Partnerzy serwisu:

Pociąg się nie opłaca. Nie bedzie korków w Święta

Gazeta Krakowska 20.12.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2011-12-20 11:51:57 Autor: dd
---.180.83.121.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kto sponsorował artykuł w gazecie krakowskiej? koncerny paliwowe? busiarze? pks?
Rzeczywiście komfort w autobusie jest większy niż w pociągach
2011-12-20 12:02:24 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Jak sobie rodzina kupi 5 x Last Minute z Krakowa do Zakopanego lub z powrotem (wiem, w okresie szczytów takiego biletu nie dostanie), to zapłąci 5 x 13 zł = 65 zł.

W innych relacjach są bilety REWELACYJNE itp. Są też BILETY RODZINNE, są weekendówki, bilety podróżnika, Regio Karnety i Regio Karty. Ale gazeta opiera się na cenach pełnych - nie ma to jak lobby paliwowe (świadome siebie lub nie). W przypadku zaś samolotów podaje ceny PROMOCYJNE - ot, sprawiedliwość dziennikarska.
2011-12-20 12:04:00 Autor: Marcin_1
---.227.131.123
No i pojadą cepry samochodami do Zakopanego.... i będą pokonywać 100 km Zakopane - Kraków w 5 godzin...
2011-12-20 12:13:31 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Proponuję samochód na autokuszetkę. Jak ktoś ma samochód za 100 000zł to nie warto ryzykować stłuczek i całej tej męczarni na Zakopiance. Tylko potrzebne autokuszetki.
2011-12-20 12:14:28 Autor: Filu
---.u-strasbg.fr
Zabawne bo podobne rady daje tez Gazeta Wroclawska...

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/484864,pociag-karkonosze-do-warszawy-jedzie-8-godzin,id,t.html

Moze wiec jest w tym troche racji.
2011-12-20 12:15:18 Autor: E.
---.tktelekom.pl
@ króiczek - tych wagonów juz nie ma, a przydałyby się...
2011-12-20 12:21:03 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Mocno stronniczy artykuł deprecjonujący kolej bo nieuwzględniający wielu czynników. Pani redaktor nierzetelnie zbierała dane stąd błędne konkluzje.
Możliwe, że dostała polecenie zrobienia takiego artykułu choć wiedzy i doświadczenia w tym temacie brakuje. Niestety później wychodzą takie kwiatki gdy pisaniem o kolei zajmuje się filolog tworzący głównie artykuły o wydarzeniach kulturalnych.
Oj wsadzili Panią redaktor na minę. Współczuję.


2011-12-20 12:22:20 Autor: ZDEGUSTOWANY
---.stk.vectranet.pl
Dlaczego taki dziennikarzyna ...........wprowadza ludzi w błąd.Jeżeli do samochodu dodamy koszty eksploatacji ubezpieczenia itp to zawsze samochód wychodzi jako luksus a nie tania alternatywa
Linia lotnicza Olt Jetair reklamowała od 49PLN przelot ,a rzeczywistość od 150-200PLN,ale z drugiej strony czas jazdy pociągiem móglby być szybszy
2011-12-20 12:23:53 Autor: Kolejoman5
---.internetdsl.tpnet.pl

Kolejoman5
A może się nie opłaca kupować Gazety Krakowskiej?
2011-12-20 12:45:57 Autor: dawid99
---.internetdsl.tpnet.pl
niektórzy dzienniekarze na niczym się nie znają ale wypisują głupoty, zreszta wielu dziennikarzy nakręca cały naród cały czas narzekając, krytkując, a widząc podekscytowanych redaktorow szukających spóxnionych pociągów na dworcach to mi jest ich żal, bo z siebie debili po prostu robią (nie wszyscy), dobrze pani tylko nap[isała jak nie będzie korków, a znając zakpoiankę na pewno będą.... :) więc pociągiem i tak będzie szybciej
2011-12-20 12:46:15 Autor: Edek
---.home.aster.pl
Jakim trzeba być tępakiem by porównywać koszt całkowity (zresztą nieprawdziwy) przejazdu pociągiem z ceną jedynie paliwa? To nawet mój 9 letni syn wie że samochód w eksploatacji statystycznie podwaja cenę spalonego paliwa.
2011-12-20 12:48:18 Autor: esiecia
---.net.stream.pl
jak jeszcze byłem studentem to jeżdziłem pociągiem do Krakowa, teraz mi się nie opłaca zupełnie korzystać z usług przewoźników kolejowych bo raz że bilet jest dużo droższy od busa/autobusa a dwa że czas podróży pociągiem zwiększył się niesamowicie (na 1 roku studiów 1,5h do krakowa, teraz 2h 15min :O - porażka !)
2011-12-20 13:03:39 Autor: juurek
---.ip.netia.com.pl
Edek statystcznie to ty jesteś chińczykiem.
2011-12-20 13:07:35 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@Edek: tylko w przypadku jak się tym samochodem raz w tygodniu do kościoła jeździ.
2011-12-20 13:15:00 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pociąg się nie opłaca-przypomina to często powtarzane przez Arona\"pociągi nie majom sensu
ekonomicznego\"
Rzecznik PR Małopolska powiedziała \"sądziliśmy.że podróżni wybiorą inne środki transportu\"
Po odwołaniu KKA pojawiła się zachęta PR: aby korzystać z innych środków transportu.
Odejście od kolei jest korzystne dla nowego Ministra. Media pokażą ,że w pociągach wszyscy
mają siedzące miejsca.Minister szumnie ogłosi sukces.
Do innych środków transportu przekonuje nas pan R. wprowadzając gdzie się tylko da autobusy.
Artykuł oddaje nastawienie kolejowych władz do kolei.
2011-12-20 13:24:57 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Związkowcy straszą strajkiem. Czy warto wbierać pociąg?
2011-12-20 13:35:56 Autor: Marcin_
---.adsl.inetia.pl
2 godziny? Co za obłuda. Ja bez korków jechałem autobusem 2:30, znajomy w niedawne święta jechał 6 godzin. Potem się dziwić, że taki jest stosunek ludzi do kolei
2011-12-20 13:50:56 Autor: mr tkm
---.ip.netia.com.pl
Najpierw wszyscy najeżdżają na tym forum na małopolską kolej, że taka nierozumiejąca potrzeb prawdziwych pasażerów, a jak ktoś napisze w szerszym gronie te same prawdy to już źle.

Nie wiem po co Robert Wyszyński pisze o biletach promocyjnych, skoro sam mówi, że niemożliwym jest go dostać.

Ja sam mam dylemat czy jechać w swoje strony pociągiem czy samochodem ze znajomymi. Chciałbym pociągiem, ale wychodzi to jakieś 2x drożej (2 klasa w TLK bez przymusowej miejscówki, dystans jakieś 200km) niż zrzutka na benzynę, a czas jazdy (uwzględniwszy stanie w korku na wylotówce) i tak nibędzie lepszy autem. O komforcie nie wspomnę, bo w aucie znajomego mam zapewnione miejsce siedzące.

Jakich argumentów mam użyć, aby sam siebie przekonać do pociągu? Uczciwie.
2011-12-20 13:54:37 Autor: mr tkm
---.ip.netia.com.pl
*a czas jazdy i tak nie będzie lepszy niż autem
(uściślając: przejazd \"z drzwi pod drzwi\" 4h samochodem wliczając korki, 5,5h pociągiem +1h dojazdów na i z dworca).
2011-12-20 13:56:22 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zastanawiam się czy ze strony kolei będzie odpowiedz na ten artykuł?
Czy zaprotestują Związki?
2011-12-20 13:58:16 Autor: Fakir
---.internetdsl.tpnet.pl
@Filu

Krakowska i Wrocławska to gazetki jednego koncernu - artykułu pisze się na \"szybko\" na co wskazuje dużo nieścisłości choćby w podanych taryfach przejazdu. A że przejazd Wrocław - Warszawa do najkrótszych czasowo nie należy to już inna sprawa
2011-12-20 14:04:51 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czym jechać.
Nie ma co na siłę pchać do pociągu.

Pani redaktor nie pisze CAŁEJ prawdy tylko wybiórczo niektóre jej fragmenty.
2011-12-20 14:11:32 Autor: inzynier
---.178.4.134
Odkryli Ameryke. Moj ulubiony przyklad: 2 osoby na trasie Wawa-Katowice tam i z powrotem.
PIC: 4x120=480zl
Samochod (diesel): niecaly bak paliwa (jakies 300 zl max po obecnych cenach).
Wszystko na ten temat. Kolej w tym kraju nie jest dla ludzi.
2011-12-20 14:12:12 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
a spaliny, wypadki i zniszczona przestrzeń publiczna zabijają wszystkich, redaktora artykułu również
2011-12-20 15:19:31 Autor: tdk
---.centertel.pl
Cepy za takie artykuły dostają sporą kasę,stać ich na podróżowanie autami!!!!!
2011-12-20 15:19:51 Autor: kemi
---.comarch.com
Ciekawe czy przed podróżą ktoś sprawdza ruch na zakopiance http://nadrodze.info/ ale z czasów przejazdu to obecnie nie ma tragedii.
2011-12-20 15:59:52 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Robert Wyszyński

podobnie w PRach, standardowy bilet na ta relację, kasjerki nie powinny sprzedać innego, czyli Połączenie W Dobrej Cenie łącznie (2 normalne, dwa 37%) 58zł.
2011-12-20 16:07:47 Autor: JSB
---.okwf.fuw.edu.pl
Tyle ze bilety do rynicy kostuja 65,2 PwDC
2011-12-20 16:26:47 Autor: mad
---.ima.pl
Robert Wyszyński: gazeta opiera się na cenach pełnych
Artykuł: dwa bilety kolejowe normalne i dwa szkolne
Nie ma to jak być analfabetą wtórnym.

Ogólny komentarz:
Zabawne, jak wszyscy się rzucają, jaki to zakłamany artykuł, ale konkretów wskazać nie potrafią.

Jedyny argument, jaki tu widziałem, to uwaga o zaniżonych kosztach eksploatacji auta. Niestety, jest on słabo przekonujący - przy częstym (codziennym) jeżdżeniu samochodu dodatkowy koszt przypadający na tę jedną jazdę zamiast pociągu jest znikomy. Nie widzę, co jeszcze prócz paliwa miałoby wpłynąć znacząco na koszta tej jednostkowej jazdy.

twierdzeniu, że w pociągach tłok, mały komfort i często długa jazda, jakoś nikt nie zaprzeczył. :]

TL;DR: prawda boli, a?
2011-12-20 16:47:12 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
króliczek
No powinny wrócić autokuszetki.
Cena i szybkość jest ważna oraz komfort jazdy też. W mediach też ostatnio wychwala i autostardę A2 i pokazywali tłumy Polaków w Berlinie i oczywiście wszyscy A2 jechali i że Poznań zaprasza Niemców w związku z przedłużeniem A2. Dlaczego prezesi spółek w tej sytuacji nic nie robią ,żeby usprawnić przewozy, wymienić tabor, skrócić czasy jazdy jak najbardziej oraz obniżać ceny biletów, czy wprowadzać więcej promocji? Jak np. średnie obłożenie pociągów kategorii EX i EIC to 40% to jakby obniżyć ceny biletów 2 krotnie razem z ceną miejscówki a frekwencja wyniosłaby do 90% - 100% to byłby zysk wtedy. Podobnie z niektórymi TLK, te o mniejszej frekwencji powinny być tańsze, można rozszerzyć obowiązywanie biletu rewelacyjnego np. i wprowadzić inne promocje, np. brakuje podobnego biletu jak Regio Karnet w PR-ach. Trzeba stworzyć dobry wizerunek i go w mediach pokazywać. Pozdrawiam.
2011-12-20 18:24:05 Autor: Meg
---.160.24.245
Mam zniżkę 99% i na Święta jadę z Międzyzdrojów do Koszalina ale nie pociągiem. Pie*&^le totalny brak oferty i skomunikowania w Szczecinie Dąbiu - JADĘ AUTEM bo rozkład jazdy do pociągów zniechęca!
2011-12-20 18:28:04 Autor: do: mad
---.ip.netia.com.pl
A jaka rodzina z dziećmi kupi bilety normalne dla dorosłych? Która kasjerka takie sprzeda? Dorośli pojadą o 1/3 taniej na uldze rodzinnej (Ty i Raz, Dwa, Trzy). Prawdziwa cena 4 biletów na pociąg Regio Kraków-Zakopane to 53,84 ZŁ!!
2011-12-20 18:44:11 Autor: e-podroznik
---.internetdsl.tpnet.pl
No napisali prawdę tylko. Nic więcej. A aktualnie regularnie podróżuję z Krakowa do Zakopanego i z powrotem i podczas tych kilkunastu przejazdów ANI RAZU nie chciało mi się jechać pociągiem. W zasadzie mamy \\\"aż\\\" teraz cztery połączenia dziennie na tej trasie, no ale co ma mnie skusić? Strata dodatkowej półtorej godziny? Niepasujące mi godziny podróży? Wcześniejsza pobudka? Spoźnienie do pracy? Wyższa cena? Nieopisany komfort podróży? \\\"Miła\\\" obsługa?
Gwoli ścisłości - na kilkanaście podróży - RAZ stałem w korku, w Krakowie. Proszę mnie przekonać do podróży pociągiem nim wylejecie swój jad na dziennikarza.
2011-12-21 20:41:56 Autor: Mariusz
---.ssp.dialog.net.pl
Podzielam powyższy pogląd. Niektórzy zdają się wychodzić z założenia, że wszyscy postrzegają kolej z perspektywy pasjonata, a tak z całą pewnością nie jest. Przedmiotem pasji - niestety, tej szewskiej - może być natomiast próba dostania się w Krakowie do takiego pociągu, który przejedzie przez całą Polskę i dotrze z dwugodzinnym opóźnieniem, ogrzewaniem na modłę syberyjską albo egipską (pośredni wariant zdaje się nie istnieć), a wolne miejsce uda się zająć wyłącznie dzięki czystemu przypadkowi. To również są koszty, gdyż nie jest bez znaczenia, czy na miejsce docelowe dotrzemy o pierwszej, trzeciej, czy piątej, zmarznięci na kość lub spoceni jak wieprze, na korytarzu poszukując skrawka podłogi, by choć na chwilę postawić bagaż.
2012-02-20 09:40:36 Autor: qwerty1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież to oczywiste. Nie wiem dlaczego ktoś miałby podróżować koleją na tym odcinku. I nie tylko tutaj.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony