Partnerzy serwisu:

Modernizacja gorzowskiej estakady znowu zwiększa opóźnienie

Michał Szymajda 15.02.2019 97

Modernizacja gorzowskiej estakady znowu zwiększa opóźnienie
Prace na estakadzie w Gorzowie WielkopolskimFot. PKP PLK
Otwarcia estakady prowadzącej do głównej stacji Gorzowa Wielkopolskiego, pomimo obietnic PKP PLK, nie udało się dokonać we wrześniu 2018. Ta sztuka nie udała się też w grudniu. Już wiemy, że nie uda się także w marcu. Teraz PLK zapowiada powrót na estakadę w czerwcu.
PKP PLK w informacji prasowej informuje o stanie zaawansowania robót. Nie pozwoli on na dojechać pociągom na stację Gorzów Wielkopolski w marcu, jak zapowiadano.

– Na dwukilometrowej estakadzie zakończyło się układanie specjalnych płyt i betonowanie toru bezpodsypkowego. Prace, by uzyskać właściwy efekt, mogły być wykonywane tylko w odpowiednich warunkach. Obecnie montowany jest specjalny rozjazd łukowy przed zjazdem z estakady na stację. Wcześniej wykonano prace budowlane na koronie estakady i w niszach, które wymagały specjalnej technologii i dokładnego przygotowania setek ton zbrojenia i betonu. Odnowiona estakada jest bardziej wytrzymała. Pociągi, dzięki zastosowaniu specjalnych mat, pojadą ciszej – czytamy w komunikacie.

Ostatnie prace na dworcu i przy torowisku

Ponadto wykonawca odnowił konstrukcje pięciu wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną i Garbary oraz w rejonie ulicy Spichrzowej, pod którym obecnie jest parking. Obiekty przejdą próby obciążeniowe dopiero w marcu, choć powinno się to stać jesienią 2018 roku. Także w marcu odbiór techniczny ma przejść tor na odcinku Gorzów Wielkopolski Wschodni – Gorzów Wielkopolski oraz toru nr 2 na stacji Gorzów Wielkopolski.

– Ostatni odcinek torów wykonawca układa w obrębie peronów. Budowane jest dojście na perony. Równolegle w niszach uzupełniane są ubytki ścian i sklepień. Do czerwca w Gorzowie Wielkopolskim utrzymana będzie dotychczasowa organizacja ruchu pociągów – pisze w komunikacie zarządca infrastruktury.

Na stacji Gorzów Wielkopolski gotowa jest nowa płyta żelbetowa (strop) pod peronami nr 1 i 2 oraz nad tunelem dworcowym, tzn. przejściem z holu dworca na perony. Trwają prace na peronach nr 1 i 2. Przygotowywane jest wyposażenie, wiaty oraz oświetlenie. Ściany w tunelu przygotowane są do wyłożenia płytkami ceramicznymi. Wykorzystany będzie odzyskany i oczyszczony materiał, który podkreśli historyczny charakter obiektu. Na schodach na peron układane są bloki kamienne. Następnie montowane będą windy.

Wykonawca sugerował wcześniejsze uruchomienie ruchu

PKP PLK zwraca uwagę, że do opóźnienia inwestycji przyczynił się większy zakres prac, jaki trzeba było wykonać przy niszach estakady. Pomieszczenia pod torami są szykowane do funkcji usługowych. Na dłuższy czas prac wpłynął brak dostępu – mimo prawomocnego pozwolenia – na działkę sąsiadującą z estakadą przy ul. Herberta (bulwar wschodni) a także nieprzewidziana wcześniej konieczność rozbiórki garaży.

– PKP Polskie Linie Kolejowe oceniły, że pomimo wcześniejszych zapewnień wykonawcy, realny termin przywrócenia ruchu pociągów to czerwiec. Informację otrzymali przewoźnicy – informuje rzecznik PKP PLK.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony