Pociągi Pesy pojadą do Indonezji?
Jakub Madrjas ⚫ 24.10.2022 ⚫
5,6k

Fot. Muhammad Pascal Fajrin
Polski producent taboru Pesa jest zainteresowany ekspansją w Azji. Prowadzone są rozmowy w Indonezji, czwartym najludniejszym kraju świata.
Prezes Pesy Krzysztof Zdziarski wziął udział w misji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu do Indonezji. W dniach 19-21 października 2022 odbywały się tam targi kolejowe RailwayTech Indonesia (wziął w nich udział m.in. również Track Tec), na których PAIH zorganizowała polskie stoisko.
Jak dowiadujemy się w Pesie, przedstawiciele firmy odbyli w Indonezji kilkanaście spotkań dotyczących współpracy z miejscowym rynkiem. O polskim producencie piszą miejscowe media. Zdaniem portalu Bisnis.com, Polska firma najbardziej zainteresowana jest dostawą pociągów miejskich, regionalnych i tramwajów/lekkiej kolei (LRT). Warto przypomnieć, że niedawno Pesa podpisała kontrakt na dostawę pociągów spalinowych do Ghany w zachodniej Afryce.
Indonezja to czwarty najludniejszy kraj świata. Jej sieć kolejowa to 6,6 tys. km (prześwit wąskotorowy), położonych głównie na Jawie. Tabor jest w dużej mierze wyeksploatowany, a linie – w 90% niezelektryfikowane. Żeby zmniejszyć ogromne korki, indonezyjski rząd zainwestuje w kolej kilkadziesiąt miliardów dolarów. We współpracy z Chinami budowana jest pierwsza linia Kolei Dużych Prędkości. Spółkę joint venture powołał tam trzy lata temu Stadler.
Jak dowiadujemy się w Pesie, przedstawiciele firmy odbyli w Indonezji kilkanaście spotkań dotyczących współpracy z miejscowym rynkiem. O polskim producencie piszą miejscowe media. Zdaniem portalu Bisnis.com, Polska firma najbardziej zainteresowana jest dostawą pociągów miejskich, regionalnych i tramwajów/lekkiej kolei (LRT). Warto przypomnieć, że niedawno Pesa podpisała kontrakt na dostawę pociągów spalinowych do Ghany w zachodniej Afryce.
Indonezja to czwarty najludniejszy kraj świata. Jej sieć kolejowa to 6,6 tys. km (prześwit wąskotorowy), położonych głównie na Jawie. Tabor jest w dużej mierze wyeksploatowany, a linie – w 90% niezelektryfikowane. Żeby zmniejszyć ogromne korki, indonezyjski rząd zainwestuje w kolej kilkadziesiąt miliardów dolarów. We współpracy z Chinami budowana jest pierwsza linia Kolei Dużych Prędkości. Spółkę joint venture powołał tam trzy lata temu Stadler.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |