu zrobił, gdy PIS był u władzy ? Podejrzewam że nic.
2014-02-26 16:19:49 Autor: tatatata
---.himax.com.pl
"Przypominamy, że kierownictwo PLK to eksperci od zarządzania inwestycjami, bezpieczeństwa, utrzymania sieci oraz zarządzania finansami i monitorowania oraz zarządzania ryzykiem związanym z prowadzeniem inwestycji – informuje spółka."
oczywiście chodzi o bankowość i finanse. dla nich liczą się słupki
2014-02-26 16:38:35 Autor: mcls
---.sta.asta-net.com.pl
czyli nihil novi, PLK nie ma sobie nic do zarzucenia... a szkoda...
2014-02-26 16:49:26 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Cytat: "Według PKP PLK, inwestycje idą coraz sprawniej. - Potwierdzają to rekordowe wydatki na inwestycje w ub. roku, plan zrealizowany w 96%, gdy w poprzednich latach nie przekraczaliśmy 80% - podkreśla zarządca infrastruktury kolejowej."

Wystarczy poczytać ten artykuł:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50978/plk_podsumowuje_2013_rok_plan_wykonany_po_okrojeniu.htm

żeby zweryfikować brednie PLK...

CYTAT:
"Co ciekawe, według oficjeli wydatki rzędu 5,3 mld złotych oznaczają zrealizowanie planu w dokładnie 96,4 proc. Jak to możliwe, skoro jeszcze rok temu zapowiadano wydanie 6–7 mld złotych? – Wiosną zeszłego roku, po audycie projektów, plan został zweryfikowany i uaktualniony. Wtedy założono wydanie 5,5 mld i ten plan był dla nas obowiązujący – odparł wiceprezes Folejewski."


Czyli biorąc pod uwagę średnio 6,5 mld, a wykonanie na poziomie 5,3 mld można łatwo wyliczyć, że plan zrealizowano w 81,5%...


To tyle w temacie...
2014-02-26 17:00:23 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
Znowu Opus Dei Polaczek umysłowy biedaczek,
po prostu szkoda komentować słów tego kaczego pachołka
exeprtos-cretinos ...
2014-02-26 17:18:59 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
wszyscy martwią się jak wydać pieniądze, a nikt nie matwi się jak sensownie wydać pieniądze.
2014-02-26 17:25:28 Autor: zibi
---.wroclaw.vectranet.pl
Polaczek wyślij kogoś po hamburgera.Zapomniał wół jak cielęciem był
2014-02-26 17:33:03 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
PLK nie ma argumentów dla odparcia zarzutów i czyni to mówić nieprawde. Od kilku kolejnych lat ( 3 ostatnie lata ) poziom wykonania zakresu rzeczowego i finansowego zadań inwestycyjnych jest w każdym roku podobny i wacha się na poziomie 50-60%. Inaczej mówić Pan Polaczek ma rację i nie dlatego że jest z PiS. Matematykom przyznaję rację przy założeniu , że dane do swoich równań podstawicie prawdziwe. Plan w WPIK na 2013 rok wynosił około 8,7 mld - wykonanie 5,3 mld to gimanzjalista wyliczyłby, że to tj. około 61% wykonania. Panowie z szacunkiem do prawdy
2014-02-26 18:27:06 Autor: drako
---.dynamic.chello.pl
Tacy eksperci z peelkowców jak z kociej dupy trąbka.
Bankowy ciągną publiczne pieniądze ile się da. Zero przyzwoitości. Druga Ukraina.
2014-02-26 19:24:19 Autor: zxc96
---.play-internet.pl
Nasza Klasa rządzi patrz absolwenci KSAP lata 2004 i 2005. Zbieg okoliczności czy przypadek
2014-02-26 19:32:35 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
A nawet gdyby wykonali 120 procent planu to czy to cokolwiek zmienia? Liczba zatrzymanych inwestycji, tempo ich realizowania mówią same za siebie. Jak jest każdy widzi. Nowi baknsterzy na kierowniczych stołkach w PLK kłamią jeszcze bezczelniej od starych.
2014-02-26 19:43:36 Autor: Przego
---.play-internet.pl
Moim zdaniem to trafna diagnoza.
2014-02-26 20:02:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
"(...) Spółka PKP PLK z uwagami byłego ministra transportu się nie zgadza. - Przypominamy, że kierownictwo PLK to eksperci od zarządzania inwestycjami, bezpieczeństwa, utrzymania sieci oraz zarządzania finansami i monitorowania oraz zarządzania ryzykiem związanym z prowadzeniem inwestycji – informuje spółka (...)".

Zgoda, mowa o pierwszej połowie lat 90-tych, czy tak? Bo może wcześniejszych?

" (...) Według PKP PLK, inwestycje idą coraz sprawniej. - Potwierdzają to rekordowe wydatki na inwestycje w ub. roku, plan zrealizowany w 96%, gdy w poprzednich latach nie przekraczaliśmy 80% - podkreśla zarządca infrastruktury kolejowej (...)".

Fakt, na E-30 Katowice - Kraków już mamy rekord. W skali świata! 10 km na rok, a jest jeszcze ok. 60 km :D.
2014-02-26 22:04:55 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Im dużej to eksperckie kierownictwo będzie zarządzało spółką tym więcej uczyni szkód.
Grupa ignorantów i dyletantów zarówno wśród nowego narybku jak i starych, zasiedziałych i przyklaskujących każdej głupocie dyrektorów biur centrali.
2014-02-27 07:41:41 Autor: gość
---.77.7.165
Przypominam tym, którzy zapomnieli, że wykonanie planu w realizacji inwestycji w latach 2006 - 2008 wynosiło ponad 90%
2014-02-27 09:17:40 Autor: sufler
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PLK odpiera zarzuty?
A mówią, że cnota krytyki sie nie boi... czego zatem może bać się Zarząd PLK?
Dbałość o wizerunek? ... hmmm, podobno pracownik jest najlepszym ambasadorem firmy, wystarczy zapytać... no chyba, że się boją, że stracą pracę.
2014-02-27 10:28:46 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Dla szefów PLK:

02/11/2012 15:40 Autor: Dociekliwy - ---.dynamic.gprs.plus.pl
Za czasów PRL rocznie modernizowano w Polsce w latach 1982-1989 nawet 2300 km torów, czyli dwa razy więcej. Nawet w III RP w latach 1990-91 ilości te były o ok. 30-40% większe.
02/11/2012 22:24 Autor: z PLK - ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Dociekliwy: słuszna uwaga. Dla przykładu w roku 1989 wymieniono 1870 km torów i 4300 szt rozjazdów. Załamanie przyszło w 1998 i trwało do 2005 roku. Wymieniano wtedy od 130 do 240 km torów rocznie i ok 200 szt rozjazdów. Najgorszy był rok 2001: zaledwie 160 km torów i 80 szt rozjazdów.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36411/Sukcesem_jest_to_ze_nie_wydluza_sie_czas_podrozy_pociagow.htm
2014-02-27 12:24:07 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ .Piotr

Kiedy zaczęła się tzw. restrukturyzacja PKP?
Kiedy rozwalono DOKP-y?
kiedy utworzono różne, różniaste Dyrekcje Infrastruktury, Przewozów, Ferpole i inne cuda?
Zdaje się - jak pamiętam - był to koniec lat .90,
DOIK-ami zaczęli rządzić drogowcy z nadania /niepodzielnie panujący toromistrz we Wrocławiu/,
wtedy - zdaje się - padły wszelkie roboty,
infrastruktura zaczęła się sypać, zapanował brak utrzymania linii,
pamiętam jak linia nr 9 zaczęła się sypać na warszawskiej stronie - pod latarnią najciemniej,

i teraz mamy efekty, dodać zarządzanie przez piekarzy, szewców, bankomatów i zwiącholi - czego więcej?
2014-02-27 13:25:26 Autor: By Nek
---.109.245.44
W odpowiedzi na post Maurycy__:
"@ .Piotr

Kiedy zaczęła się tzw. restrukturyzacja PKP?
Kiedy rozwalono DOKP-y?
kiedy utworzono różne, różniaste Dyrekcje Infrastruktury, Przewozów, Ferpole i inne cuda?
Zdaje się - jak pamiętam - był to koniec lat .90,
DOIK-ami zaczęli rządzić drogowcy z nadania /niepodzielnie panujący toromistrz we Wrocławiu/,
wtedy - zdaje się - padły wszelkie roboty,
infrastruktura zaczęła się sypać, zapanował brak utrzymania linii,
pamiętam jak linia nr 9 zaczęła się sypać na warszawskiej stronie - pod latarnią najciemniej,

i teraz mamy efekty, dodać zarządzanie przez piekarzy, szewców, bankomatów i zwiącholi - czego więcej?"
tzw. restrukturyzacja PKP została rozpoczęta z rokiem 1991 wydzielająca ZNTK ze struktur PKP i na tym stanęła. Natomiast sama PKP zaczęła widocznie się sypać chyba z końcem 1998 roku, a rzeczywiście symbolem upadku był wspomniany DOKP - z jednego najlepiej zarządzanych stał się kpiąco zwanym Dulnym DOKP.

Autorów tych zmian wszyscy chyba znają - mają się dobrze.

Chichotem historii jest to, że sami kolejarze przewidywali w 1994 czy 1995 dwa kryzysy firmy - w 1997 oraz 2002 ( z tego co wiem to w tym roku zakładali przystąpienie do UE).
2014-02-27 17:20:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post gość:
"Przypominam tym, którzy zapomnieli, że wykonanie planu w realizacji inwestycji w latach 2006 - 2008 wynosiło ponad 90%"
Masz coś więcej o tym??! Serio... chętnie poczytam.
2014-02-27 17:21:00 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post .Piotr:
"Dla szefów PLK:

02/11/2012 15:40 Autor: Dociekliwy - ---.dynamic.gprs.plus.pl
Za czasów PRL rocznie modernizowano w Polsce w latach 1982-1989 nawet 2300 km torów, czyli dwa razy więcej. Nawet w III RP w latach 1990-91 ilości te były o ok. 30-40% większe.
02/11/2012 22:24 Autor: z PLK - ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Dociekliwy: słuszna uwaga. Dla przykładu w roku 1989 wymieniono 1870 km torów i 4300 szt rozjazdów. Załamanie przyszło w 1998 i trwało do 2005 roku. Wymieniano wtedy od 130 do 240 km torów rocznie i ok 200 szt rozjazdów. Najgorszy był rok 2001: zaledwie 160 km torów i 80 szt rozjazdów.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36411/Sukcesem_jest_to_ze_nie_wydluza_sie_czas_podrozy_pociagow.htm"
Ten kryzysowy 1998 i 2005 dziwnie się zbiega z innymi wydarzeniami o nas w kraju... :D
2014-02-27 21:32:24 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Praktycznie kryzys w utrzymaniu infrastruktury kolejowej trwał od 1998 do 2008 roku. A wielkie zwolnienia 15 000 ludzi w latach 1998-2000 ( głównie w utrzymaniu) dobiły kolej czego mamy efekty dzisiaj. Dodajmy jeszcze likwidację kolejowych biur projektowych (skoro nie było remontów to po co te biura) oraz likwidację w 2002 roku szkolnictwa kolejowego .... . PLK tu na dole (czyli ISE i w mniejszym stopniu IZ) utrzymuje się jeszcze dzięki doświadczeniu ludzi, którzy za około 3-5 lat odejdą na emerytury. Po nich nie będzie nikogo kto by to ogarnął. To wszystko wtedy pie...e z wielkim hukiem. I bedzie zdziwienie wielkie. Jak około 2020 zostanie 12 000 km linii to będzie cud.
2014-02-27 23:14:59 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Wygląda na to, że III kadencja rządu od 1997 do 2001 pod przewodnictwem AWS-UW i prof. Buzka sporo zrobiła nie tylko w IV Wielkich Reformach.

No, ale w 2002 już były rządy SLD i jej ziomali. W sumie to i tak bez znaczenia.
2014-02-28 02:19:09 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Polaczek chciał nagiąć ciąg drogowy z Warszawa - Łódź - Wrocław (A2-A1-S8), na jaki patologiczny ciąg z ominięciem naturalnych ośrodków, na - Piotrków Trybunalski, Bełchatów, Wieluń.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony