Partnerzy serwisu:

Pociągiem z Amsterdamu do Londynu przez Kanał La Manche łatwiej po 30 kwietnia

Michał Szymajda 04.02.2020 37

Pociągiem z Amsterdamu do Londynu przez Kanał La Manche łatwiej po 30 kwietnia
Fot. Kabelleger / David Gubler, CC BY-SA 3.0
30 kwietnia podroż z kontynentalnej Europy do Anglii będzie łatwiejsza. W tej chwili przejazd szybkim pociągiem po tej trasie jest możliwy w ramach jednego biletu, ale jadąc na wyspę trzeba wysiąść na chwilę w Brukseli, aby przejść kontrolę celną.
O uruchomieniu połączenia z przesiadką "Rynek Kolejowy" pisał w lutym 2018. Połączenie działało jednak na dość dziwacznych zasadach. Np. wyruszając z Amsterdamu do Londynu konieczne było wyjście z pociągu i dokonanie odprawy celnej i bezpieczeństwa w Brukseli. Z tego powodu konieczne było skorzystanie z wcześniejszego pociągu Thalys i przejście do Eurostara w Brukseli Midi dopiero po dokonanej kontroli. Jeśli podróżowaliśmy z Londynu do Amsterdamu, taka odprawa nie była konieczna, miała bowiem miejsce już w Londynie.

Dzięki budowie systemu odprawy i bramek w Amsterdamie i Rotterdamie (w tym drugim mieście zacznie on działać później, bo 18 maja), który jest konieczny jeszcze bardziej w związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, możliwe będą bezpośrednie przejazdy, bez konieczności opuszczania pociągów. Eurostar szacuje, że ułatwienia w podróży skłonią pasażerów do wyboru kolei zamiast samolotów. W związku z tym rozmawia z holenderskim zarządcą infrastruktury o dodaniu do dwóch istniejących pociągów nawet trzech kolejnych w bezpośredniej relacji. Ma to być możliwe w 2021 roku.

Amsterdam może być kolejowym oknem na świat Brytyjczyków także z innego powodu: w grudniu 2019 roku ponownie ruszą z miasta pociągi nocne w kierunku Niemiec i Austrii. Na razie OBB reaktywowało połączenia nocne w tych kierunkach z Brukseli.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony