Podkarpackie kupi pociąg jednoczłonowy
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy ⚫ 17.03.2015 ⚫
246
Archiwum RK
Komentarze:
2015-03-17 09:58:36 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
Cały jeden autobus szynowy? JEDEN? Szaleństwo zakupów!
2015-03-17 10:07:38 Autor: Coh
---.alfanet24.pl
;)..
2015-03-17 10:09:39 Autor: qazxsw
---.116.23.66
I zdaniem rynku kulejącego bedzie to impuls. Spalinowy. [Admin: zmoderowano]
2015-03-17 10:10:06 Autor: NEWAG
---.153.88.211
"Pojazd ma mieć możliwość jazdy ukrotnionej ze starszymi pojazdami SA135 (produkcji Pesy/ ZNTK Mińsk Maz.)" To praktycznie przesadza o Pesie, z powodu praw autorskich PESY co do implementacji sprzegu ukrotnionego. Czy eksperci moga to potwierdzic?
2015-03-17 10:10:38 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@#
Jeżeli nie zaszaleli z oryginalnością pisząc warunki, to od biedy ma to jakiś sens.
Jeżeli nie zaszaleli z oryginalnością pisząc warunki, to od biedy ma to jakiś sens.
2015-03-17 10:19:50 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
To kupowanie nowego taboru jest po to, żeby wyglądało że inwestuje się w transport szynowy. Pełno taboru stoi w krzakach, a na trasach jeździ parę ogryzków. Nowych pociągów coraz więcej, pociągów jeżdżących coraz mniej.
2015-03-17 10:22:04 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
"Jednoczłonowy pojazd ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku."
Jednoczłonowy??? Może ja głupi jestem ale to ni jak się ma do po prostu wagonu motorowego, chyba lepiej by brzmiało to zdanie tak:
"Wagon motorowy ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku."
lub
"Pojazd ma zostać dostarczony w tym roku"
Co do jazdy ukrotnionej, to zawsze można się dogadać przecież ;)
Jednoczłonowy??? Może ja głupi jestem ale to ni jak się ma do po prostu wagonu motorowego, chyba lepiej by brzmiało to zdanie tak:
"Wagon motorowy ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku."
lub
"Pojazd ma zostać dostarczony w tym roku"
Co do jazdy ukrotnionej, to zawsze można się dogadać przecież ;)
2015-03-17 10:28:34 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
A nie może kupić jednego roweru szynowego?
byłoby efektowniej ....
byłoby efektowniej ....
2015-03-17 10:29:27 Autor: Lubuskie
---.tktelekom.pl
2015-03-17 10:10:06 Autor: NEWAG ---.153.88.211
Bzdura.
Bzdura.
2015-03-17 10:35:43 Autor: qwdewqdewq
---.spine.pl
Strzelam, że jest to warunek ograniczający konkurencję.. jeszcze wskazuje konkretnego producenta co do zgodności... poleci taki warunek gdyby się odwołać.
2015-03-17 10:50:30 Autor: NEWAG
---.153.88.211
@Lubuskie
Jesli jestes pewiem tego co piszesz i masz dostep do specyfikacji, to Uff... Jednak bazowalem na problemie jazdy ukrotnionej tandemow PesaNewag w kolejach slaskich
[Szerzej pod tym linkiem:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=539343&page=361
[post nr 7209]
"
Jesli jestes pewiem tego co piszesz i masz dostep do specyfikacji, to Uff... Jednak bazowalem na problemie jazdy ukrotnionej tandemow PesaNewag w kolejach slaskich
[Szerzej pod tym linkiem:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=539343&page=361
[post nr 7209]
"
2015-03-17 12:26:33 Autor: Gdynianin
---.19.245.222
Niech ktoś w Polsce da szansę Newagowi na produkcję jednoczłona
2015-03-17 12:39:41 Autor: newagINFO
---.play-internet.pl
Newag nie ma szans wyprodukować i homologowac 1 człona do końca roku. Pesa ma zapas silników mtu i materiałów a po za tym 214m ma homologację wiec może od razu wejść do służby. Inna sprawa jest to ze nie opłaca się robić newagowi projektu 1 czlona jeśli popyt na nie w Polsce można ocenić na 3 sztuki rocznie. Jedyny sens byłby zrobić dobry projekt i sprzedawać go za granicę. Ale ba to jest za mało czasu:)
2015-03-17 12:45:23 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Aż DWA rowery mają się zmieścić w tym "mini - wagoniku" ???
Niesamowite -
Niesamowite -
2015-03-17 12:54:09 Autor: aaa
---.133.40.85
Niech wszyscy przewoznicy oglaszaja osobne przetargi na 1-2 wagoniki, to za 10 lat bedziemy miec w Polsce kilkaset rodzajow, mutacji i przerobek pojazdow i kazdy bedzie inny. To na pewno bardzo zredukuje koszty eksploatacji i pozytywnie wplynie na estetyke... BTW, smiesznie bedzie rowniez, jak za pare lat niektorzy przewoznicy upadna/zostana zrestrukturyzowani/poloczeni z innymi podmiotami, a malatura i wnetrza zostana takie jak dawniej. Bedziesz wsiadac do pociagu firmy np. Arriva, albo wtedy to juz pewnie DB, a na fotelach bedzie napis KD albo Koleje Mazowieckie albo cos jeszcze innego. Bedzie normalnie jak cyrku.
2015-03-17 13:12:49 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
150 pasażerów zmieści się do 2 dużych autobusów piętrowych albo do 5 busów, które zawsze będą tańsze, a w większości woj.podkarpackiego także znacznie szybsze od "motoriczki".
Nie znam nikogo, kto w woj.podkarpackim jechałby szynobusem w swoim życiu! Osobnicy, którzy zaznali tej przyjemności stanowią pewnie 0,5 % populacji tych pięknych ziem.
@aaa
po co DB ma się pakować w lokalny transport pasażerski w Polsce, skoro w Rzeszy jej to coraz trudniej idzie?
Za 10 lat nie będzie w Polsce żadnych pociągów dalekobieżnych ani regionalnych poza aglomeracjami warszawską, krakowską, wrocławską, trójmiejską, poznańską i może jeszcze łódzką oraz konurbacją śląska. Sorry! Nie da się tego zatrzymać..
Nie znam nikogo, kto w woj.podkarpackim jechałby szynobusem w swoim życiu! Osobnicy, którzy zaznali tej przyjemności stanowią pewnie 0,5 % populacji tych pięknych ziem.
@aaa
po co DB ma się pakować w lokalny transport pasażerski w Polsce, skoro w Rzeszy jej to coraz trudniej idzie?
Za 10 lat nie będzie w Polsce żadnych pociągów dalekobieżnych ani regionalnych poza aglomeracjami warszawską, krakowską, wrocławską, trójmiejską, poznańską i może jeszcze łódzką oraz konurbacją śląska. Sorry! Nie da się tego zatrzymać..
2015-03-17 13:39:25 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
Ale po co? Te co są jeżdżą po 150-200 km dziennie, zamiast min. 500 jak zakłada producent:
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/podkarpackie/item/145-czt-skarzy-podkarpacie-do-komisji-europejskiej
Marszałek chce mieć kolekcję?
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/podkarpackie/item/145-czt-skarzy-podkarpacie-do-komisji-europejskiej
Marszałek chce mieć kolekcję?
2015-03-17 14:16:28 Autor: tfu tfu
---
"Za 10 lat nie będzie w Polsce żadnych pociągów dalekobieżnych ani regionalnych"
O dłuższego czasu opowiadasz bzdury więc i ta wypowiedź od przyjętego "kanonu" nie odbiega. Nie wiem w jakim celu zaniżasz i tak już niski poziom tych komentarzy....
Dziwne - banderowiec, a rzuca typowo "polskiemi" sloganami....
O dłuższego czasu opowiadasz bzdury więc i ta wypowiedź od przyjętego "kanonu" nie odbiega. Nie wiem w jakim celu zaniżasz i tak już niski poziom tych komentarzy....
Dziwne - banderowiec, a rzuca typowo "polskiemi" sloganami....
2015-03-17 18:39:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@tfu tfu ---
Bzdurą w zacytowanym przez Pana/Panią zdaniu może być tylko "10 lat", bo wszystko wskazuje, że stanie się to prawdą jeszcze w obecnej, tj. 2.dekadzie XXI wieku..
Bzdurą w zacytowanym przez Pana/Panią zdaniu może być tylko "10 lat", bo wszystko wskazuje, że stanie się to prawdą jeszcze w obecnej, tj. 2.dekadzie XXI wieku..
2015-03-17 19:21:59 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
Moim zdaniem dobrze, że wymagana jest kompatybilność ze starszymi SA135, eliminuje to Newag, lecz lepiej będzie dla Newagu jak się z jednoczłonem wybije tam gdzie jeszcze nie ma jednoczłonów lub są to wozy starej generacji do których jakiejkolwiek współczesnej produkcji nie da się już dopasować. SA137, SA138 i 222M są lepiej wykonane od Pes, nie licząc SA136 i Linków, jak kogoś nie stać na jednoczłonowego Linka to mając wybór między SA135, a hipotetycznym jednoczłonem Newagu to lepszym wyborem jest Newag. Do tego jest jeszcze jeden aspekt. SA103 i SA106 mają 24,5m, bo bazują na konstrukcji bonanzy, SA135 konstrukcyjnie odszedł od tego i jest to de facto nową konstrukcją, która ma nikły związek ze 120A. Mimo tego konstruktorzy Pesy uparcie się trzymali długości 24,5m. Dopiero solowy Link ma większą długość całkowitą i rozstaw czopów skrętu. Newag jakby zabrał się za projektowanie jednoczłona to zaczynając od zera zaprojektowałby go tak, że miałby maksymalną możliwą długość, nie trzymałby się 24,5m. Efektem dla pasażera oczywiście byłaby większa pojemność, więcej miejsc siedzących. W PR Gdynia chcą wyciąć SA101 i SA102, jak nie pojawią się DH1 to niech się producenci przygotują na możliwe zamówienie.
2015-03-17 23:51:58 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Tylko kolejny SA135. To ma być kompatybilne z reztą taboru nie tylko pod względen sterowania, ale i obsługi czy napraw. Z trzech uszkodzonych SA135 można zrobić dwa, a z 3 róznych można co najwyżej wsad do pieca.
A jeśli chodzi o Newag i Pesę, to na poskich torach jest 90% taboru do wymiany. Więc będą mieli co do roboty.
A jeśli chodzi o Newag i Pesę, to na poskich torach jest 90% taboru do wymiany. Więc będą mieli co do roboty.
2015-03-18 10:00:56 Autor: Gdynianin
---.19.247.229
ep40 ma dużo racji, choć bezpośrednio potępić można jedynie SA135 w wersji Mińsk. SA135 w wersji bazowej mimo tych 24 metrów są postępem względem SA103, przy tej samej długości niska podłoga stanowi większy procent, wszystkie wejścia prowadzą do strefy z niską podłogą, ładniejsza stylistyka wnętrza. Newag jednak owszem projektująć od zera powinien zrobić pojazd o rozstawie czopów skrętu 19,0m (piszę tak gdyż trudno ocenić dł. całkowitą w hipotetycznym pojeździe, przy takim rozstawie UIC Z ma 26 metrów lecz Link z wystającymi sprzęgami 28m). Dodałbym, że pożądane byłoby zastosowanie odmiennej koncepcji napędu, zamiast jednego mocnego silnika między wózkami lepsze byłyby dwa słabsze pod kabinami jak w Regio-Shuttle RS 1. Wtedy niska podłoga byłaby w całej przestrzeni między wózkami.
2015-03-18 15:51:26 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Pod względem mocy całkowitej należy pamiętać, że RS 1 jest porównywalny bardziej do SA106 niż SA103. Może pojedynczy silnik jest słaby, ale dwa razem to jest więcej niż 500kW. Tym lepiej jakby Newag coś takiego zrobił, bo z automatu oznaczałoby to możliwość ciągnięcia wagonów doczepnych.
2015-03-18 18:29:42 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Pesa nie ma może nieodebranych sprzętów po Niemcu w wersji jednoczłonowej?
2015-03-19 09:37:51 Autor: Gdynianin
---.19.246.44
Nie ma i zamiast czegoś porządnego 28 metrowego będzie SA135
2015-03-19 10:53:32 Autor: IPA
---.19.18.205
Jak tak bardzo chcecie komplikować to może diesel między wózkami połączony z prądnicą zasilającą silniki elektryczne pod kabinami połączone z wózkami przez Kardany jak w Pendolino?
2015-03-19 11:29:44 Autor: Gdynianin
---.19.246.44
Jak alternatywą ma być układ Bo'2' to wbrew pozorom taki układ B'B' ma sens
2015-03-19 16:15:40 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
No właśnie po co te kombinacje? Bazowy układ z RS 1 jest wystarczający. Aczkolwiek ten układ mimo zalet ma jednak jedną istotną wadę. Zacznijmy od tego, że jak się ciąga jednoczłonem doczepy to się z góry nastawia na gorszą dynamikę. Jednakże zespolony dwuczłon nie może być bezpośrednim analogiem solówki z wagonem różniącym się tylko tym, że jest przejście międzywagonowe, tu konieczność uzyskania odpowiedniej dynamiki i przyzwoitość wymaga by dwuczłon miał większą moc od solówki (przykład SA131 pokazuje co się stanie jak nie będzie się tego przestrzegać). Tu właśnie jest rzecz, że przy takim założeniu układu z RS 1 nie da się przenieść do dwuczłona. Sumaryczna moc silników pod kabinami jest odpowiednia dla solówki, ale dla dwuczłona to za mało.
2015-03-20 08:09:12 Autor: peron7
---.play-internet.pl
"pociąg jednoczłonowy",qrva,profesjonaliści z RKa tworzą nowe twory,potforki pojęciowe
2015-04-16 01:25:17 Autor: walther
---.adsl.inetia.pl
Po co kupują w ogóle kupują ???
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |