Partnerzy serwisu:

Pociągi KD łatwiej wjadą do Niemiec. Pojadą też do Lichkova

inf. prasowa 07.06.2017 6

Pociągi KD łatwiej wjadą do Niemiec. Pojadą też do Lichkova
Fot. Emil Kucharzewski
Koleje Dolnośląskie w uznaniu profesjonalizmu i wysokiej jakości pracy otrzymały od niemieckiego partnera DB Regio zezwolenie na samodzielne nadawanie uprawnień maszynistom – również po niemieckiej stronie. To wyjątkowe wyróżnienie dla regionalnego przewoźnika.
Dotychczas maszyniści Kolei Dolnośląskich mogli prowadzić składy po niemieckiej stronie po potwierdzeniu swoich uprawnień w tamtejszych instytucjach. W uznaniu kompetencji i wysokiego poziomu szkolenia w Kolejach Dolnośląskich niemiecki partner – DB Regio – zezwolił na samodzielne nadawanie uprawnień polskim maszynistom. Dzięki temu mogą oni bez przeszkód prowadzić składy w ruchu transgranicznym po niemieckiej stronie.

– Każdego dnia jestem dumny z pracowników naszej spółki. Codziennie wykonujemy nasze obowiązki z pełnym profesjonalizmem, który został zauważony nie tylko przez pasażerów, ale również naszych niemieckich partnerów – podkreśla Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich. – Dzięki temu zezwoleniu nadanemu przez DB Regio możemy planować otwarcie kolejnych połączeń transgranicznych w najbliższym czasie – zauważa Piotr Rachwalski.

Koleje Dolnośląskie oferują połączenia na trzech przejściach granicznych w ruchu całorocznym (Zasieki – Forst, Zgorzelec – Goerlitz, Szklarska Poręba Górna – Liberec) oraz na jednym w ruchu sezonowym (Kamienna Góra – Kralovec). Dodatkowo od grudnia 2017 r. Koleje Dolnośląskie uruchomią codzienne pociągi również na przejściu granicznym Międzylesie – Lichkov (obecnie kursują tu pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Czeskich), które będą skomunikowane z czeskimi składami w kierunku Usti nad Orlici, a dalej pojadą do Pardubic i Pragi.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony