Podkarpackie SA103 potrzebują naprawy głównej
Jakub Rösler ⚫ 27.01.2023 ⚫
3,5k

fot. PKP PLK
Dwa szynobusy z serii SA103, należące do województwa podkarpackiego, potrzebują naprawy głównej. Polregio, które użytkuje oba pociągi, właśnie opublikowało ogłoszenie o wszczęciu wstępnych konsultacji rynkowych w sprawie naprawy P5.
Województwo podkarpackie posiada dwa szynobusy z serii SA103. Pojazdy o numerach 001 i 002 weszły do służby na Podkarpaciu w 2005 roku. Od tego czasu obsługiwały kursy na liniach niezelektryfikowanych. Pojazdy wykorzystano też w ubiegłym roku przy okazji transportów osób uciekających przed wojną w Ukrainie.
Teraz przyszedł jednak czas na ich naprawę główną. Jak czytamy w ogłoszeniu o wstępnych konsultacjach rynkowych, które opublikowało Polregio, naprawa ma objąć przede wszystkim standardowe elementy przewidziane dla działań tego poziomu. W przypadku pojazdu o numerze 001 niezbędna będzie także wymiana uszkodzonej przekładni głównej na nową.
W ramach podstawowych prac wymianę przejdą węże hydrauliczne, paski napędowe oraz tłumik. Regeneracja (lub wymiana), będzie dotyczyć rozrusznika, silnika czy też silnika hydraulicznego. Przegląd przejdą toalety zamontowane w obu jednostkach, a ich uszkodzone elementy zostaną wymienione na nowe.
W zamówieniu możemy też przeczytać o konieczności wymiany baterii trakcyjnych, a także osi zestawów kołowych, tocznego oraz napędnego. Naprawę ma natomiast przejść system zliczania pasażerów.
Konieczność naprawy szynobusów sprawia też, że mimo planów reaktywacji połączeń pomiędzy Sanokiem a Ustrzykami Dolnymi, pociągów na tej trasie nie będzie uruchamiać Polregio, lecz podwykonawca. Szerzej pisaliśmy o tym tutaj.
Teraz przyszedł jednak czas na ich naprawę główną. Jak czytamy w ogłoszeniu o wstępnych konsultacjach rynkowych, które opublikowało Polregio, naprawa ma objąć przede wszystkim standardowe elementy przewidziane dla działań tego poziomu. W przypadku pojazdu o numerze 001 niezbędna będzie także wymiana uszkodzonej przekładni głównej na nową.
W ramach podstawowych prac wymianę przejdą węże hydrauliczne, paski napędowe oraz tłumik. Regeneracja (lub wymiana), będzie dotyczyć rozrusznika, silnika czy też silnika hydraulicznego. Przegląd przejdą toalety zamontowane w obu jednostkach, a ich uszkodzone elementy zostaną wymienione na nowe.
W zamówieniu możemy też przeczytać o konieczności wymiany baterii trakcyjnych, a także osi zestawów kołowych, tocznego oraz napędnego. Naprawę ma natomiast przejść system zliczania pasażerów.
Konieczność naprawy szynobusów sprawia też, że mimo planów reaktywacji połączeń pomiędzy Sanokiem a Ustrzykami Dolnymi, pociągów na tej trasie nie będzie uruchamiać Polregio, lecz podwykonawca. Szerzej pisaliśmy o tym tutaj.
Komentarze:
POLREGIO

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |