Partnerzy serwisu:

PKP Intercity obsługuje mniej stacji w południowo-wschodniej części Podkarpacia

jar, Rynek Kolejowy 05.02.2020 8

PKP Intercity obsługuje mniej stacji w południowo-wschodniej części Podkarpacia
fot. jar (2016)
Mieszkańcy miejscowości położonych przy stacjach pasażerskich między Zagórzem a Jasłem od nowego rozkładu jazdy pociągów mają do dyspozycji mniej połączeń. Dotyczy to również pociągów obsługiwanych przez PKP Intercity, które zmierzają w/z kierunku Rzeszowa.
Obsługa pasażerska linii 108

Linia kolejowa nr 108 Stróże – Krościenko o długości ok. 160 km biegnie równoleżnikowo przez południowo-wschodnią część województwa małopolskiego i południowy fragment regionu podkarpackiego. Wytyczona jeszcze w XIX w. „droga żelazna” generalnie jest wykorzystywana w ruchu pasażerskim i towarowym. Ten pierwszy jest jednak niewielki – na większości trasy w ciągu doby kursuje maksymalnie kilka par pociągów, a na wielu przystankach kolejowych składy pasażerskie zatrzymują się tylko kilka razy w tygodniu lub wcale. Najintensywniejsza obsługa komunikacją kolejową prowadzona jest między Jasłem a Sanokiem. Jednak jak informowaliśmy na naszym portalu, nastąpiły ograniczenia w kursowaniu pociągów uruchamianych przez Polregio na południowy-wschód od Jasła.

Drugim przewoźnikiem uruchamiającym połączenia pasażerskie między Jasłem a Zagórzem jest PKP Intercity. – W nowym rozkładzie jazdy na sezon 2019/2020 PKP Intercity rozszerzyło ofertę połączeń dla południowej części województwa podkarpackiego. Od 15 grudnia 2019 r. pasażerowie mogą skorzystać z dwóch połączeń z/do Zagórza – informuje „Rynek Kolejowy” Piotr Mazur z Biura Prasowego PKP Intercity. Jak dodaje przedstawiciel spółki, przewoźnik uruchamia dwie pary pociągów z Zagórza – „nocny” TLK Pogórze do Wrocławia oraz „dzienny” TLK Wetlina do Poznania.

TLK w/z kierunku Rzeszowa obsłuży mniej stacji

Z analizy rozkładu jazdy wynika, że tylko drugi z wymienionych pociągów łączy powiaty krośnieńskie, sanocki i jasielski ze stolicą regionu. TLK Pogórze kursuje przez m.in. Biecz i Stróżę i dalej w kierunku Tarnowa i Krakowa. Pociąg ten obsługuje przystanki i stacje pośrednie położone nie tylko w miastach powiatowych, lecz również w mniejszych miejscowościach zlokalizowanych między Jasłem a Zagórzem. Są to: Sanok, Nowosielce, Zarszyn, Wróblik Szlachecki, Targowiska, Krosno, Krosno Miasto, Jedlicze. Inny układ postojów handlowych ma TLK Wetlina. Między Jasłem a Zagórzem obsługuje tylko stacje Sanok i Krosno oraz przystanek Krosno Miasto.

Zatem względem poprzedniego roku nastąpił wyraźny spadek liczby obsługiwanych stacji zapewniających dojazd pojazdami przewoźnika do Rzeszowa. Przypomnijmy, że według rocznego rozkładu jazdy 2018/2019 pociągi PKP IC z/do Rzeszowa miały jeszcze postoje handlowe na stacjach Jedlicze, Targowiska, Wróblik Szlachecki, Zarszyn, Nowosielce oraz na przystanku Sanok Miasto.

Dodajmy, że ograniczenia w obsłudze stacji dotknęły również linię nr 106 Rzeszów Główny – Jasło – w rozkładzie nie ma już postojów handlowych na dwóch stacjach. – PKP Intercity postanowiło zrezygnować w nowym rozkładzie jazdy z obsługi trzech przystanków: Boguchwała, Frysztak oraz Sanok Miasto, ze względu na znikome zainteresowanie ze strony podróżnych – wyjaśnia Piotr Mazur. Należy zauważyć, że ze względu na większą liczbę połączeń regionalnych, ograniczenie dostępu do pociągu PKP IC wydaje się mniej dotkliwe dla podróżnych.

Przedstawiciel przewoźnika nie skomentował powodów ograniczenia obsługi pięciu stacji położonych na linii nr 108 przez TLK Wetlina. „Rynek Kolejowy” nie uzyskał również informacji na temat, czy podczas konstruowania rozkładu jazdy przewoźnik dalekobieżny miał informacje o cięciach połączeń regionalnych między Jasłem a Zagórzem.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony