Podlasie: Umowa z Polregio na 10 lat i bezpośredni pociąg Białystok-Hajnówka
Małgorzata Sawicka, Wrota Podlasia/oprac. jm ⚫ 10.07.2020 ⚫
6,2k







Po blisko 30 latach powrócą pociągi z Białegostoku do Hajnówki na linii nr 52. Uruchomienie połączenia to element 10-letniej umowy między Województwem Podlaskim, a spółką Polregio. - Jesteśmy na finiszu rozmów – zaznaczył wicemarszałek województwa Olbryś.
Po blisko 30 latach zostanie przywrócony kolejowy transport pasażerski z Białegostoku do Hajnówki na linii nr 52. Było to możliwe dzięki modernizacji odcinka Hajnówka - Lewki oraz umowie między Województwem Podlaskim, a spółką Polregio. O szczegółach poinformowali podczas piątkowej (10.07) konferencji prasowej: wicemarszałek Marek Olbryś wraz z Markiem Malinowskim, członkiem zarządu, oraz przedstawicielami przewoźnika. - To jest dostępność komunikacyjna, którą za wszelką cenę chcemy przywrócić i oddać mieszkańcom województwa podlaskiego – mówił o decyzji o przywróceniu ruchu pasażerskiego do Hajnówki Marek Olbryś.
Uruchomiona sto lat temu linia została zamknięta w 1994 r. Na odcinku Hajnówka - Lewki od 2018 r. prowadzony był jedynie ruch towarowy. Obecnie kolejowe połączenie między Hajnówką, a stolicą regionu jest możliwe okrężną drogą przez Czeremchę, przez co podróżni muszą pokonać trasę dłuższą o kilkadziesiąt kilometrów.
Polregio na 10 lat
Jak podaje samorząd, uruchomienie połączenia to element 10-letniej umowy między Województwem Podlaskim, a spółką Polregio. - Jesteśmy na finiszu rozmów – zaznaczył wicemarszałek Olbryś. Dzięki podpisanej umowie od stycznia przyszłego roku na trasę Białystok - Hajnówka ma wrócić 6-8 połączeń pasażerskich dziennie. Pociągi będą obsługiwane przez spalinowe zespoły trakcyjne (autobusy szynowe) poruszające się z prędkością do 100 km/h.
Planowana między Województwem Podlaskim, a Polregio umowa o świadczenie usług publicznych na lata 2021-2030 zakłada stopniową reaktywację ruchu pasażerskiego również na innych odcinkach, a także wzrost liczby połączeń na liniach, po których już kursują połączenia.
Wracają po modernizacji
Jak podkreśla samorząd, wznowienie kolejowe transportu pasażerskiego na trasie Białystok- Hajnówka wymagało modernizacji linii nr 52 na 27-kilometrowym odcinku Hajnówka - Lewki. Wybudowano na nim nowe tory, 12 obiektów inżynieryjnych, 22 przejazdy, w tym 13 z nowoczesnymi urządzaniami zabezpieczenia ruchu kolejowego oraz siedem przystanków wyposażonych w nowoczesne perony.
Uczestnicy konferencji podkreślali dobrą współpracę między Polregio, a obecnym zarządem województwa. - Ta współpraca jest bardzo dobra – mówił Artur Martyniuk, prezes Polregio. – Staramy się inwestować w tabor i zaplecze. Mamy nadzieję, że ta linia, ale także cała siatka połączeń, będzie służyła tak mieszkańcom województwa podlaskiego, jak i turystom odwiedzającym region.
Uruchomiona sto lat temu linia została zamknięta w 1994 r. Na odcinku Hajnówka - Lewki od 2018 r. prowadzony był jedynie ruch towarowy. Obecnie kolejowe połączenie między Hajnówką, a stolicą regionu jest możliwe okrężną drogą przez Czeremchę, przez co podróżni muszą pokonać trasę dłuższą o kilkadziesiąt kilometrów.
Polregio na 10 lat
Jak podaje samorząd, uruchomienie połączenia to element 10-letniej umowy między Województwem Podlaskim, a spółką Polregio. - Jesteśmy na finiszu rozmów – zaznaczył wicemarszałek Olbryś. Dzięki podpisanej umowie od stycznia przyszłego roku na trasę Białystok - Hajnówka ma wrócić 6-8 połączeń pasażerskich dziennie. Pociągi będą obsługiwane przez spalinowe zespoły trakcyjne (autobusy szynowe) poruszające się z prędkością do 100 km/h.
Planowana między Województwem Podlaskim, a Polregio umowa o świadczenie usług publicznych na lata 2021-2030 zakłada stopniową reaktywację ruchu pasażerskiego również na innych odcinkach, a także wzrost liczby połączeń na liniach, po których już kursują połączenia.
Wracają po modernizacji
Jak podkreśla samorząd, wznowienie kolejowe transportu pasażerskiego na trasie Białystok- Hajnówka wymagało modernizacji linii nr 52 na 27-kilometrowym odcinku Hajnówka - Lewki. Wybudowano na nim nowe tory, 12 obiektów inżynieryjnych, 22 przejazdy, w tym 13 z nowoczesnymi urządzaniami zabezpieczenia ruchu kolejowego oraz siedem przystanków wyposażonych w nowoczesne perony.
Uczestnicy konferencji podkreślali dobrą współpracę między Polregio, a obecnym zarządem województwa. - Ta współpraca jest bardzo dobra – mówił Artur Martyniuk, prezes Polregio. – Staramy się inwestować w tabor i zaplecze. Mamy nadzieję, że ta linia, ale także cała siatka połączeń, będzie służyła tak mieszkańcom województwa podlaskiego, jak i turystom odwiedzającym region.
Komentarze:
POLREGIO

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |