Partnerzy serwisu:

Pociągów między Siechnicami a Jelczem-Laskowicami nie będzie do końca wakacji

Michał Szymajda 10.06.2022 3,5k

Pociągów między Siechnicami a Jelczem-Laskowicami nie będzie do końca wakacji
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Pociągów regionalnych między Siechnicami pod Wrocławiem a Jelczem-Laskowicami na linii 277 nie będzie dłużej, niż zakładano. Do końca sierpnia na tej ważnej linii kursować będą autobusy komunikacji zastępczej.
Koleje Dolnośląskie zdążyły już przedłużyć umowę na kursowanie autobusów zastępczych z trzema dotychczas wykonującymi tę usługę firmami: P.U.H. Jacek Kozieł, Polbus i A-Vistą z Kłodzka. Trzy firmy zajmują się prowadzenie transportu autobusami za pociągi na odcinkach Siechnice - Jelcz Laskowice, Siechnice - Czernica Wrocławska/Jelcz Laskowice i Siechnice - Zakrzów Kotowice. Na razie zaplanowano ich kursowanie do 15 lipca, ale już teraz wiadomo, że pociągi nie ruszą do końca wakacji. Potwierdził to w rozmowie z nami Andrzej Padniewski z biura prasowego Kolei Dolnośląskich. Zapytaliśmy PKP PLK o przyczynę wydłużenia działania ZKA na linii 277.

– Prace związane z przebudową mostów i wiaduktów między Czernicą Wrocławską a Siechnicami postępują obecnie zgodnie z harmonogramem. Wykonawca zadeklarował możliwość zakończenia zasadniczych prac i wznowienia przejazdów pociągów bez zastępczej komunikacji autobusowej od 15 lipca w przypadku zaakceptowania przez zarządcę drogi zmienionej organizacji ruchu na drodze wojewódzkiej z Jelcza do Wrocławia (Droga Wojewódzka nr 455). Ze względu na brak zgody samorządu konieczna jest zmiana technologii i harmonogramu prac, stąd planowane są one obecnie do końca sierpnia – powiedział Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. Dodaje, że tymczasowa organizacja jest konieczna ze względu na szeroki zakres prac na wiadukcie kolejowym w Czernicy.

Na linii z Wrocławia do Opola przez Jelcz Laskowice, Popielów i Opole Wschodnie przebudowywane są dwa mosty i dwa wiadukty.

– Dzięki inwestycji obiekty na lata zapewnią sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów z wyższą prędkością (120 km/h). Modernizacja zwiększy także możliwości przewozu ładunków koleją. Takie rozwiązanie pozwoli na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław - Opole, przez Oławę i Brzeg, wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych – powiedział przedstawiciel PLK.

Więcej o ważnej podwrocławskiej inwestycji na linii 277 piszemy tutaj. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony