Partnerzy serwisu:

Pociągi wróciły na szlak między Szczecinem a Świnoujściem

PKP PLK 05.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-08-05 11:59:44 Autor: CT
---.internetia.net.pl
Mamy już własne foty z miejsca wypadku. Wstępna hipoteza. Cysterny przejeżdżającego składu wpadły w drgania na odcinku toru o wyjątkowo dużej liczbie uszkodzeń główki szyny. Pod wływem drgań cystern [ dodatkowo upalna pogoda] w km 84, 3 [szl. Szcz_Dąbie- Świnoujscie] nastąpiło wybrzuszenie i wygięcie toru, co spowodowało wykolejenie tylnej części składu.
2015-08-05 13:38:07 Autor: MK
---.dynamic.mm.pl
Nie ma szlaku Sz. Dabie - Swinoujscie.
2015-08-05 15:08:33 Autor: HdiMndur9
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co przekazali mu z eksploatacji o przyczynie wykolejenia?
2015-08-05 15:27:54 Autor: rimek...
---.internetdsl.tpnet.pl
CT Twoje teorie spiskowe dość mocna naciągane baaaardzo mocno pierwsze niema czegos takiego ze cysterny wpadają w wibracje a dwa jeśli chodzi o zwichrowanie toru od upałów to by się lok. początek składu wykolei....ł pozdrawiam fachowca:)
2015-08-06 14:06:49 Autor: CT
---.internetia.net.pl
O proszę odezwali się obrońcy patologii gospodarczych !

@rimek. napisał: "pierwsze niema czegos takiego ze cysterny wpadają w wibracje ..." komiczne ! Hałas, jaki słyszymy z kierunku przejeżdżającego pociągu, wynika nie z czarów (jak niektórzy widać sądzą), tylko właśnie z drgań przejeżdżających cystern (czy wagonów)
Oczywiście istotne są te, które są ponadnormatywnie silne, a szczególnie dotyczy to zestawów kołowych.
A właśnie na torach, gdzie szyny są mocowane za pomocą klamer, a główki szyn wyraźnie uszkodzone, obserwujemy miejscami, tak silne drgania, że powodują one pękanie owych, zbyt słabych, klamer. (Na zdjęciach, w powiększeniu, jest to wyraźnie widoczne.)
Osobną sprawą jest zbyt słaba wytrzymałość główek szyn, wykonanych z materiału „stalopodobnego”, tak jak w omawianym miejscu.
Zdjęcia: http://www.kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?p=77018&highlight=&sid=765ec58a69256ba3938a95021c5d550b#77018

Pseudofachowców, próbujących ukryć te groźne zjawiska, nie popieramy!


2. Przecież wyraźnie napisałem, że przypuszczalnie torowisko odkształciło się podczas przejazdu pociągu.
Wskazuje na to sama logika. Właśnie, dlatego, że lokomotywa nie wykoleiła się, natomiast końcowe cysterny wykoleiły się i to w ten sposób, że potraciły bufory. Zjawisko to wskazuje na ponadnormatywne przemieszczenia poprzeczne (może i pionowe) podczas przejazdu przez wypaczony – „zesowany” odcinek toru.

3. Dlaczego „spiskowa teoria” ? To bardzo typowa historia,
wykolejenia z powodu uszkodzeń toru, to częsta sprawa.
Gorzej, że zdarza się to na stosunkowo nowych odcinkach.

4. Skąd taka nerwowa reakcja u „rimek…”, czyżby czuł się odpowiedzialny za ten wypadek ?!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony