Partnerzy serwisu:

Podkarpackie: Od grudnia regularne połączenia do Jasła i Zagórza

Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 15.05.2014 182

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-05-15 13:03:13 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Rozwój zrównoważony w praktyce:
- Stróż nie będzie, bo Kraków ma busy i SKA.
- Łupkowa nie będzie, bo 200 mln z RPO pójdzie na Jasionkę.
2014-05-15 13:17:51 Autor: a
---.free.aero2.net.pl
Do redakcji - chodzi o 4 pary do Zagórza, 6 do Jasła, 10 do Strzyżowa, tak ? Czy jednak 2 pary do Zagórza, 3 do Jasła i 5 do Strzyżowa ? Proszę o sprecyzowanie.
2014-05-15 13:48:58 Autor: niepowiem
---.190.177.198
Super! Szkoda, że nie 10 kursów do Jasła. Teraz jeszcze gdzieś potrzeba 2-3 lat na odbudowanie oferty i ludzie powrócą do pociągów. Jeżeli nie będą się psuły i jeździły o dobrych porach.
2014-05-15 13:55:11 Autor: inmotion
---.slupsk.vectranet.pl
Nie wiem w ogóle po co był remont Zagórz - Jasło - dla 4 par pociągów? Przecież to żenada jest. Taka liczba nie zachęci nikogo do kupna miesięcznego...
2014-05-15 14:02:38 Autor: lol
---
napisali połączeń - żeby była większa liczba w materiałach propagandowych. Pary - podzielić przez 2.
2014-05-15 14:14:08 Autor: pppp
---.dynamic.mm.pl
Ja również nie mam pewności czy połączenia rozumieć jako pary połączeń czy będzie jak jeszcze parę miesięcy temu czyli 2 pary Jasło - Zagórz, 5 Rzeszów - Strzyżów i 3 Rzeszów - Jasło. Proszę o doprecyzowanie artykułu.
2014-05-15 14:45:33 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
powrut muhowozuf
2014-05-15 14:53:23 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Te cztery pary Jasło - Zagórz to kpina. Jak napisał inmotion, nikt nie kupi miesięcznych, a o tych klientów powinno się walczyć - stały dochód.

Z Krosna do Sanoka jeździ cała masa busiarstwa, ale przejazd rozkładowy tej relacji w godzinę, to kpina. I do tego z 29 postojami po drodze.
Kto w podkarpackim UM zatwierdza takie babole? Czy ktoś z tej biurwy jechał kiedykolwiek DK28? Polecam godziny szczytu.
Dla porównania - pośpieszne autobusy dawnego PKS Sanok (potem Connex, potem Veolia a teraz Arriva) jadą z Sanoka do Krosna 55 minut, mając po drodze osiem postojów.

Widać że mojrzeszowska biurwa nie chce busiarstwu wchodzić w drogę, a pociągi mogłyby bez problemu przejąć znaczną część pasażerów.
2014-05-15 15:05:34 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Rozkład busów

Krosno - Sanok 4.45 5.15 5.40 6.05 6.20 6.45 7.05 7.30 8.10 8.40 9.05 9.35 10.00 10.40 11.15 11.35 12.00 12.35 13.00 13.45 14.10 14.15 14.40 15.00 15.10 15.40 16.05 16.15 16.55 17.15 18.10 19.10 20.10
Krosno - Jasło 5.10 5.40 6.00 6.15 6.45 7.00 7.40 8.15 8.55 10.05 11.05 11.40 12.25 13.05 13.40 14.05 14.25 14.50 15.50 15.40 16.15 17.15 18.15 19.15

a tu 4 pary he he he dobre
2014-05-15 15:07:06 Autor: niepowiem
---.190.177.198
Może ktoś mnie uświadomić, ile będzie trwał przejazd takiego szynobusu na tych 3 trasach? Tzn. Rzeszów-Strzyżów, Rzeszów-Jasło, Jasło-Zagórz. Jak to będzie wyglądało w porównaniu z busiarstwem?
2014-05-15 15:19:06 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Pamiętam czasy z kopcącą "ciuchcią" i piętrusami na linii Rzeszów - Jasło i do Zagórza.
A teraz jeździ takie małe kolorowe goowienko.

Kiedyś takie linie nazywano drugorzędnymi, cieszę się że coś tam w ogóle kursuje.
Niby w tamtych rejonach jest sporo domów i nowych osiedli, na przemian z pustkowiem. Ale prawie wszyscy mają samochody, a nawet po kilka. Ciężko będzie o potoki pasażerskie. Kiedyś było inaczej samochód mieli bardzo nieliczni, ale komunikacja autobusowa na Podkarpaciu była zawsze bardzo mocna i tak jest do dzisiaj. Trudno też mówić o równoważeniu transportu w tamtych rejonach, skoro szynobus jest paliwożerny, a linia niezelektryfikowana, wszystko to ma symboliczny charakter.
2014-05-15 15:48:03 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@niepowiem:
W roku 2000 skład SP32+4Bipy jechały z Zagórza do Jasła najkrócej rozkładowo (i rzeczywiście dojeżdżały w tym czasie - sprawdziłem osobiście) bodaj 1h42'. Frekwencja nawet w środku tygodnia była fantastyczna.

Zobaczymy co pokaże najnowsza technika ;)
2014-05-15 15:48:14 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post inmotion:
"Nie wiem w ogóle po co był remont Zagórz - Jasło - dla 4 par pociągów? Przecież to żenada jest. Taka liczba nie zachęci nikogo do kupna miesięcznego..."
Istnieje pewne zagrożenie, że może wróci ruch towarowy :):):)

4 pary pociągów... To powinno być wręcz zabronione!!! Czy nie można dać ustawą: albo minimum 14 par pociągów na dobę, albo zakaz uruchamiania kolei regionalnej na linii. Bo to rzeczywiście nie ma większego sensu. Nikt nie ruszy się na pociąg, bo ma auto, albo ciągle jeżdżące busy!!!
2014-05-15 16:03:05 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
wygląda że będą 3 pary Rzeszów - Jasło, 2 pary Rzeszów - Strzyżów i 2 pary Jasło - Zagórz.
2014-05-15 16:08:56 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
a mógłbyś w rozkładzie buszów zaznaczyć gwiazdką kursy obsługiwane słynnymi aronbuuszami?:) to może się skuszę...:)
2014-05-15 16:17:13 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
to ja proponuję

Zagórz 6.00 - Jasło 7.30
Jasło 8.00 - Zagórz 9.30
Zagórz 14.00 - Jasło 15.30
Jasło 16.00 - Zagórz 17.30

Jasło 6.00 - Rzeszów 7.30
Rzeszów 8.00 - Jasło 9.30
Jasło 10.00 - Rzeszów 11.30
Rzeszów 12.00 - Strzyżów 12.45
Strzyżów 13.00 - Rzeszów 14.45
Rzeszów 15.30 - Jasło 17.00
Jasło 17.30 - Rzeszów 19.00
Rzeszów 19.30 - Strzyżów 20.15
Strzyżów 20.30 - Rzeszów 21.15
Rzeszów 22.30 - Jasło 24.00
2014-05-15 16:29:10 Autor: Z klubu.....
---.dynamic.gprs.plus.pl
A kiedy wezma sie za remont linii 108 ???!
Czy jeszcze bedzie mozliwosc przejazdu koleja w wagonach restauracyjnych z panoramicznymi szybami po bieszczadzkich serpentynach ????????????
2014-05-15 16:31:37 Autor: Z klubu.....
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kroscienko - Ustrzyki Dolne - Zagorz.......kurde oprocz towarowego raz na rok to juz nic tamtedy nie jezdzi chyba ??????
2014-05-15 16:43:02 Autor: Z klubu.....
---.dynamic.gprs.plus.pl
A ja widze jak za pare lat na dworcu Warszawa Centralna pociag TLK IC nabity po dach podroznymi zapierdziela przez Deblin - Lublin- St. Wole - Przeworsk -Przemysl - Malhovice -Chyriv -Kroscienko - Ustrzyki Dolne - Zagorz .....i dalej.....
2014-05-15 16:53:08 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
A nie da się tego połączyć w pełne kursy Rzeszów-Zagórz? Dzięki temu byłby jakiś dojazd koleją w Bieszczady z jedną przesiadką z wielu miejsc w Polsce.
2014-05-15 17:03:46 Autor: niepowiem
---.190.177.198
Z takim absurdalnym czasem przejazdu Rzeszów-Zagórz to nonsens. Takie pociągi będą miały rację bytu, ale tylko dalekobieżne i jadące na północ. Bo jechać z Zagórza do Jasła (zmiana czoła), potem do Rzeszowa (zmiana czoła) i dalej w stronę Krakowa nie ma jakiegokolwiek sensu jak dla mnie.
2014-05-15 18:02:09 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Jak dla mnie to bzdura, autem, autobusem szybciej z okolic Sanoka czy Krosna do Rzeszowa. Linia kolejowa robi zbyt dużą pętlę. Powinni utrzymywań niezaleznie połączenia Rzeszów - Jasło. oraz 1 ale konkretny poc. Zagórz - Nowy Sącz. Wcześnie rano z Zagórza, a W Stróżach przesiadka na Kraków. Powrót z Nowego Sącza ok 16 z dobrym skomunikowaniem z Krakowa lub dalsza np. Katowice, Wrocław. A w niedziele wyjazd z Zagórza ok. 12 - 14 aby zabrać turystów i studentów. !
2014-05-15 19:10:37 Autor: niepowiem
---.190.177.198
Marzenia. Chyba łatwiej byłoby uruchomić pociąg pomiędzy północną i południową Koreą, niż pomiędzy tymi dwoma województwami na trasie Stróże-Jasło. Imperia busiarskie będą rządzić.
2014-05-15 19:52:38 Autor: dan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobrą rzeczą byłoby przedłużenie jednej porannej pary lublin-rzeszów w bieszczady na bazie rzeszow -jaslo i jaslo-zagorz.
Brakuje takiego pociągu i na pewno zrobilby furorę tak jak lublin -rzeszow ze z powodu ogromnego zainteresowania zostały zlikwidowane do czasu pozyskania pojemniejszego taboru.
Obecnie Lublin dostał firmowe 3 duze szynobusy,nie samorzadowe co oznacza ze nie ma ograniczen do jezdzenia po jednym wojwodztwie.
2014-05-16 07:42:20 Autor: kemi
---.dynamic.chello.pl
@Z Klubu - zapominasz jeszcze o sytuacjach jak powódź z 2010, zgadnij którędy pojechały towarowe z i do Słowacji.
2014-05-16 14:10:51 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
I nie potrafili nawet zrobić bezpośrednich pociągów Rzeszów-Zagórz? Nawet to byłoby zbyt dużym zagrożeniem dla busów?
2014-05-16 16:17:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
żeby bezpośredni puciong Rzeszów - Zagórz był zagrożeniem dla busów to musiałby jechać w tempie Rzeszów 16.00 - Krosno 17.00 - Sanok 17.30. Nierealne.
2014-05-16 16:24:36 Autor: hahaha
---.g-net.pl
@ron:
Realne po wybudowaniu łącznika Przybówka-Krosno. Ale Rzeszów i MIR stoją okoniem i zwalają finansowanie jeden a drugiego.
2014-05-16 21:22:14 Autor: 9ks
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stwierdzam, że Pan przedstawiciel UW jest niedoinformowany gdyż na L107 dla szynobusów obowiązuje prędkość konstrukcyjna czyli rozkładowa V= 60 km/h.
Dane można znaleźć w wykazie prędkości rozkładowych.
2014-05-30 22:29:34 Autor: RSA linia 108
---.free.aero2.net.pl
Tak wygląda zarządzanie zza biurka, kpina.

W latach '90tych mieliśmy z Sanoka 3-4 dalekobieżne pociągi + kilkanaście dobrych technicznie autobusów. Dzisiaj po tym zostało tylko wspomnienie.
Raz pojechałem zdezelowanym busem i się wyleczyłem.
Jadąc do Wrocławia (a jeżdżę co 3 tydzień), podróżuję samochodem z Sanoka do Krakowa, a potem wsiadam w Polski Bus za 25 zł.

Czasy się zmieniły i waspekcie komunikaci publicznej z mojej perspektywy zdecydowanie na minus.
off topic:
Do 13 czerwca jeżdżą towarowe na Słowację, duże składy po 40 wagonów z lokomotywami w środku.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony