Partnerzy serwisu:

Podkarpacie: Najpierw rewitalizacje, potem łącznica

pr, Rynek Kolejowy 22.01.2014 250

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-01-22 09:03:16 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
CYTAT: "przede wszystkim rewitalizację linii nr 25 i przywrócenie przewozów pasażerskich na trasie Tarnobrzeg (Ocice) – Mielec – Dębica."

PEŁNA ZGODA!!!

Obecnie PLK chce nawet ograniczyć obsługę tej linii do 3 dni w tygodniu po 8 godzin!!! Czujecie to???

A to jest dobra linia, tylko totalnie przez PLK zaniedbana!!! Obecna prędkość to zaledwie 20km/h... Tam co godzinę powinien pędzić szynobus, a pociągi towarowe powinny mieć swobodny dojazd do dużych zakładów w Mielcu!!!
2014-01-22 09:11:03 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"Władze woj. podkarpackiego powinny przede wszystkim dążyć do przeprowadzenia remontu (rewitalizacji) ciągu linii Rzeszów – Jasło – Krosno – Sanok/Zagórz w taki sposób, by uzyskać na niej docelowo prędkość 100-120 km/godz."

Proszę wybaczyć, miałem dzić nie pisać, ale to bzdury! To za duży wysiłek finansowy. Proszę przestać spychać na samorządy takei obowiązki, bo one tego nie dźwigną. Od tego jest budżet centralny. A budżet centralny ma dużo pieniędzy. Bardzo dużo. Na przykład na takie zabawki:

Za 13 miliardów zł pojedziemy ze Szczecina do Gdańska w 3 godziny
piątek, 03 stycznia 2014 14:01
http://m.radiogdansk.pl/index.php/wydarzenia/item/9455-za-13-miliardow-zl-pojedziemy-ze-szczecina-do-gdanska-w-3-godziny.html


"Po drugie, budowa łącznicy nie powinna nastąpić do momentu, zanim nie odbędą się inne ważne inwestycje w infrastrukturę kolejową w regionie."

Dlaczego?

Bo, Pana zdaniem: "Porywanie się na dużą inwestycję bez uprzedniego zadbania o mniejsze, raczej trudno będzie zaliczyć do działań racjonalnych."

Bzdura! Przykładowo SW dla modernizacji Tarnobrzeg - Dębica opiewa na 400 mln zł. Minister Massel odpidał prezydentowi Tarnobrzega, że można to robić z RPO, bo budżet nie ma pieniędzy - co wobec powyższego przykładu z ekspresówką S6 jest bzdurą. Mogę Panu to pismo przesłać mailem.

Jaki będzie koszt tej łącznicy? 100, 200, 300 mln? Ile może to kosztować? Budżet centralny się załamie? A może jednak warto porozmawiać najpierw z autorami koncepcji (to są budowlańcy, nie politolodzy), a potem pisać?

Jak to się dzieje, że jak pojawia się dobry pomysł na niskokosztową poprawę komunikacji kolejowej w jakimś regionie, to zawsze się znajdzie antypropaganda? Drogom nikt nie przeszkadza.
2014-01-22 09:14:12 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"Przykład ten o tyle zasadny, że tak samo jak w przypadku zmiany kierunku w Jaśle przy jeździe z Rzeszowa do Krosna, tak samo jadąc z Wrocławia do Świdnicy, trzeba zmienić kierunek w Jaworzynie Śląskiej."

Proszę porównać odległość drogową Wrocław - Świdnica z odległością kolejową liniami przez Sobótkę i Jaworzynę.

A teraz proszę to zrobić dla relacji Sanok - Rzeszów, i podać konkretne wartości liczbowe.
2014-01-22 09:43:00 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Każdą rewitalizację w województewie dołowanym aż do czasów POdKarapycia włącznie należy powitać z uznaniem ale... czy nie będzie to wyglądało kuriozalnie, gdyby podkarpackie pociągi docierały z Jasła aż do Stróż (i jeszcze parę to Gorlitz na dokładkę, a co!), tymczsem w rębibusiarekiej Małpopolsce dawno już do tego czasu przestaną jeździć jakiekolwiek pociągi między Tarnowem a Krynicą?
2014-01-22 09:48:53 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
@Piotr: przy obecnej nędznej ofercie na Rzeszów - Jasło (nie do poprawienia bez masowego zakupu nowego taboru spalinowego) łącznica będzie oznaczała gwóźdź do trumny kolei w Jaśle. Co innego gdbyby perspektywy miała linia Jasło - Stróże: wtedy po prostu co drugi pociąg wyjeżdżający z Rzeszowa na południe jechałby do Zagórza (a najlepiej Łupkowa/Krościenka), co drugi - do Stróż/Gorlitz. Ale te ostatnie pociągi będą miały sens dopiero wtedy gdy jakiś szaj-busiarz skasuje limuzynę Rębibusa.
2014-01-22 09:58:00 Autor: Luxtorpeda
---.ostrowiec-sw.vectranet.pl
Priorytetem dla podkarpacia powinna być rewitalizacja 25 na odcinku Ocice-Dębica.Jest zrobionę SW dla tego odcinka,a o potrzebie przywrócenia tego fragmentu linii i jej znaczeniu chyba nie trzeba się zbytnio rozpisywać.Tylko zakasać rękawy w starać się o kasę z UE.Jeśli chodzi o linie 108 czy jest wykonane SW dla odcinka Zagórz-Krościenko??i czy w ogóle realna jest rewitalizacja??kiedykolwiek??.Z mojego punktu widzenia,PLK z pełna premedytacją zadbała o katastrofalny stan tego szlaku,...tylko jaki w tym cel?? Co do łącznicy zupełnie się nie mogę zgodzić z twierdzeniem,że pomysł jest zły i bez sensu. Dlaczego w i innych regionach Polski się da??(przykład Zbąszynka) a tutaj nie bo to, bo tamto.
2014-01-22 09:59:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Tomek:
1. Kolei w Jaśle i tak nie ma.
2. Problemem są lajkoniki i ich zabawka. Rzeszów swój odrutowany odcinek 108 chętnie by zrobił, ale na Zachodzie bez zmian.
3. Nic nie stoi na przeszkodzie jazdy naprzemiennej na kierunkach Rz-Jasło/Zagórz, ale w obecnej sytuacji to fantazjowanie.
2014-01-22 10:21:28 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
remont 25 jest niezbędny, niestety bez większej ilości taboru spalinowej nie będzie można go w pełni wykorzystać. teraz mnóstwo ludzi dojeżdża z dębicy do mielca do pracy i też trochę w drugą stronę. przy dobrym czasie przejazdu i co najmniej 8 parach jeżdżących w dogodnych godzinach to frekwencja murowana.
łącznica do krosna też ma sens dużo większy niż ta linia na lotnisko, więc pieniądze są tylko cele należy odpowiednio wybierać.

@tomek - dobre i naprzemienne połączenia gorlice-rzeszów i krosno-rzeszów mogłyby dać od przybówki ofertę na miarę SKM :)
2014-01-22 10:24:53 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
w tarnobrzegu trzeba przed reaktywacją zrobić parking samochodowo-rowerowy, albo jakoś zapewnić komunikację miejską (najlepiej wspólna taryfa), bo dworzec jest daleko od centrum.
2014-01-22 10:40:00 Autor: __/Marek
---.dynamic.mm.pl
Szanowny Panie Redaktorze, marginalizacja Jasła nie nastapi, nastapi podział relacji pociagów i korzyści dla Jasła .
2014-01-22 10:46:32 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
@_/Marek: tylko skąd tabor na te pociągi weźmiesz, skoro co rusz jest KKA a to na Jasło, a to na Horyniec - bo się szynobusy spsuły.
2014-01-22 10:50:28 Autor: selgi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A na jakich przesłankach napisał ten artykuł? Bo mi się wydaje? Krosno to też Sanok. I 300 000 osób ma jeździć wąską DK 9, bo 37 000 osób będzie miało rzadziej pociąg. Jasło ciągnie bardziej do Krakowa niż do Rzeszowa.

Jakie są łuki na obecnej trasie? Województwa będą robić tylko te linie, które łączą stolice województw. Wiec Dębica - Tarnobrzeg raczej nie jest priorytetem, no chyba, że powstanie łącznica i pociągi Rzeszów - Mielec.

Mam wrażenie, że artykuł napisany na zamówienie (UMWP i PkP rożnej maści), żeby nic nie robić. I dalej pogłębiać podziały w Polsce i biedę społeczeństwa.
2014-01-22 10:51:04 Autor: __/Marek
---.dynamic.mm.pl
a porównanie z Świdnicą i Wrocławiem jest kiepskie, mam lepsze dla zorientowania Pana w sytuacji: Warszawa - Radom przez Dęblin, i niech Pan proszę spyta radomian o zdanie
2014-01-22 11:07:55 Autor: malwin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Po pierwsze, nie można bowiem zapominać, że budowa łącznicy może zmarginalizować Jasło – miasto liczące prawie 40 tys. mieszkańców"

Kontynuując tę złotą myśl proponuję ustawowo zabronić busom i PKS z Rzeszowa do Krosna i Sanoka jeździć tylko i wyłącznie przez Jasło bo mogło by się zmarginalizować. Oczywiście tym samym argumentem możemy od razu odrzucić plany udrożnienia Chyrowa oraz ew. budowę linii kolejowej do Sanoka przez Brzozów. Paranoja do kwadratu i pies ogrodnika : jak do Jasła nie pojedzie to nigdzie nie pojedzie, bo przecież kolej z Rzeszowa w Bieszczady przez Jasło nigdy nie miała i nie będzie miał sensu.

Oczywiście opowieści o 120km/h z Jasłą do Zagórza to brednie z wielu względów.

I jeszcze jedno czas przejazdu 80 minut do Krosna można osiągnąć właśnie po wybudowaniu łącznicy Szebnie - Męcinka bez żadnych innych inwestycji. Koszty oczywiście ułamkowe wobec wspomnianych rewitalizacji.
2014-01-22 11:11:28 Autor: malwin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sieć PKP PLK na Podkarpaciu jest tak uboga, że należy nią racjonalnie „gospodarować”. Porywanie się na dużą inwestycję bez uprzedniego zadbania o mniejsze, raczej trudno będzie zaliczyć do działań racjonalnych.

Jeśli w XXI wieku budowa 2,5 km nowego toru w szczerym polu to duża inwestycja to jak nazwać np. plany KDP.
2014-01-22 11:27:22 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@malwin:
To fakt, pisanie o 100-120 na Jasło-Zagórz to fantazjowanie (polecam dla autora np. odcinek Tarnowiec-Jedlicze). Ale np. na odcinku p.o. Długie - Krosno Miasto to by się dało zrobić, ten odcinek byłby podatny na taką przeróbkę. Choć jest kilka miejsc do sprawdzenia, most w Besku, itp.
2014-01-22 11:27:49 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i mamy sytuację wypisz-wymaluj KDP vs klasyka. Jedni mówią: "Klasyka - nie, nie, nie, nie, nie, bo najpierw KDP", drudzy: "KDP - nie, nie, nie, nie, nie, bo najpierw klasyka", jedynie nieliczni mówią: "jedno i drugie równolegle".

Podzielam stanowisko Kolegi @.Piotra. Dlaczego nie robić równolegle tego i tego? Wręcz powiedziałbym, że skrót przyniesie więcej korzyści niż zrewitalizowanie "najpierw wszystkiego", bo ileż to choćby czasu potrwa? Przecież jedno drugiemu kompletnie nie przeszkadza, no może trochę finansowo, choć - jak zostało tu powiedziane - pieniądze są, więc ten argument właściwie też jest słaby.
2014-01-22 11:42:20 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
Wrocław Nadodrze
2014-01-22 13:20:25 Autor: Euro2222
---.57.153.150.internetia.net.pl
Koledzy mają racje... nie ma na co czekać... mimo iż jestem z Dębicy i powinienem bardziej popierać rewitalizacje linii 25 to myślę że ta łącznica powinna powstać jak najszybciej... przyniosła by dla kolei bardzo duże korzyści. Trzeba szybko przyciągnąć z powrotem ludzi z Krosna i Sanoka do kolei bo jeśli za jakiś czas powstanie S19 to praktycznie będzie po kolei w tym regionie... A tak naprawdę największy opór stawiają kolejarze z Jasła bo boją się o robotę i bojkotują czasy jazdy i potrzebę budowy tak małej inwestycji...
2014-01-22 16:40:31 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Autora artykułu zapraszam tutaj (strona 83) - podziękowania dla mathewicforum za link:

http://media.wix.com/ugd/0a3577_20398b09eea346b1add942b5b6e9dca7.pdf

7.3.1.2. Lista projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym
Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec-Dębica
2014-01-22 17:58:59 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post .Piotr:
"Autora artykułu zapraszam tutaj (strona 83) - podziękowania dla mathewicforum za link:

http://media.wix.com/ugd/0a3577_20398b09eea346b1add942b5b6e9dca7.pdf

7.3.1.2. Lista projektów kolejowych o znaczeniu makroregionalnym
Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec-Dębica"
Nie ma za co, RW ma inne źródło, zawartość jednak ta sama :D.

Wybory wyborami, ale - bez urazy - woj. podkarpackie coraz ośmiesza małopolskie.
A takie biedne, wszyscy się śmieją, że pociągi zamawia luksusowe i nazywa je od kardynałów. A jednak. Widzę tu wpływy woj. lubelskiego. I to jest dobry wzór. Godny naśladowania tak przez IZ z Rzeszowie w PLK, jak i tamtejszych w PRach! Serio!
2014-01-22 18:13:17 Autor: Roman Diesel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem o co chodzi w tym artykule. Przecież łącznica omijająca Jasło istniała i istnieje. Kursował nią kilka lat temu pociąg Rzeszów - Koszyce. Ma być zbudowana na nowo?
2014-01-22 19:12:56 Autor: Tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Chodzi o to że linie Rzeszów - Jasło oraz Zagórz - Jasło na niemal 10km odcinku biegną niemal równolegle do siebie, i w niewielkiej odległości. Nowa łącznica pozwoliłaby skrocić w tej sytuacji trasę Rzeszów - Krosno o blisko 20km, podczas gcy obecna, zlokalizowana w niewielkiej odległości od Jasła pozwala tylko na uniknięcie zmiany czoła w Jaśle.
2014-01-22 20:57:17 Autor: malwin
---.interq.pl
Chodzi o to że po wybudowaniu łącznicy długości 2,5 km między st. Szebnie a linią Zagórz - Jasło (most na Jasiołce) odległość miedzy Rzeszowem a Krosnem wynosi 72 km co jest porównywalne z odległością drogową i po zakończeniu w tym roku trwających obecnie prac na linii Rzeszów - Jasło daje około 80 minut, oraz otwiera sensowność kolei w Bieszczady i do Sanoka. Bez tego skrótu nie będzie kolei ani do Zagórza ani do Jasła.
2014-01-23 00:06:55 Autor: greg
---.dynamic.chello.pl
Sprawa była już wielokrotnie analizowana.

Po pierwsze chodzi o budowę łącznicy, która skróci czas przejazdu wyraźnie (ok.20-25 minut do Krosna i Sanoka), co sprawi że czas przejazdu może być konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego.

Po drugie dojazd do centrum Jasła miałby zapewnić kursujący
wahadłowo szynobus, nie odcinając Jasła od pociągów
dalekobieżnych.

Po trzecie inwestycja pt. przebudowa i dostosowanie do prędkości
do 100-120 km/h Rzeszów-Zagórz jest fikcją, gdyż do tej pory
prawie żadna modernizacja/rewitalizacja nie została jeszcze zakończona.
Ile lat męczą odcinek Kraków-Katowice, przy czym priorytet tej trasy
jest o wiele wyższy.

Reasumując pomysł obwodnicy do Jasła nie jest zły, bo biorąc
pod uwagę nasze obecne realia i obstrukcję wszystkiego
większa inwestycja typu przebudowa całej trasy Jasło-Zagórz
jest mrzonką i bardziej propagandą wyborczą, która zrealizowana
nie będzie w najbliższych latach! Trzeba być realistą i praktykiem
a nie rozwijać fikcje - bynajmniej słuszne -ale niemożliwe do realizacji.
2014-01-23 00:38:36 Autor: Tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Ale przy obecnej dramatycznej sytuacji taborowej na Podkarpaciu - komu będzie właściwie służyć ta łącznica? Gumobusom KKA aby miały podkładkę na wytrasowanie kursów z pominięciem Jasła?
2014-01-23 13:50:50 Autor: malwin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mogła by służyć TLK, IR, może ktoś nowy. I nie zapominajmy że służyła by towarom a szczególnie cysternom do rafinerii Jedlicze. Mogłyby też jeździć pociągi z Rzeszowa do Jasła przez łącznicę i Tarnowiec. Dopóki łącznicy nie ma tego nie wiemy. Wiemy natomiast raczej na pewno że jak jej nie będzie to i sensownych pociągów w Bieszczady nie będzie.
2014-01-23 14:08:26 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Łącznica dla towarów w Jaśle jest od dawna. Sensownych pociągów w Bieszczady nie będzie także i po wybudowaniu nowej łącznicy, jeżeli po skorzystaniu z niej pociągi będą traciły czas na sierżantach oraz snuciu się na pozostałej części trasy. Może zamiast budować ten gadżet lepiej wykorzystać kasę na doprowadzenie do przyzwoitego stanu lini Jasło-Zagórz? A na wypadek gdyby ktoś się uparł aby za wszelką cenę ominąć Jasło -wybudować peron np. przy istniejącej łącznicy, na podobieństwo Pilchowic? No i co z taborem? Mało było kompromitacji z linią Rzeszów - Ocice, gdzie nawet jak w ogóle pojechał pociąg, to się ludzie nie mieścili w pojedynczym SA103, co jak wiadomo skończyło się uwaleniem bezpośrednich połączeń z Lublinem?
2014-01-23 20:31:42 Autor: Anonimus
---.dynamic.chello.pl
Autor zapewne nie bywa często na Podkarpaciu, stąd pewnie nie ma porównania w natężeniu ruchu Rzeszów - Jasło, a Rzeszów - Bieszczady. Osobiście nie znam ludzi, którzy w Bieszczady samochodem czy autobusem podróżują przez Jasło. Sam kilka razy wybrałem drogę przez Tarnów - Jasło - Krosno i wiem, że to nie ma sensu większego od jazdy przez Rzeszów.

Wygenerowanie ruchu pociągowego jest możliwe przy dwóch czynnikach: 1) chętni, 2) chętni gotowi zapłacić. Zdecydowanie więcej chętnych podróżuje w Bieszczady i pewnie część z nich przesiadłaby się z autobusów czy samochodów, ale tylko pod warunkiem, że wymogiem nie będzie sfinansowanie biletem wzrostu gospodarczego całej południowej części województwa.

Z powyższego wynika, że każdy pomysł skracający czas przejazdu jest dobry, czy to będzie przyspieszenie, czy budowa łącznika, czy linia do Sanoka. Ważnym jest aby ten cel zdefiniować, a dopiero później wyłożyć pieniądze i rozliczać z realizacji celu.
2014-01-24 09:25:15 Autor: c21
---.centertel.pl
@ Tomek Janiszewski

Na stacji Jasło Towarowa był, a może nawet jeszcze jest peron i to nawet dwukrawędziowy (jeżeli ktoś ma aktualne dane, to proszę mnie poprawić). Kiedyś zatrzymywały się tam rozkładowo pociągi osobowe.
2014-01-24 17:06:31 Autor: malwin
---.free.aero2.net.pl
A na
wypadek gdyby ktoś się uparł aby za wszelką cenę ominąć Jasło -wybudować peron np. przy
istniejącej łącznicy, na podobieństwo Pilchowic?

Nikt się nie upiera za wszelką cenę omijać Jasła, tylko Jasło jakoś nie chce leżeć na sensownej trasie z Rzeszowa do Krosna i tyle. Podobnie jak np. Gorlice, Dębica, Przemyśl i miasta te przez to nie cierpią. I jeśli budując 2,5 km nowej linii w szczerym polu udało by się uzyskać porównywalną do oferty drogowej trasę to myślę że warto.

A jeśli chodzi o podobieństwo do Pilchowic to istniejąca łącznica Sobniów skraca drogę o około 1 km, a łącznica Szebnie - Męcinka o około 20 km. Więc widać że chodzi o kilometry a nie o omijanie Jasła na siłę.
2014-01-24 20:55:22 Autor: malwin
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post Tomek Janiszewski:
"Łącznica dla towarów w Jaśle jest od dawna. Sensownych pociągów w Bieszczady nie będzie także i po wybudowaniu nowej łącznicy, jeżeli po skorzystaniu z niej pociągi będą traciły czas na sierżantach oraz snuciu się na pozostałej części trasy. Może zamiast budować ten gadżet lepiej wykorzystać kasę na doprowadzenie do przyzwoitego stanu lini Jasło-Zagórz? A na wypadek gdyby ktoś się uparł aby za wszelką cenę ominąć Jasło -wybudować peron np. przy istniejącej łącznicy, na podobieństwo Pilchowic? No i co z taborem? Mało było kompromitacji z linią Rzeszów - Ocice, gdzie nawet jak w ogóle pojechał pociąg, to się ludzie nie mieścili w pojedynczym SA103, co jak wiadomo skończyło się uwaleniem bezpośrednich połączeń z Lublinem?"
Może zamiast budować ten
gadżet lepiej wykorzystać kasę na doprowadzenie do przyzwoitego stanu lini Jasło-Zagórz?


Ile skróci czas jazdy krosno - rzeszów ta sama ilość kasy włożona w łącznicę (2,5 km w szczerym polu), a ile w remont linii istniejącej. Odpowiedź na to pytanie powinna być wskazówką co ważniejsze.
2014-01-24 22:43:04 Autor: tomasz piotr
---.play-internet.pl
Wrocław - Świdnica przykładem? No bez jaj. 4 pary pociągów wlekących się 20 minut dłużej niż busy jedące co pół godziny.
Cena dampingowa 5 zł, a szybubusy puste jeżdżą (średnia 17 osób), busami średnio pewnie więcej jeździ.
Właśnie Wrocław - Świdnica jest antyprzykładem, jak nie robić - najpierw łącznica, remont torów, a potem zabawa w pociągi.
2014-01-26 16:25:46 Autor: zetes
---.lebork.vectranet.pl
Mieszkam na Wybrzezu i wydaje mi sie dziwaczne, ze nie moge dojechac do - w koncu niemalego - Mielca pociagiem. Czy mieszkancy tego miasta i jego okolic nie chca korzystac z uslug kolei, czy tez - w imie skompromitowanych juz w wielu krajach pogladow - zostali pozbawieni mozliwosci podrozowania pociagami?
2014-04-02 13:04:04 Autor: misjonarz
---.172.252.122
A w czym przeszkadza łącznica rewitalizacji? Jeśli można uciąć pol godziny z czasu przejazdu już, to należy to zrobić. To co będzie za 20 lat to większości z nas nie interesuje.
2014-11-26 18:27:38 Autor: sangtraceur
---.rzeszow.vectranet.pl
No i co? Remont linii przeprowadzony, czas przejazdu krótszy o pół godziny i co z tego, jak pociągu jedzie mniej niż przed rewitalizacją(jeden tam rano i drugi spowrotem po południu)? Dodatkowo kursy są tak tragiczne, że z Sanoka do Jasła szynobus przyjeżdza 10 minut po odjeździe szynobusu z Jasło-Rzeszów, a następny za... 12 godzin no po prostu GRATULACJE pomysłowości! Jeździ już miesiąc i pusty jeździ;/ Czy na prawdę ktoś próbuje zagładzić kolej na podkarpaciu czy ktoś jest tak nieudolny że przypadkiem się to udaje?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony