Partnerzy serwisu:

Podkarpackie wyda połowę na kolej. Ponad 2 mld złotych

jm, Rynek Kolejowy/UMWP 25.08.2014 188

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-08-25 09:53:46 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
mam nadzieję, że zrobią 2 najważniejsze inwestycje, czyli Dębica-Mielec i dalej oraz skrót do Krosna, bo linia na lotnisko to wywalanie kasy w błoto. lepiej kupić SZT i zrobić minimum 10 par Rzeszów-Krosno-Sanok. szkoda, że przez woj. małopolskię nie ma szans na porządny remont Stróże-Jasło, bo to po zakończeniu modernizacji Podłęże-Tarnów byłby bardzo dobry czas z Krakowa/Wrocławia (Katowic niestety nie) w Bieszczady.
2014-08-25 10:41:40 Autor: gracjan kajko
---.static.ip.netia.com.pl
Szkoda ze Kujawsko-Pomorskie nie bierze przykladu z biednego podkarpacia.

U Nas szykuje sie rzeź pociagów i zaoranie 6 ważnych linii kolejowych.

Na BYDGOSZCZ-UNISŁAW POMORSKI-CHEŁMZA trwa właśnie wygaszanie popytu, bo rozkład jest tragiczny.
2014-08-25 10:46:06 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
2 miliardy zeta i tylko remont odcinka Jasło-Zagórz? I ewentualnie wąskotorówka?
A Łupków, Krościenko i Biecz w ogóle nie ruszone?
To ile ma kosztować wymiana jednego podkładu?
2014-08-25 10:49:03 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
Czyli będą pierdoły, kolejna dekada grzebania na linii 108 i budowa mega-cyntrum intermodalnego w metropolii Rzeszów. Poza tym ochłapy dla plebsu na otarcie łez. Może kupią parę EZT żeby się pokzać na E30, reszta niech patrzy i (w)zdycha.

Brak informacji o skrócie do Krosna, brak info o odcinku 108 od N. Zagórza do Krościenka, brak info o linii 107, brak info o BKL i połączeniu z linią 107 (przesiadki z normalnego na wąski).

Kżde pieniądze można wydać. Nie każde z sensem.
2014-08-25 10:55:34 Autor: tomek111111
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Statystycznie niby biedne Podkarpacie jest bogatsze od Kujawsko-Pomorskiego. Rzeszów jest na 10 miejscu w rankingu najbogatszych miast wojewódzkich. Bydgoszcz i Toruń w ogóle się nie dostały. Średnia płaca też jest tam wyższa :P
2014-08-25 11:06:07 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Tyle że pw. zdjęcie "kibelka" przed wjazdem do stacji Rytro (Małopolska), to tylko geograficzne podkarpacie i Karpaty (na linii Stary Sącz - Piwniczna, i dalej...)

Co do kolei w Podkarpackiem, to ma sens w korytarzu E 30, i na linii Rzeszów - Boguchwała - może do Strzyżowa, jako kolejka aglomeracyjna.

Po za tym już tak wygaszono popyt, że odtworzenie nawet niewielkich potoków pasażerskich będzie trudne, przy rosnącym ciągle stopniu motoryzacji, rozbudowie dróg i spadającej tam liczbie ludności (głównie z powodu emigracji za granicę i do największych miast).
2014-08-25 11:45:30 Autor: kolejarz77
---.158.216.138.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kiedy będzie lepszy rozkład na linii Bydgoszcz - Chełmża-Bydgoszcz?
2014-08-25 12:21:30 Autor: mkol
---.toya.net.pl
http://biznes.pl/magazyny/finanse/,5653366,17120298,foto-detal.html
2014-08-25 13:12:29 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Sensowne by było zadrutowanie nawet materiałem staroużytecznym (słupy, sieć, podstacje) Rzeszów - Jasło - Zagórz. A pojazdy spalinowe wykorzystać do połączeń Ustrzyki - Zagórz - Łupków - Medzilaborce (na Słowacje bezdyskusyjnie, można też wpuścić Słowaków, oni wiedzą po co jest kolej).

To pozwoli na przywrócenie pociągów typu Gliwice - Kraków - Tarnów - Gorlice - Jasło - Zagórz czy W-wa - Radom - Kraków - Jasło - Zagórz oraz po zadrutowaniu 71-ki szybkich Warszawa - Radom - Wąchock - Tarnobrzeg - Rzeszów - Zagórz. Ruch lokalny musi być ściśle skomunikowany z dalekobieżnym (do tego, kuchnia, w końcu powrót do 1 biletu!!). Do tego ze można zrobić ze 2-3 autobusy skomunikowane np. Ustrzyki Dolne - Ustrzyki Górne - Wołosate oraz coś przez Wetlinę.
2014-08-25 13:48:40 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
Tak po prawdzie to warto byłoby jeszcze dobudować drugi tor miedzy Jasłem a Zagórzem. Jest to jedyny obecnie dojazd w Bieszczady więc w razie "W" typu remont, wypadek, itp. nie trzeba zamykać prawie całej linii tylko puścić ruch drugim torem.
2014-08-25 22:18:06 Autor: pppp
---.nstream.pl
@szczur:
Na Jasło - Nowy Zagórz założone jest ok. 150 mln. zł, Babica - Czudec ok. 40 mln, Dębica - Padew Narodowa ok. 150 mln, wąskotorówka Dynów - Przeworsk 20 mln zł. Ponadto ma być zrobiony odcinek Padew Narodowa - Ocice, Stalowa Wola - gr. województwa i łącznica w Sobowie (program Polska Wschodnia). O łączniku była mowa w wariancie Szebnie - Jedlicze - ok. 100 mln zł (lista rezerwowa RPO). Przy takim rozmachu na pewno będą oszczędności wielomilionowe ale czy łącznik będzie zrobiony? W rezerwie jest też linia nr 107 za ok. 150 mln zł i Jasło - gr. województwa za ok. 46 mln zł. Kto wie co kiedyś wybiorą.
Ostatnim programem będzie POIiŚ i z niego ma być zrobione w Rzeszowie centrum intermodalne, linia do Jasionki i kolejka nadziemna w Rzeszowie.
Jeśli to wszystko wypali a powinno, to będzie się nieźle działo :)

@Arrivederci:
W pewnej analizie pojawiła się propozycja elektryfikacji do Zagórza ale to jest nierealne. Trzeba uratować od degradacji tyle linii ile się da. Wiadomo jak PLK troszczy się o linie regionalne...
2014-08-26 10:53:37 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Powrot przewozow pasazerskich do Mielca to koniecznosc! Bezposrednie skomunikowanie Podkarpacia z Pomorzem Srodkowym w czasie wakacji - rowniez! Czy ktos jeszcze pamieta pociag relacji Trzebiatow - Gdynia - Lublin - Rzeszow?
2014-08-26 11:03:50 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@pppp: "O łączniku była mowa w wariancie Szebnie - Jedlicze - ok. 100 mln zł "

Czy w takim razie PLK pozostawiła rezerwę terenu w Szebniach pod rozjazd? Była taki, obecnie, po modernizacji 106, jej nie odbudowano.

Dębica-Padew miała być robiona z DI/SRT. Krościenko (z Ustrzykami) do piachu?
2014-09-04 18:49:09 Autor: Adrian z Mc
---
@Tomh

No nie sądzę, aby zbudowali drugi tor do zagórza tylko z powodu "w razie W". Ruch jest tam bardzo mały. Wiele jest głównych linii w Polsce jednotorowych np. trasa Gdańsk - Szczecin jest jednotorowa aż na odcinku 245 km od Wejherowa do Runowa Pom. Dobudowywać mają (dopiero teraz w XXI wieku) drugi tor z Pilawy do Otwocka, z Warki do Radomia, między Prostyniem a Małkinią na moście nad Bugiem, między Psarami a Starzynami na głównej trasie Wawa - Kraków. W przypadku Otwocka jest linia objazdowa - przez Grzebowilk, Stojadła koło Mińska Maz., Sulejówek Miłosną. Podobnie jest na trasie Wawa-Wrocław; 1 tor jest z Ostrowa Wlkp. do Grabowna Wlk., ale jest linia objazdowa przez Krotoszyn i Milicz.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony