Partnerzy serwisu:

Podkarpackie: Samorząd przeciwny zawieszaniu linii w regionie

Rynek Kolejowy 11.05.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-05-11 12:40:31 Autor: Szymon Komusiński
---.mobistar.be
Pięknie! Też jestem przeciw zawieszaniu! Tylko:

1) Kto kazał włodarzom Podkarpackiego sukcesywnie zarzynać ruch pasażerski na południe od magistrali E30 przez ostatnich 10 lat?

2) Co zdaniem przedstawicieli UM w Rzeszowie oznacza optymalny układ sieci? bo moim skromnym zdaniem optymalny to on by był, gdyby powstała linia z Rzeszowa na południe (nb. planowana jeszcze za Cysorza Fronca - vide dworzec w Brzozowie), względnie przynajmniej łącznica skracająca trasę ze Strzyżowa na Krosno.

railwayparadise.blox.pl
2013-05-11 18:41:37 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jeśli chodzi o same linie kolejowe, to coś tam z tego RPO się robi. Pozostałe inwestycje z budżetu państwa i FK, także mają sprzyjającą atmosferę marszałka. Jest to jednak bardzo powolny proces i na północ i na południe od E-30. Szkoda też pustego dworca w Przemyślu.

Jeśli chodzi o potencjał pasażerski, to niezależnie od obecnego stanu linii zarówno połączenia w Bieszczady jak i do Lublina wydaje się, że powinny wyglądać lepiej. Jest tu bardzo dużo do zrobienia. Skoro po podziale PR, Podkarpacie ma tworzyć osobną spółkę wraz z tak perfekcyjnie pod kątem oferty i promocji działającymi regionami jak Lubelskie i Świętokrzyskie - to już dziś warto pomyśleć na wspólną ofertą, nie tylko do Lublina! Ale do Sandomierza przez Ocice, też.

Zdecydowanie Podkarpacie powinno się douczyć od Lubelszczyzny nie tylko jak się robi rozkład z PLK, ofertę, promocje jak Świętokrzyskie, ale jak w Lublinie umieją dostosować tabor to danej linii, a nawet pory dnia! Oby Podkarpacie postawiło na północ i południe swego regionu, a Krakowem, nie ma się co przejmować. E-30 ma pecha, póki.

Przyszłość to Bieszczady i Lublin.
2013-05-11 19:16:08 Autor: Szymon Komusiński
---.mobistar.be
@mathewicforum:
\"Skoro po podziale PR, Podkarpacie ma tworzyć osobną spółkę wraz z tak perfekcyjnie pod kątem oferty i promocji działającymi regionami jak Lubelskie iŚwiętokrzyskie\"

Lubelskie rozumiem, starają się i chwała im za to, ale Świętokrzyskie? Raptem 3 linie czynne w regularnym ruchu pasażerskim, południe i wschód regionu całkowicie odcięte od przewozów pasażerskich - czego tu się uczyć?

railwayuparadise.blox.pl
2013-05-12 01:48:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Szymon Komusiński:

Wiem, wiem... Busko, Staszów, Końskie itp. Tu chodziło raczej o promocje. Bilet Świętokrzyski jest bardzo dobrą ofertą. Region daje kasę na nowe EZTy, bardzo dobrze radzie sobie, tj. sprawnie radzi sobie z naprawami taboru marszałka. Natomiast przeniesienia lokalnego zakładu PR do Skarżyska dobrze wróży połączeniu do Końskich, a i same tory czekają lepsze czasy. To oczywiście także zasługa lobbingu nie tyle Kielc do Łodzi. I dobrze, że obronili przed PLK linię nr 25. Oby coś tego wyszło.
2013-05-12 09:44:55 Autor: Raszczypacha
---.ghnet.pl
Dobrze, że do Buska udało mi się jeszcze dojechać w zeszłym roku na kiblu :)
2013-05-12 15:03:20 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Świętokrzyskie można oceniać niejednolicie. Z jednej strony nowe składy w znacznej ilości jak na tak malutki region, konduktorzy zawsze bilet sprawdzą, dobre oferty biletowe.

Z drugiej jednak forsowanie absurdalnego pomysłu łącznicy w Czarncy /zamiast naciskać i wspierać remont trasy przez Radom/, uwalenie Końskich /oficjalnie kasę przeznaczono na IR do Wawy, którego szybko skasowano/, czy też upór godny lepszej sprawy co do Buska, a ta linia ma potencjał.

Zobaczymy jaki zafundują rozkład do Sandomierza jak skończy się remont i czy będzie po elektryfikacji Kolbuszowej połączenie z Rzeszowem /najlepiej bezpośrednie/.
2013-05-12 15:08:54 Autor: Szymon Komusiński
---.mobistar.be
@mathewicforum & conen:
Jako geograf patrze głównie na aspekt przestrzenny zagadnienia, i pod tym względem (dostępność sieci pasażerskiego transportu kolejowego) Świętokrzyskie jest naprawdę najgorszym regionem kraju. Lubelskie osiągnęło w tym aspekcie dno pod koniec 2009 (wstrzymanie ruchu na Zamojszczyźnie), ale potem odbiło się na naprawdę niezły poziom.

@Raszczypacha:
I ja tam piłem, miód i wino piłem, i ZTCW to się już toto nie powtórzy (przynajmniej kiblem)

railwayparadise.blox.pl
2013-05-12 20:18:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@ Szymon Komusiński:

Pod kątem dostępności tj. ilości linii i ich przeciętnej odległości od każdego mieszkańca... znam spokojnie z 5 duuużo gorszych regionów pod tym względem.

@conen:

Myślę, że Końskie mają szanse i pod kątem lepszego stanu linii do Skarżyska aż do Opoczna, ale pod kątem odpowiedniego taboru też. Oczywiście i w drugą stronę do Sandomierza i dalej na Podkarpacie trzeba cisnąć!

Co do Buska, oj tu cudów nie ma. Incydentalnie jest Staszów na IR, ale od Święta, dosłownie :D. Gdyby niby przebudowa torów do Zakopanego, marazm na E-30 czy w końcu odłożenie w czasie linii \"Piekielnej\" trwały jak trwają, może i przyjdzie czas na przedłużenie linii z Buska za Wisłę. Adam ZZ nie bez powodu zachwycał się geometrią linii z Mielca do Dębicy! Ach, łuki cudo!
2013-12-13 13:33:13 Autor: GozKam
---.205.115.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mam pomysł. Jeśli ktoś jest z forum skyscrapercity.com - proponuję utworzyć forum poświęcone Linii kolejowej nr 25 Dębica - Mielec - Ocice lub forum Modernizacja linii kolejowej nr 25 Sakrżysko-Kamienna - Ocice i linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów z mienić na Modernizacja linii kolejowej nr 25 Sakrżysko-Kamienna - Dębica i linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony