Partnerzy serwisu:

Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako

Jakub Madrjas 24.09.2021 3,4k

arrow
arrow
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Fot. RK
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
Podbijarka rozjazdów dla PLK na Trako
PKP PLK zaprezentowała na targach Trako nowoczesną podbijarkę rozjazdów, która w przyszłym roku wyruszy na sieć kolejową. Zarządca infrastruktury na zakup nowoczesnych maszyn torowych wyda ćwierć miliarda złotych.
Podczas Trako PKP PLK zaprezentowały nowoczesną podbijarkę rozjazdów typu Unimat 09-4x4/4S NG Dynamic2 firmy Plasser & Theurer. Zaletą maszyny ma być dużo szybsze prowadzenie robót utrzymaniowych i naprawczych. - Maszyny starszej generacji prace przy rozjeździe wykonywały w 2,5 godz., a nowoczesna podbijarka wykona ten zakres robót nawet w 25 minut. To szczególnie ważne w obliczu rosnącej presji na zmniejszanie długości zamknięć torowych - mówił podczas prezentacji prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Johannes Max-Theurer, prezes firmy Plasser & Theurer również podkreślał, że choć na polskiej sieci kolejowej do dziś można spotkać maszyny wyprodukowane przez jego firmę w latach 70tych czy 80tych, dzisiejsze technologie są dużo bardziej zaawansowane.

W sumie trzy podbijarki trafią do krakowskiego zakładu

Podbijarka rozjazdów trafi do Zakładu Maszyn Torowych w Krakowie po niezbędnych procedurach odbiorczych, w I kwartale przyszłego roku. Wcześniej, bo jeszcze przed końcem 2021 roku pracę mają zacząć dwie nowoczesne podbijarki torowe z własnym napędem typu Stopfexpress 09-3X NG Dynamic. PKP PLK podkreśla, ze to jedne z najnowocześniejszych maszyn w Europie.


- Zastosowany w nich rozwiązania m.in. bezwładnościowy system pomiarowy (IMU) umożliwiają szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót. Zaletą maszyn jest duża wydajność, dzięki możliwości podbijania nawet trzech podkładów jednocześnie. Istotnym efektem ich pracy jest możliwość przywrócenia ruchu z prędkością rozkładową zaraz po podbiciu toru, bez wprowadzania czasowych ograniczeń prędkości. Mniejszy jest także koszt wykonania prac, gdyż dzięki wyposażeniu w system dynamicznej stabilizacji toru niepotrzebna jest praca dodatkowej maszyny - informuje zarządca infrastruktury.

Sprzęt za 250 mln złotych

Wszystkie trzy maszyny PLK zakupi w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” o wartości 250 mln złotyh. Zarządca infrastruktury otrzymał na niego dofinansowanie Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach projektu zakupiono już 42 nowoczesne wózki motorowe z oprzyrządowaniem. W najbliższych miesiącach przewidywany jest także odbiór wysokowydajnej profilarki tłucznia oraz pojazdu dwudrogowego do inspekcji obiektów inżynieryjnych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony