Partnerzy serwisu:

Pojazdy kolejowo-drogowe Unimog na targach Innnotrans 2016

Michał Szymajda 27.09.2016 26

arrow
arrow
Pojazdy kolejowo-drogowe Unimog na targach Innnotrans 2016
Stoisko Unimog na targach w Berlinie Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Pojazdy kolejowo-drogowe Unimog na targach Innnotrans 2016
Pojazdy kolejowo-drogowe Unimog na targach Innnotrans 2016
Pojazdy kolejowo-drogowe Unimog na targach Innnotrans 2016
Pojazdy kolejowo-drogowe Unimog na targach Innnotrans 2016
Coraz więcej operatorów decyduje się na wprowadzanie do eksploatacji pojazdów dwudrożnych, zamiast użytkowania ciężkich lokomotyw manewrowych. Mają one bardzo dużo zalet. Są z pewnością tańsze w użytkowaniu, nierzadko też tańsze w zakupie w stosunku do tradycyjnych lokomotyw manewrowych.
Żeby poruszać się Unimogiem po bocznicach kolejowych w Polsce trzeba mieć dopuszczenie Urzędu Transportu Kolejowego. Jeśli chodzi o potrzebne operatorowi uprawnienia, to uzależnione to jest od wewnętrznych regulaminów przedsiębiorstwa. Konieczne jest także prawo jazdy kategorii C. Jak zapewnia Jacek Wróbel, doradca handlowy Unimoga na Polskę, doświadczonemu operatorowi na wkolejenie w szyny Unimoga starczą dwie minuty. Szkolenia z wkolejenia przeprowadza się bardzo szybko.

PKP Intercity z Unimogami

– W Polsce rynek na pojazdy kolejowo-drogowe raczkuje. Unimogów nie ma w kraju zbyt wiele, jednak zainteresowanie nimi robi się coraz większe. 5 sztuk posiada na przykład PKP Intercity i używa ich w swojej bazie na Olszynce Grochowskiej. Zainteresowanie wyraża także PKP Energetyka, a także mniejsze, prywatne firmy zajmujące się obsługą bocznic kolejowych – mówi Jacek Wróbel. Jakie wnioski z eksploatacji pięciu Unimogów ma PKP Intercity?

– Jeśli chodzi o koszty eksploatacji i utrzymania, to nie ma porównania z lokomotywą manewrową SM42, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę okres zimowy, ze względu na to, że SM-ka musi być w chłodne dni cały czas rozgrzana. Z Unimogiem tego problemu nie ma – samochód się po prostu odpala, tak jak zwyczajną ciężarówkę. Ponadto można zastosować dodatkowe ogrzewanie silnika, ale ostatnie zimy w Polsce, niezbyt drogie, nie skłaniają zamawiających do stosowania tego typu rozwiązań – wyjaśnia Jacek Wróbel.

Pojazdy uniwersalne

Dostrzegamy w Polsce konkurencję, która do przetaczania składów po bocznicach oferuje szynowe konwersje traktorów, jednak zalety naszych dwudrożnych ciężarówek w stosunku do tego rozwiązania są niepodważalne – m.in. Unimogi mogą poruszać się po drogach jak zwykłe ciężarówki, z typową dla nich prędkością. To ma duże znaczenie dla ich mobilności – przekonywał do produktu Jacek Wróbel.

Na torach, bez dodatkowego obciążenia, Unimog może pojechać z prędkością do 50 km/h, potrafi przeciągać składy o maksymalnej wadze 1000 ton. (w 2015 roku, podczas pokazów Unimogowi udało się udało przeciągnąć 40 pełnych węglarek). Moc standardowego pojazdu to 423 KM.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
InnoTrans 2016
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony