Partnerzy serwisu:

Pociągi PKP IC nie obsługują Lublina Północnego

jar, Rynek Kolejowy 03.07.2018 12

Pociągi PKP IC nie obsługują Lublina Północnego
fot. jar
Mimo że codziennie kilkanaście pociągów PKP Intercity przejeżdżają przez stację Lublin Północny, praktycznie jej nie obsługują. PKP Intercity nie planuje zmian w tym zakresie, wskazując na bliską odległość od stacji Lublin oraz dobry dojazd komunikacją miejską w rejon osiedla Tatary.
Pociągi dalekobieżne bez postojów

W wyniku zamknięcia dla ruchu kolejowego linii nr 7 wszystkie pociągi dalekobieżne uruchamiane lub przejeżdżające przez Lublin jadą w kierunku wschodnim, aby wjechać na linię nr 30 Łuków – Lublin Północny. Z tego powodu każdy pociąg przejeżdża przy peronach stacji Lublin Północny. Jednak mimo że jest on położony w pobliżu dużego osiedla mieszkaniowego oraz dobrze skomunikowany z niektórymi częściami miasta, pociągi nie mają postojów handlowych w tym miejscu. Wyjątkiem jest TLK Flisak kursujący z Lublina do Bydgoszczy, który w dni robocze między Lublinem a Lubartowem obsługuje również ruch regionalny. Natomiast żaden pociąg PKP IC jadący do Lublina lub Chełma nie jest dostępny dla podróżnych chcących wysiąść na stacji Lublin Północny.

PKP IC nie widzi potrzeby obsługi stacji

Powody takiego stanu rzeczy „Rynkowi Kolejowemu” podała Marta Ziemska z Biura prasowego PKP Intercity. – Ze względu na bliskie położenie (odległość 4 km) i atrakcyjny dojazd komunikacją miejską do dworca Lublin Główny PKP Intercity nie planuje w najbliższym czasie wprowadzenia postojów kolejnych pociągów przewoźnika na stacji Lublin Północny – wyjaśnia. Wskazała na wspomniany pociąg TLK Flisak, który spełnia „zapotrzebowanie na komunikację dalekobieżną dla okolicznych mieszkańców” i „stanowi (…) cenne uzupełnienie dla siatki połączeń regionalnych realizowanych z ww. przystanku”.

Brak obsługi przystanku położonego przy liczącym ok. 12,5 tys. mieszkańców osiedlu oraz w sąsiedztwie wielu zakładów przemysłowych jest zastanawiający w kontekście otwierania się PKP IC na obsługę mniejszych miejscowości. Przykładowo „lubelskie pociągi” przewoźnika zatrzymują się w stosunkowo niewielkich miejscowościach takich jak m.in. Mrozy (ok. 3,5 tys. mieszkańców), Bedlno (300 osób) koło Radzynia Podlaskiego (16,5 tys. mieszkańców), Rejowiec Fabryczny (4,5 tys.), Trawniki (2,9 tys.) i Zawada (1,7 tys.). Ponadto obsługują aż 3 stacje położone w Zamościu (65 tys.) i dwie w Świdniku (40 tys.).

Podupadły dworzec i otoczenie

Wpływ na decyzję przewoźnika dalekobieżnego może wynikać ze stanu dworca oraz jego otoczenia. PKP Polskie Linie Kolejowe wprawdzie zmodernizowały należącą do niej infrastrukturę, m.in. wymieniły nawierzchnię peronów, wyremontowały przejście podziemne i wiaty, zainstalowały monitoring i platformy dla osób poruszających się na wózkach. Jednak zdewastowany dworzec, w którym kiedyś znajdowały się kasy biletowe, obszerna poczekalnia oraz punkty usługowe, został zamknięty, a dojście od najbliższej ulicy odbywa się przez teren nieoświetlony. Zatem lata świetności, kiedy w tym miejscu znajdował się jeden z dworców autobusowych PKS, Lublin Północy ma już chyba za sobą. Zwłaszcza, że nie udało zrealizować się pomysłów na ożywienie obiektu. Realna zdaje się być poprawa otoczenia obiektu – obecnie w sąsiedztwie dworca trwa budowa komisariatu Policji.

Ruch regionalny

Wprawdzie pociągi dalekobieżne praktycznie omijają Lublin Północny, to codziennie zatrzymuje się tam kilkadziesiąt pociągów regionalnych. Podróżni mogą nimi dojechać do stacji Lublin oraz do Chełma, Lubartowa i Parczewa, Portu Lotniczego w Świdniku i Zamościa. Ponadto w zatrzymują się tam pociągi sezonowe do Bełżca i Włodawy.



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony