Partnerzy serwisu:

Pociągi zamiast kar. Pierwszy z dodatkowych Linków dla lubuskiego wyjechał na tory

inf. pras. 07.10.2019 8,7k

arrow
arrow
Pociągi zamiast kar. Pierwszy z dodatkowych Linków dla lubuskiego wyjechał na tory
fot. Pesa
Pociągi zamiast kar. Pierwszy z dodatkowych Linków dla lubuskiego wyjechał na tory
Pociągi zamiast kar. Pierwszy z dodatkowych Linków dla lubuskiego wyjechał na tory
Województwo Lubuskie odebrało spalinowy zespół trakcyjny Link dostarczony przez Pesę Bydgoszcz w ramach zadośćuczynienia za niedotrzymane warunki umowy z 2013 roku. Pojazd wyruszył dziś w swoją pierwszą podróż. Lubuski Link uzyskał podwójną, polską i niemiecką homologację i dzięki temu będzie obsługiwać połączenia transgraniczne. Docelowo w Lubuskiem będą jeździć dwa takie pociągi. Wartość jednego składu to ponad 17 milionów złotych – informuje Pesa.
Pierwszy kurs odbył się z dworca głównego w Zielonej Górze do stacji Czerwieńsk i z powrotem. W uroczystości wzięli udział senator Waldemar Sługocki, Marian Jabłoński, członek zarządu województwa lubuskiego oraz Jarosław Klasa, członek zarządu i dyrektor operacyjny Przewozów Regionalnych – informuje Pesa.

Wyprodukowany przez bydgoską firmę Link to pierwszy pojazd o podwójnej homologacji znajdujący się w taborze polskiego przewoźnika. Dzięki temu Województwo Lubuskie będzie mogło uruchomić nowe połączenia transgraniczne pomiędzy Polską i Niemcami. Na początku składy będą wozić pasażerów na funkcjonujących obecnie trasach Zielona Góra Gł. – Frankfurt (Oder) i Zielona Góra Gł. – Gorzów Wielkopolski.

Dodatkowe pociągi zamiast kar umownych

Lubuski Link powstał na bazie konstrukcji przygotowanej dla niemieckiego przewoźnika NEB. W sumie dwa składy zostaną przekazane województwu lubuskiemu bezpłatnie na mocy ugody sądowej jako zadośćuczynienie za niedotrzymanie warunków umowy z 2013 roku. Pesa dostarczyła wtedy cztery Linki, nie udało się jednak dla nich uzyskać niemieckiej homologacji. – Pesa dotrzymuje swoich zobowiązań i systematycznie reguluje wszelkie zaległe kontrakty z przeszłości, również takie sprzed 6 lat. To niezbędny aspekt wyprowadzania firmy na prostą, który pozwala nam odzyskać zaufanie klientów na rynkach krajowym i zagranicznym. Kolejne lata chcemy rozpocząć z czystym kontem – mówi Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy Bydgoszcz. 

Doświadczenia i postawa polskiego producenta wobec zaległych zobowiązań cenione są nie tylko w Polsce. Firma porozumiała się również z przewoźnikiem Deutsche Bahn, dla którego kontynuuje prace nad kolejnymi pociągami. Ostatnie składy dla niemieckiego operatora wyjadą z fabryki na początku 2020 roku. Obecnie partnerzy prowadzą rozmowy dotyczące przyszłej współpracy – informuje producent.

Dotacja wzrosła do 50 mln zł

– Przewozy kolejowe to jeden z priorytetów, jeśli chodzi o sprawność funkcjonowania transportu publicznego w naszym regionie. Chcemy zapewnić wszystkim mieszkańcom, także tym nie mającym możliwości poruszania się własnymi pojazdami, żyjącym na obszarach gorzej skomunikowanych, by nie zostali w żaden sposób wykluczeni. Stąd ta dbałość i coroczny udział w budżecie województwa kilkudziesięciomilionowej kwoty, która przeznaczana jest na wsparcie przewozów regionalnych. W tym roku to już blisko 50 mln zł, co przynosi pozytywne efekty – powiedział podczas przejazdu Marian Jabłoński, członek zarządu województwa lubuskiego cytowany w komunikacie.

– Nowy Link dla Województwa Lubuskiego to efekt wieloletnich doświadczeń Pesy w produkcji spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazd spełnia najbardziej wyśrubowane normy bezpieczeństwa i w standardzie oferuje liczne rozwiązania z zakresu komfortu podróżowania, m.in. wydzieloną część niskopodłogową czy klimatyzację. Zaawansowany system kontroli i diagnostyki pojazdu ułatwia jego serwisowanie i codzienną eksploatację – dodał Jerzy Berg, dyrektor sprzedaży rynku kolejowego w Pesie.

– Niewątpliwym elementem koniecznym do pozyskiwania pasażerów jest tabor odpowiadających ich oczekiwaniom. Liczymy, że inwestycje samorządu województwa w nowe pojazdy w połączeniu z atrakcyjną siatką połączeń Polregio, a także naszymi ciekawymi ofertami biletowymi, wpłyną na wzrost liczby osób wybierających kolej w codziennych podróżach m.in. do pracy czy szkoły – powiedział Jarosław Klasa, członek zarządu – dyrektor operacyjny spółki Przewozy Regionalne, będącej operatorem regionalnych połączeń kolejowych w woj. lubuskim.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony