Partnerzy serwisu:

Pociąg nie jest lepszy od autobusu tylko dlatego, że jest pociągiem

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 22.12.2014 466

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-22 08:22:05 Autor: Pyt
---.play-internet.pl
A co nas wszystkich obchodzi co sądzi na ten temat Kowalski i Rydzyński?!
2014-12-22 08:28:53 Autor: pasazer1
---.26.8.244
Pociąg zawsze będzie lepszy od autobusu pod względem komfortu i bezpieczeństwa, i to wyłącznie dlatego, że jest pociągiem. Tu się trzeba zastanowić nad sensem tego połączenia. Grupa do Zagórza powinna być łączona z pociągiem Warszawa - Lublin - Rzeszów, np. jako grupa wagonów do Sana 53108, wtedy ma sens w obecnej postaci, a nawet warto pomyśleć o ominięciu Jasła łącznicą. Jeśli ma być od strony Krakowa to powinna jechać przez Tarnów - Gorlice Zagórzany - Jasło.

Co do integracji to najpierw trzeba przywrócić wspólny bilet na samej kolei, a potem myśleć o dodaniu autobusów.
2014-12-22 08:29:33 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
"Za 7-godzinną podróż nowoczesnym, komfortowym i bezpiecznym autobusem z dostępem do internetu płaci się 40 zł."

Jak szanowny redaktorek jest kurduplem, to 7 godzin siedzenia w autokarze w ścisku i bezruchu może jest dla niego komfortowe. Ja mając ponad 1,90 za taką podróż dziękuję, nawet jakby było za darmo. Szkoda zdrowia.

Nie było pociągów - źle. Są - też źle. Autor sam sobie zaprzecza. Raz pisze o rzekomo wątpliwym komforcie jazdy 8-mio miejscową dwójką, a za chwilę o niskiej frekwencji w tym pociągu.

A podawanie nazwy przewoźnika to już jawna reklama - wujek tam pracuje, czy co? Może czas już zmienić pracodawcę na rynek busiarski?
2014-12-22 08:37:01 Autor: sb
---.opera-mini.net
słyszałem wiele w mediach o przywróceniu pociągu do Zagórza ale jak czytam ze on kursuje przez Kraków i Rzeszów i jeszcze stoi w Plaszowie 1,5h to nie wiem czy się śmiać bo to nawet nie jest śmieszne :/ czy najprostsza trasa nie wiedzie od Warszawy przez Deblin Lublin Stalowa Wole na poludnie w Bieszczady?
2014-12-22 08:42:45 Autor: dżep
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam nadzieję, że te pociągi przetrwają chociaż do wiosny. Z Tripolis to jedyna sensowna oferta dojazdu w Biesy, zwłaszcza z rowerem...
2014-12-22 08:44:13 Autor: agent007
---.internetdsl.tpnet.pl
Kolejny agent wpływu w RK i zwolennik prędkości.

Podróż pociągiem jest komfortowa, zwłaszcza powyżej 2 godzin (najlepiej kuszetami i sypialnymi, aby nie tracić dnia) i nie tylko dla kurdupli, pod warunkiem, że zakupi się mądrze wagony (nie jak w Pendolino i restauracyjne).
2014-12-22 08:57:41 Autor: maliniorz
---.free.aero2.net.pl
Czy autor wie, co o Monciaku piszą lokalne społeczności? (m.in. sanocki dziennik i komentarze użytkowników) Pewnie nie wie i patrzy tylko z perspektywy kogoś, kto nawet nie raczył sprawdzić (ba - nawet wypisuje brednie, że zastąpienie pociągu autobusem przyniesie korzystne rezultaty). Otóż nie, bo ludzie autobusami nie chcą jeździć, w dodatku z tak marną taryfą, którą proponuje IC. Jasne jest, że wybiorą busy, które są lepsze o tyle, że przewyższają kolej nie tylko czasem podróży, ale i ceną oraz wygodą związaną z czasami odjazdów/powrotów (np. z Sanoka do Krakowa).
Autor jest archetypem prezesa, dla którego rzeczywistość znaczenia nie ma. Tak samo jak któryś prezes PKP, myślący, że tunel w Łupkowie jest "zawalony i nieprzejezdny", podczas gdy rzeczywistość jest odwrotna.
Autor posiada tylko wiedzę książkową - czy rozmawiał on z podróżnymi? Ja rozmawiałem. Mało kto był przygotowany na taką "niespodziankę", czyli powrót pociągów dalekobieżnych w Bieszczady. Widocznie komuś zależało na tym, aby wszystko uciszyć, a potem, po tygodniu, na rynku kolejowym napisać, że takie pociągi sensu nie mają. Podziwiam "dumę", z jaką to robicie. Kolejny krok do ponownego odcięcia tego regionu - oby tak dalej. Tekst pewnie ma mieć charakter publicystyczny, ale wypada zupełnie inaczej.
2014-12-22 09:03:20 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A najkrótszą trasą, przez Radom, łącznicę omijającą Skarżysko, Ostrowiec, Sandomierz, Tarnobrzeg, Kolbuszową i Rzeszów to żaden pociąg a Warszawy w Bieszczady nie pojedzie, bo lokomotywy spalinowe można obsługiwać tylko w Lublinie? Czy może dlatego że nie bo nie, skoro raz już się tę trasę w ruchu pasażerskim uwaliło?
2014-12-22 09:07:25 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
1.5 h w Krakowie?! O żesz k...! Wytrzymają to psychizbie tylko ludzie o mocnych nerwach albo pijani. Jadę pojutrze do Zagorza indywidualnym transportem, który jest tańszy, jako że wczoraj kupiłem wache po 4.19 zl za l. Jak bym jeszcze VAT oszustwem fiskalnym odzyskał to za 5 osób wyjdzie mi podróż mniej niż 20zl na os. Neobus to ścierwo. Jechałem tym rok temu. Wolę już rzeźnie PKP IC, ale kto mi samochód w Bieszczady przewiezie...
2014-12-22 09:11:29 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Trzeba naprawdę być zaprzedanym lobby naftowo-drogowemu propagandystą, aby nie widzieć żadnego związku z półtoragodzinnym kiblowaniem składu w połowie drogi, a muchową frekwencją na pozostałej części trasy. A PKP PIC to zwykli sabotażyści, którzy chcą raz na zawsze utrupić kolej na południowy wschód od Krakowa.
2014-12-22 09:22:41 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Kiedy Zagorz wytną z rozkładu IC ? Proponuje obstawiać zakłady!
2014-12-22 09:24:46 Autor: Furhalski
---.181.88.158
Co za ciekawy artykuł... A może autor zapytałby turystów, którym brakowało połączenia w Bieszczady?
8 osobowa "dwójka" daje o wiele większy komfort podróży, niż jakikolwiek autobus. Nawet z Wi-Fi... Ostatnią rzeczą o jakiej marze jadąc w Bieszczady, to możliwość napieprz... w klawiaturę tableta.
Co za syf. RK to już nawet nie dno, to już muł...
2014-12-22 09:29:00 Autor: abc
---.0.3.13
A ja uważam, że jazda wyremontowanym EN57, nawet dłużej (akceptowalnie) jest wygodniejsza niż autobusem. I co - przyjmiecie mnie do pracy i nazwiecie, że jestem specjalistą? I Wy macie czelność uważać się za doradców gospodarczych? To doradzając kierujecie się także swoim zdaniem? Już w tym artykule widać, że jeśli chodzi o teorię, to naprawdę znikoma, podstawowa wiedza. Miłośnicy...
2014-12-22 09:44:34 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Ale jest w tym dużo racji bo pociąg do Zagórza mógłby mieć jeszcze sens w okresie letnim ale kto tam pojedzie np. w marcu czy listopadzie? Poza tym nie potrafię zrozumieć dlaczego PKP IC nie poprawia oferty dla gęsto zaludnionych obszarów typu Małopolska, Górny Śląsk czy Dolny Śląsk - gdzie wiele miast 100 tysięcznych ma słabą ofertę przewozową, a wymyśla pociągi widma do Zamościa czy Zagórza...
2014-12-22 09:57:18 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Nie dziwię się, że pasażerowie odchodzą od kolei jeżeli korzystają z takich doradców jak autor tego artykułu. W transporcie decydują dwie rzeczy. Czas i cena. A ta oferta obie ma gorsze od konkurencji. A to jest wina złego rozkładu jazdy bo chce się upiec trzy pieczenie na jednym ogniu. Pociąg może nie powinien składać się z trzech grup tylko może powinny być trzy pociągi? I wtedy pasażer ma wybór, nie traci się czasu na przełączanie wagonów kursowych. No i PIC niech nie zakłada w rozkładzie kuriozalnych rezerw czasowych aby wykazać się, że pociągi kursują planowo! Kuriozum jest na linii Wrocław Jelenia Góra. Pociąg osobowy zatrzymując się na wszystkich stacjach i przystankach 24 postoje, trasę pokonuje w 2 godz. 24 min., pociąg IC TLK przy 7 postojach pokonuje tą trasę w 2 godz. 17 min. no i oczywiście się ceni. I chyba wszystko jasne.
2014-12-22 10:00:13 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
"Za 7-godzinną podróż nowoczesnym, komfortowym i bezpiecznym autobusem z dostępem do internetu płaci się 40 zł".

Co za brednie! Prawdopodobieństwo wypadku autokaru jest znacznie większe niż wypadku kolejowego, dlatego też podróż choćby najnowszym super hiper nówką autokarem naszprycowanym elektroniką będzie zawsze obarczona dużo większym niebezpieczeństwem. Kwestia komfortu również jest mocno przez autora wypowiedzi naciągana, dla mnie np. nigdy podróż autobusem nie była i nie będzie bardziej komfortowa od podróży pociągiem - ciasnota, brak możliwości rozprostowania kości, tkwienie w jednej pozycji kilka godzin (a co za tym idzie ból tyłka) - to dla mnie nie jest komfortowa podróż.

W tych dwóch aspektach pociąg zwycięża bezapelacyjnie.
2014-12-22 10:14:08 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Na RK panuje ostra schizofrenia i to zaraźliwa

Z jednej strony co chwilę artykuły o słabej siatce przewozowej i przejadaniu dotacji, z drugiej, biadolenie na reaktywację połączeń typu Zagórz.

Rydzyński reprezentuje typowo kolejarsko-betonowe myślenie, idealnie odnalazłby sie w Grupie PKP.
2014-12-22 10:14:15 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Za to za te 69 zeta macie niezapomnianą możliwość wysiadania/wsiadania na - jedynej na sieci PKP obsługiwanej przez ruch dalekobieżny??? - stacji NIE POSIADAJĄCEJ peronów!

Pomimo połowy II dekady XXI wieku i 10 lat w UE w Zagórzu zatrzymał się niemalże wiek XIX ;)
2014-12-22 10:22:49 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ RRR

Nie zapominaj, że za niespełna rok mamy wybory parlamentarne - i masz TLK do Zagórza, reaktywację Zamościa, dzienny do Gorzowa i utrzymanie kompletnie pustej od Białegostoku "Hańczy" do/z Suwałk. Przecież te pociągi nie są od wożenia kogokolwiek, tylko od roboty politycznej.


@ WCH

Nieco bardziej na wschód masz jeszcze bardziej absurdalny przykład TLK "Oleńka" Częstochowa-Kraków-Częstochowa p. Bielsko Białą i Wadowice. Z Wadowic do Krakowa kosztuje chyba 19 zeta i jedzie równe 2 godziny (w tym prawie pół godziny stoi w Kalwarii), gdy osobówka (PR) jedzie nieco ponad 1,5h i kosztuje 5 zł (w ramach "Połączenia w Dobrej Cenie").
2014-12-22 10:46:36 Autor: mg
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
To jest głupie myślenie, że ten pociąg musi zaliczać Kraków w nocy. Jakby puścili go w postaci grupy wagonów odłączanej na Wschodnim przez Lublin, to czas przejazdu byłby przynajmniej 2h lepszy. I trasa ok 100 km krótsza, mniejsze koszty. A prawda jest taka, że ten pociąg jest atrakcyjny tylko jako połączenie południowego podkarpacia z Warszawą, Ciechanowem czy Trójmiastem, ewentualnie Rzeszowa z Trójmiastem. Na trasach typu Sanok-Dębica, Zagórz-Kraków itd. nie pojedzie nikt ze względu na 1)remont E30 i ślimaczenie się na tej trasie 2) wężykowanie, najpierw na wschód do Rzeszowa, później cofanie się na płd-zach do Jasła i dopiero później na wschód do Zagórza.

Ktoś tu wybitnie nie pomyślał. Jak ktoś znowu nie pomyśli przy pierwszej korekcie to znowu będzie że z jednej strony pociągi są nierentowne, a z drugiej że PKP IC kompromituje się wycinając połączenie które dopiero co przywróciło

A co do artykułu - powinien być podpisany "Artykuł sponsorowany". 40 zł to nie jest rynkowa cena na przejazd busem na trasie w-wa - sanok (ok. 400 km), większość przewoźników na takich trasach za bilet normalny życzy sobie 60-70 zł. Nie mówiąc już o tym że do Gdyni (~750 km) ta cena rośnie do 110-120 zł.

W tej sytuacji TLK za 69 zł do w-wy i 83 zł do Gdyni wydaję się być korzystną ofertą cenową - a przecież można kupić bilet w promocji "wcześniej 30%" - do w-wy wychodzi wtedy 48,70 zł a do Gdyni 58,10 zł. Od tego odejmijcie jeszcze 51% zniżki studenckiej, która w busach nie obowiązuje a wychodzi 23,71 zł i 28,81zł.

Tak więc problem leży w 1)pokrętnej trasie przejazdu, 2) wysokich cenach za TLK na krótkie dystanse.
2014-12-22 10:50:34 Autor: Kflik
---.60.129.178
Przede wszystkim to zamiast bzdurnej dotacji na muchowóz do Zagórza, rzad powinien bardziej wspierać przewozy regionalne (np. w formie pokrywania stawek dostępu - może nawet na zasadzie kasa bezpośrednio do PLK) gdyz także osobom jadacym z całego kraju a nie tylko regionalnie zdecydowanie bardziej potrzebny jest wiele par w ciągu dnia a nie jedna para i to z cenami dla kogos jadacego krótki odcinek z kosmosu.
2014-12-22 10:50:50 Autor: Dziobak uciekł z Zagórza
---.dynamic.chello.pl
"Twój adres mailowy (?) został zablokowany ponieważ dokonywano z niego nadużyć" - nie dość czołobitnie wychwalano boskie Dziobaki, pociągi wyższego poziomu jestestwa.

To oczywiste że taki pociąg jest bez sensu. Podobnie jak jeden dziennie kurs do Suwałk. My za tę kasę chcemy regularnych kursów szynobusów, ze skomunikowaniem na pociąg dalekobieżny albo PolskiBus. Podobnie jak z Dziobbami - nie brak wychwalaczy, ale czy oni zechcą zapełnić te ponadrzeczywiste ciasne interiory? NIE! Bilet do Zagórza - max. 35 złotych powinien kosztować by to sens miało. Co do bezpieczeństwa, pociąg jest bezpieczniejszy, to na pewno. Kierowca może zasnąć a każde mijanie to potencjalny wypadek. Ale za to w pociągu jest większa szansa bycia okradzionym, a dla przeciętnego pasażera jest to bardziej istotne. Całe państwo w wykonaniu POPiSu polega na udawaniu. My udajemy że wam stwarzamy system komunikacji, że wam robimy koleje jak w Niemczech a nawet lepsze (bo tam nie ma Biznes Inteligencji), że ratujemy kopalnie mimo ich ekonomicznego bezsensu. A wy udajecie że jesteście zachwyceni.
2014-12-22 10:52:56 Autor: Arekk
---.dynamic.chello.pl
Co do głównego toku myślenia można by się zgodzić. Problem rozbija się o szczegóły.
Patrzę się na to z punktu widzenia rowerzysty, dla którego Bieszczady są nieosiągalne, bo w przewozach kolejowych autobusami, komunikacja realizowana jest autobusami, autokarami turystycznymi.
O pomstę do nieba woła fakt, że rok temu w czasie remontu linii do Ostrołęki Koleje Mazowieckie nie dały wymogu, aby komunikacja zastępcza była realizowana autobusami miejskimi, niskopodłogowymi z możliwością zabrania dużego bagażu i roweru. Zwłaszcza że KM czerpie korzyść z nakłonienia rowerzystów do korzystania z jej usług w soboty i niedzielę kiedy potoki pasażerskie są mniejsze.

Czy redakcja potrafi sprawdzić ilu rowerzystów jeździło do Suwałk i Augustowa?
To chyba jedyna trasa w Polsce gdzie w pociągu jeździł dawny wagon bagażowy przeznaczony na wagon do przewozu rowerów. kilka razy dane mi było jeździć tym pociągiem i w tym wagonie było 90 rowerów!
I sprawdzenie jaki będzie odpływ tej grupy pasażerów w roku 2015 (w sezonie) i jeśli samorządy liczą na miejscu turystów, jak zmieni się ilość rowerzystów np w wigierskim parku narodowym, o ile oczywiście ktoś dokonuje takich pomiarów

To jest liczba pasażerów, którzy (potencjalnie) nie pojadą w sobotę do Sanoka czy Zagórza, jeśli zamiast pociągów będą tam jeździć autokary turystyczne.

Wydaje się że na cały pociąg 15, 20, czy 40 rowerzystów to nie wiele. Ale w przypadku połączeń regionalnych, może to być w sobotę połowa ogólnej liczby pasażerów którzy jadą w sobotnie popołudnie z Warki do Warszawy.

Turysta jest ważny dla regionu jakim są Bieszczady. kilkuset rowerzystów to być może procent jeśli nie promil, niemniej pokazuje to że kolej stanowi jeden z czynników rozwoju regionów.
2014-12-22 10:54:41 Autor: Bies
---.dynamic.chello.pl
O tym czy pociąg powinien jeździć po określonej trasie powinny decydować kalkulację przewoźnika lub jeżeli idzie za tym dotacja, to również lokalne samorządy.
Ryanair czy inni low-costowi przewoźnicy dostają dodatkowe pieniędzy za latanie z lotniska w Rzeszowie czy innych regionalnych i nikt im nie może narzucić, aby częściej latali np. w Irlandii, bo tam jest więcej podróżnych.

Kto jeździ w Bieszczady wie, że to nie jest rejon turystyki masowej, a wręcz wydaje się, że próby umasowienia turystyki w Bieszczadach, to jakby wbrew tym, którzy kupili tam ziemię, wybudowali domy. Tak jak w każdym przypadku w Polsce kolej musi zachęcić kierowców do zamiany samochodów na pociągi, a tych przy każdym długim weekendzie oraz w wakacje, zimą na drogach prowadzących w Bieszczady (są conajmniej 4 alternatywne) nie brakuje.
2014-12-22 11:02:50 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
po "komfortowych" doświadczeniach z Neobusem z poprzednich lat (szczególnie jazda busem z Niebylca do Krosna, masakra!) w końcu pojadę pociągiem. niestety przy tym czasie podróży powinni dać kuszetki a nie same dwójki a tak to będę się musiał przesiadać z sypialnego w Rzeszowie.
inna sprawa jest taka, że z Warszawy przez Rzeszów do Zagórza powinno się jechać przez Lublin lub Ostrowiec Św a z Krakowa tylko przez Zagórzany (już szczególnie teraz podczas modernizacji Tarnów-Rzeszów). ew. wagony Zagórza można łączyć z pociągiem do Krynicy a nie z Monciakiem.
2014-12-22 11:19:05 Autor: Kolej=Dzioby
---.dynamic.chello.pl
Rowerzyści do Suwałk jeździli i jeżdżą w wakacje i długie weekendy, a w środku tygodnia w grudniu albo lutym... PUSTO JAK W DZIOBAKU! A dotacja leci. Tak nie można. Jeździłem i jeżdżę Neobusem i bardzo miło wspominam, szybko i wygodnie. Jedyne wyjście to do starych czeskich lokomotyw zamontować Dzioby, i do ostatniego wagonu też (z tym że ten Dziób będzie musiał być przekładany przy zmianie kierunku jazdy) to od razu daje +30 do Prestiżu i +20 do Zaufania.
2014-12-22 11:29:01 Autor: inmotion
---.slupsk.vectranet.pl
Panie Pawle, pozwolę sobie zaprotestować.

Ponieważ nie zwraca pan kompletnie uwagi na inne aspekty uruchomienia tego połączenia. Na przykład taki, że jest to jedyne (chyba w ogóle jedyne) sensowne i najszybsze (tak, tak!) połączenie z północy Polski w Bieszczady. Wie Pan, że ze 30% turystów w Bieszczadach, którzy w dużym stopniu zapełniali pociągi, to byli właśnie ludzie z Trójmiasta i całego Pomorza? Wbrew pozorom może być również atrakcyjne dla studentów z Krakowa, którzy za bilet zapłacą mniej niż w autobusie.

Wie Pan jaką promocję powrotu w Bieszczady zrobiło PKP IC? Żadną!

Pomyślał Pan, że sporo osób może (paradoksalnie) chcieć skorzystać z połączenia, bo jest w Warszawie właśnie na rano, a wagonie można się spokojnie przespać?

Wkurza mnie totalny ten stolicocentryzm, który pan, Panie Pawle, prezentuje.

Daje Pan argumenty PKP IC, aby połączenie uwalić, zanim zacznie się wiosna. Nie wskazuje Pan na to, że połączenie można by uruchamiać do wakacji w pt, sob, ,niedzielę, jeśli będzie nim kursowało mało osób poza sezonem. Nie pisze pan o tym, w jaki sposób przewieźć "wygodnym" autobusem rower.

Może wszystko powyżej, to dla Pana niuanse, ale rzetelny dziennikarz powinien zwrócić na to uwagę. Pan tego nie zrobił.

Że PKP IC marnotrawi dotację? Lepiej, żeby tak "marnotrawiło" niż w inny sposób, w jaki ma zwyczaj to państwo topić pieniądze. Przykładów setki (świątynia opatrzności na miejscu blisko czołówki).

Proszę zapamiętać, że gdy w marcu PKP IC będzie chciało uwalić pociąg, będzie to także Pana zasługa. Bardzo słabe jest to, że pisze Pan o tym wszystkim 8 dni po wprowadzeniu nowego rozkładu, kiedy jeszcze nic nie można wyrokować. Myślę, że wielu ludzi Panu tego nie zapomni.

Mimo wszystko pozdrawiam.
2014-12-22 11:33:50 Autor: Kryniczanin
---.158.222.176

Kryniczanin
Pisałem o tym 3 miesiące temu - nie tą trasą nie z takim czasem jazdy

Fatalna wiadomość dla Bieszczad i Polski. Połączenie dla wybranych - jazda przez CMK a nie 8 od
Warszawy i dalej na Tarnobrzeg, brak skomunikowania w Krakowie choćby z Wrocławia, jazda dookoła
świata z Krakowa do Zagórza - patrz Rzeszów, skoro można szybko łącznicą omijającą
Stróże, moderna E30 i ta codzienność - po 3 miesiącach będzie można powiedzieć chcieliśmy
patrzcie jakie powietrze jedzie - ograniczamy do jednego dnia w tygodniu i tylko w sezonie.

http://www.rynek-kolejowy.pl/54162/pkp_intercity_przyspiesza_powrot_w_bieszczady_od_grudnia_tlk_gdynia_warszawa_zagorz.htm

Lobbyści busowi kochający economy na CMK piali z zachwytu jak t będzie wspaniale. Do Zagórza szybciutko bo przez CMK. Ha ha

A wystarczyło mnie posłuchać i jechać przez Lublin.
Warszawa Wschodnia 23:15
Dęblin 00:30 00:32
Puławy Miasto 00:47 00:48
Lublin 01:20 01:35
Kraśnik 02:10 02:12
Tarnobrzeg 03:32 03:33
Nowa Dęba 03:53 03:54
Kolbuszowa 04:14 04:15
Głogów Małopolski 04:31 04:32
Rzeszów Główny 04:42
2014-12-22 11:35:47 Autor: zenon
---.dynamic.chello.pl
kurduplu redaktorku, Neo Busem jechałem do Sanoka bo nie było pociągu, I JECHAŁEM zwykłym Busem bez kibla 6 godzin gdzie kierowca łamał przepisy za przepisami na ograniczeniu do 50 km/h zapierdzielał 80 km/h.
Widocznie Ty oderwany słuj od pługa to może i lubisz cissne autobusy i busy, ja nie i wolę Pociąg. Gramofonie zafajdany
2014-12-22 11:41:39 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Tak.

15 godzin z Gdańska do Zagórza w wagonie 111A na wózkach 4ANc - czy to nowy sport arcyextremalny w wykonaniu PIC-u?
Pod nazwą "Monciak",

Kogoś już totalnie pogięło?
Ale widocznie specjalnością Mr Celejewskiego & S-ka jest jazda na zydlach - od 8 osób w przedziale do ciasnoty w PIColino ...
2014-12-22 12:00:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
To zależy od regionu. W Wielkopolsce ludzie faktycznie majo wieksze parcie na puciongi ( pewnie to spadek po okupacji niemieckiej) natomiast w woj. wschodnich udział pucionguf w transporcie pasażeruf oscyluje wokuł 1% mimo czasami teoretycznie lepszej oferty rozkładowej niż w Wielkopolsce ( np. jest więcej pucionguf Lublin - Chełm niż POznań - Piła czy POznań - Zielona Góra).
2014-12-22 12:02:22 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Szanowny redaktorze! Idąc pańskim tokiem myślenia musimy zlikwidować wszystkie pociągi TLK i najlepiej zostawić zabaweczkę dla zamożnych czyli pociągi EP.Jestem zupełnie innego zdania to sama spółka strzeliła sobie samobója likwidując połączenia (sukcesywnie od 2009 roku ) na Mazury ) w Bieszczady itd .W 2015 roku PKP IC będzie w posiadaniu 20 lokomotyw spalinowych (10 zmodernizowanych SM42) które już Newag dostarcza, oraz 10 nowych Gam które sukcesywnie do końca 2015 dostarczy Pesa ,więc ja się pytam pana Celejewskiego co zamierza zrobić ze stadem tych lokomotyw ?Sezon w naszym kraju trwa 2 miesiące .Na Korsze- Ełk nie pójdzie przecież 10 Gam .Panie Celejewski dlaczego w rocznym RJ nie ma szumnie zapowiadanego powrotu w postaci przedłużenia relacji którejś z TL-ki do Suwałk przez Olecko ?Co będzie robiła w Olsztynie zmodernizowana SM42 (liniowa ) z przeznaczeniem na linię do Braniewa ?Tego też nie znajdziemy w rocznym RJ .Więc jak na ironię okaże się że poza sezonem PKP IC będzie posiadało za dużo lokomotyw spalinowych.Gratuluję panie Celejewski.Niech pan już przestanie podniecać się "pendolino" i zacznie wreszcie działać i jeszcze raz działać .Sławomir Raflewski
2014-12-22 12:07:29 Autor: Dziobak źle życzący Dziobom
---.dynamic.chello.pl
Wielce czcigodny Panie Sławomirze! Pociągi TLK też są dla zamożnych, dla biednych są autobusy, busy i blablacary. Gamy nie gamy, bilety są za drogie i to jest główny problem. A drugi jest taki że połączenia jedno w dobie nie mają sensu. Zamiast nich powinien być szynobus co 2 godziny, i tyle. Ale najbardziej spektakularna katastrofa ekonomiczna szykuje się z Dziobami, hurrraaa! Ha ha ha!
2014-12-22 12:09:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Trzeba przede wszystkim zliwkidować puciongi regionalne w woj. wschodnich, bo tam jest ciężej ludzi nakłonić do korzystania z kolei niż np. na Pomorzu czy w Wielkopolsce. Co do TLK to na pewno redukcja by się przydała np. Zamość, Przemyśl itp.
2014-12-22 12:20:40 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
"nowoczesnym, komfortowym i bezpiecznym autobusem"

Tak, tak...
Z Monciakiem należało tak postąpić, jak pisze to Kryniczanin, czyli grupa do Przemyśla i Zagórza przez Lublin, a nie CMK. Grupa zakopiańska wyłączana na Wschodnim.
2014-12-22 12:32:30 Autor: autortoidiota
---.117.84.53
"Nie kwestionuję dokonanej rewitalizacji trasy kolejowej z Rzeszowa przez Jasło na Podkarpacie."
-przepraszam bardzo, ale PODKARPACIE to także Rzeszów i Jasło.

Pan autor mógłby z takich kretyńskich wywodów zwierzać się rodzicom albo psychologowi, a nie wykorzystując poważny portal, zamieszczać je tutaj w nie wiadomo jakim celu.
Dziś nie prima aprilis, a żart nieudany.
2014-12-22 12:47:44 Autor: zwus
---.play-internet.pl
Jak zawsze na forum sami specjaliści tylko o jednym nikt nie napisał transport drogowy autobusowy niesie większe ryzyko wypadku , katastrofy niż jazda pociągiem . Na drodze mamy przypadkowych kierowców , pijanych zmęczonych itp. Stan autobusów , busików to jeżdżące wraki przywiezione z Niemiec . Zawsze gdy mam do wyboru autobus pociąg wybieram pociąg .
2014-12-22 12:57:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin
Tak, przez CMK jest szybciej bo gdyby jechał: Sanok - > Rzeszów -> Kraków -> Kielce - Dęblin -> Warszawa to by było jeszcze dłużej;)
2014-12-22 13:02:42 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Przemek IC

Według mnie to przede wszystkim należało miec SZT które mogą ciągnąć wagony.
Oraz spółki które potrafią współpracować.
Wtedy mozna zrobić pociąg nawet tylko Warszawa- Rzeszów i dalej kuwzetki/sypialne doczepiane do jakiegoś regionalnego (do biedy niech będzie wagonowy-przyspieszony) .

Obecnie nawet nie ma sypialnego/kuszetki do Zagórza.
Przesiadka w Rzeszowie do siedzacych jest bez sensu, potem 3h na siedzaco mimo płacenia za kuszetkę/sypialny - a to połowa czasu jaki trzeba by autobusem dojechac do Warszawy.
2014-12-22 13:07:58 Autor: lol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
panie artykul jest maksymalnie tenedencyjny!
Po pierwsze to neobus kosztuje standardowo w autobusie czy przez e-podroznik 70zł! Przez internet zdarzaja sie promocje ale to tak jakby napisac, ze jedzie polskimbusem do Warszawy za 2zł i jest tanszy od pociagu....
I w takim neobusiarstwie jest problem z bagazem bo nie zawsze jezdza autobusy tylko tez i małe busiki, za większy bagaz kaza sobie placic 20 zl i jeszcze robią łaskę żę biorą.

A starsi znajomii jadą właśnie na święta do Gdyni z Sanoka bo wygodniej...

Fakt mogli by puścić pociąg przez Jasło - łącznicą Stróż - Tarnów żeby skrócić czas przejazdu ale od kilku lat widać jakieś megalomańskie parcie wsi Rzeszów i wszystko musi tamtędy jeździć choćby niewiem jak okrężna droga wychodziła...
2014-12-22 13:20:47 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Przemek IC

Według mnie to przede wszystkim należało miec SZT które mogą ciągnąć wagony.
Oraz spółki które potrafią współpracować.
Wtedy mozna zrobić pociąg nawet tylko Warszawa- Rzeszów i dalej kuwzetki/sypialne doczepiane do jakiegoś regionalnego (do biedy niech będzie wagonowy-przyspieszony) .

Obecnie nawet nie ma sypialnego/kuszetki do Zagórza.
Przesiadka w Rzeszowie do siedzacych jest bez sensu, potem 3h na siedzaco mimo płacenia za kuszetkę/sypialny - a to połowa czasu jaki trzeba by autobusem dojechac do Warszawy."
Tyle, że wielkiego wyboru nie ma aktualnie- dwie pary regio Jasło-Zagórz-Jasło i żadnego bezpośredniego regio Rzeszów-Zagórz.
2014-12-22 13:23:42 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
No to ile osób zginęło w busach kursowych w tym roku w POlsce? Raptem kilkadziesiąt - na tysiące pasażerów przewiezionych bezpiecznie. Dlatego ludzie podróżując busem nie biorą pod uwagę ryzyka śmierci, bo prawdowpodobieństwo śmierci w busie jest mniej więcej takie jak wygranej w LOTTO.

Zresztą porównajcie ile osób ginie teraz na polskich drogach a ile ginęło np. 20 lat temu.
2014-12-22 13:27:32 Autor: Kryniczanin
---.181.44.53.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin
Tak, przez CMK jest szybciej bo gdyby jechał: Sanok - > Rzeszów -> Kraków -> Kielce - Dęblin -> Warszawa to by było jeszcze dłużej;)"
Popatrz na mapę i zobacz coś takiego Rzeszów - Sandomierz - Skarżysko Kamienna bądź Rzeszów - Nowa Sarzyna - Sandomierz - Skarżysko 100% pod drutem.

I zrozum że nawet przez Nową Sarzynę i Dęblin jest o około szybciej niż przez Kraków
2014-12-22 13:35:52 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Dokładnie, to jest wielka zaleta Neobusa, że jednak zajedzie do tego Sanoka na 23 z groszami i pasażer śpi we własnym łóżku zamiast w pociągu. Ja to bym raczej postawił pytanie - jaki procent Polaków woli spać w pociągu niż w domu? Myślę że tylko mikole.
2014-12-22 13:54:03 Autor: Durbit
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pociąg zawsze będzie lepszy bo jest bezpieczniejszy a to podstawa podstaw!Odsyłam Pana redaktora piszącego o"bezpiecznym autobusie"(rechot) do statystyk jeżeli nie jest w stanie ogarnąć tego tematu intelektualnie.
2014-12-22 13:55:18 Autor: n2
---.res.pl
"Za 11-godzinną podróż 8-miejscową „dwójką” podróżny płaci 69 zł." No właśnie: cały przedział mamy dla siebie i to niby ma być mniejszy komfort? ;-D
Zaś co do powodu by nie przesiadać się w Rzeszowie: droga jest już dość zapchana a tory puściutkie. Tylko żeby jeszcze zamiast POlityki ssania putinkowi obowiązywała polityka zrównoważonego transportu...
2014-12-22 14:12:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
No właśnie statystyki są takie, że prawdopodobieństwo śmierci w busie jest mniej więcej takie jak wygranej w LOTTO, dlatego ludzie nie zwracają na to uwagi.
2014-12-22 14:13:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Ale jeżeli 8-miejscową dwójkę masz dla siebie to puciong nie ma sensu ekonomicznego. A tak to w autobusie przynajmniej nikt ci nie patrzy w oczy tak jak w 8-miejscowej dwójce zapełnionej pasażerami.
2014-12-22 14:17:43 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
Ja tylko nie rozumiem, jak kilkugodzinną podróż autobusem można nazwać komfortową. Autobus z założenia pod tym kątem jest mniej wygodnym środkiem transportu. Owszem, niekiedy szybszym, ale komfort- bez porównania na korzyść pociągu. Kwestia estetyki to druga strona medalu...
2014-12-22 14:22:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
No ale tu masz alternatywę - 7 godzin w autobusie + spanie we włąsnym łóżku albo 12 godzin w pociągu i jesteś nad ranem wypluty w Sanoku po nocy w pociągu. No chyba że jesteś mikolem, wtedy jesteś szczęśliwy.
2014-12-22 14:30:31 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Alibi zug.
Bezsens.
Podobnie jak ten cały niepotrzebny remont podkarpackich linii.
2014-12-22 14:39:49 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kryniczanin
Adam tu nawet nie trzeba pchać tego przez Lublin bo masz trasę na drut rozpisaną, idealną czyli od Skarżyska przez Starachowice. Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz, Stalową Wolę Rozwadów, Nisko nad Sanem i z ewentualnym pominięciem Przeworska w kierunku na Rzeszów. Jak więc możne wywnioskować obieg lokomotywy spalinowej można ograniczyć do odcinka Rzeszów Staroniwa - Zagórz, przy czym pociąg ten powinien jechać dalej, zwłaszcza w sezonie - do Komańczy.
Jeśli więc Monciak ma być pociągiem na kilka grup wagonów to konieczne jest rozpięcie go w Skarżysku na grupę krakowską a ewentualnie w Przeworsku na grupę przemyską.

Do tego konieczny jest drugi pociąg czyli grupa wagonów do pociągu Uznam odpinana w Krakowie lub Tarnowie i jadąca z pominięciem Kogutowa do Jasła i zapinana do Monciaka.

Warto też pomyśleć o jakimś weekendowym pociągu InterRegio na wzór Niegocina jako wydłużona grupa wagonów z IR Mewa, jadąca do Lublina jako IR i dalej do samego Zagórza jako REGIO (obieg z jakimś pociągiem Regio, najlepiej w relacji Lublin - Rzeszów, na przykład jako wagon bezpośredni).

Zmiany wymaga też idea pociągów Regio. Na początek takt godzinny i pełna relacja czyli Rzeszów - Zagórz lub nawet Lublin - Zagórz.
2014-12-22 14:39:56 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kryniczanin
Adam tu nawet nie trzeba pchać tego przez Lublin bo masz trasę na drut rozpisaną, idealną czyli od Skarżyska przez Starachowice. Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz, Stalową Wolę Rozwadów, Nisko nad Sanem i z ewentualnym pominięciem Przeworska w kierunku na Rzeszów. Jak więc możne wywnioskować obieg lokomotywy spalinowej można ograniczyć do odcinka Rzeszów Staroniwa - Zagórz, przy czym pociąg ten powinien jechać dalej, zwłaszcza w sezonie - do Komańczy.
Jeśli więc Monciak ma być pociągiem na kilka grup wagonów to konieczne jest rozpięcie go w Skarżysku na grupę krakowską a ewentualnie w Przeworsku na grupę przemyską.

Do tego konieczny jest drugi pociąg czyli grupa wagonów do pociągu Uznam odpinana w Krakowie lub Tarnowie i jadąca z pominięciem Kogutowa do Jasła i zapinana do Monciaka.

Warto też pomyśleć o jakimś weekendowym pociągu InterRegio na wzór Niegocina jako wydłużona grupa wagonów z IR Mewa, jadąca do Lublina jako IR i dalej do samego Zagórza jako REGIO (obieg z jakimś pociągiem Regio, najlepiej w relacji Lublin - Rzeszów, na przykład jako wagon bezpośredni).

Zmiany wymaga też idea pociągów Regio. Na początek takt godzinny i pełna relacja czyli Rzeszów - Zagórz lub nawet Lublin - Zagórz.
2014-12-22 14:45:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Jak Ty sobie wyobrażasz takt godzinny Lublin - Zagórz? Gdzie się miniesz? Poza tym wiesz ile to kosztuje? A jeżeli takt godzinny nie wypali to kto za to zapłaci potem?
2014-12-22 14:56:43 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
"aron medry musytardowo+octowz
2014-12-22 15:02:09 Autor: kzyn
---.31.75.164.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co to za busiarski oszołom ten aron?
2014-12-22 15:50:18 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@lukaszmalinowski
Drogi Lukaszu, jak to sie dzieje, ze przez blisko dwa lata Dominik Lebda na lamach RK pisze, o pilnej koniecznosci reaktywacji polaczen do Zagorza "molestujac" dzial prasowy IC z regularnoscia co 2 miesiace...po czym Pawel Rydzynski po 10 dniach od uruchomienia polaczenia podwaza sens jego realizacji? Zakladam, ze w redakcji RK istnieje jednak jakas "linia programowa", a nie wolna amerykanka w zakresie prezentowanych tresci...PR uzurpujac sobie prawo do roli "komentatora",zaprzecza tezom przekazywanym przez 2 lata przez " redaktora" DL.Nie ogarniam:-)

Nie podzielam opinii przedstawionych w komentarzu Pawla Rydzynskiego.PKP IC otrzymuje pol miliarda dotacji wlasnie po to, zeby realizowac polaczenia o charakterze misji publicznej.Taki charakter ma wlasnie pociag do Zagorza. Sprawny komentator zamiast dezawuowac jego znaczenie w kwestii finansowania, powinien skupic sie na ocenie w jaki sposob PKP IC "poradzilo" sobie z jego reatywacja. Tu jest o czym pisac,bo przewoznik wykonal zadanie w stylu wyjatkowo podlym- fatalny rozklad jazdy zakladajacy blisko 2 godzinny postoj w Krakowie, brak wagonu sypialnego/kuszetki, absolutna porazka promocyjna polaczenia,brak ofert taryfowych...jest o czym pisac.

W zasadzie trudno pojac w jakim celu IC uruchomilo ponownie juz teraz pociag do Zagorza tj. rok pozyskaniem lokomotyw spalinowych, skoro nie wykonalo zadnego ruchu w celu jego promocji. Dyskusje nad sensem realizacji tego polaczenia mozna uznac za zbedne dywagacje, skoro IC od grudnia 2015 roku tak czy inaczej bedzie zobowiazane do realizacji 2 par pociagow na odcinku Rzeszow-Zagorz ( zapisy kontraktu dot.lokomotyw spalinowych).W zwiazku z tym mozna jedynie oceniac styl w jakim IC wrocilo do obslugi polaczenia...
2014-12-22 16:17:23 Autor: n2
---.res.pl
->aron mędrzec parczewski - uczciwi ludzie nie boją się gdy im się w oczy patrzy.
Za to jak rozumiem wolisz gdy to o czym rozmawiasz słyszy osób kilkadziesiąt zamiast kilku, czy nikogo - bo w pociągu zawsze można wyjść na korytarz.

PS: ile rowerów można zmieścić do BUSa?
2014-12-22 17:01:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Twoje rozmowy i tak słyszą FBI i CIA przecież, więc co za różnica czy słyszy je 8 osób w pociągu czy 20 w busie.

Z rowerem jeździ ułamek promila pasażerów, więc absurdem jest podporządkowanie całego systemu komunikacyjnego garstce rowerzystów.
2014-12-22 17:34:15 Autor: poy
---.opera-mini.net
Drodzy cytelnicy, pocieszenie jest takie, że na szczęście spółki komejowe mają w głębokim poważaniu "co sądzi Paweł Rydzynski" na jakikolwiek temat i nawet nie myślą realizować jego ponsłów. Dziwne tylko, że RK pozwala na takie łamanie standardów, gdzie gość od nówsów zajmuje się publicystyką lub jest na odwrót.
2014-12-22 17:48:44 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
do autora tego bzdurnego pierda-felietonu: WYp...aJ busiarzu na fora busiarskie! Schowaj swe pierdy do szuflady!!!
Może nie jest to idealna trasa i nazwa dla tej reaktywacji, bo lepiej gdyby nazywał on się WETLINA lub TARNICA, i jechał przez Stróże,Zagórzany ale trzeba się cieszyć że Zagórz odzyskał połączenie z kolejowym światem tego nędznego kraju!!!
2014-12-22 17:54:24 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron mędrzec musztardowo-octowy
kto jak kto ale ty absurdom nie powinieneś się dziwić - skoro wolisz jechać trasę Lublyn - Rzeszów buszem za 35 zł zamiast PB za 8 zł
BTW jaką najdłuższą trasę przejechałeś buszem - kilmetrowo i godzinowo??
2014-12-22 18:02:38 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Lublin - Rzym
2014-12-22 18:26:21 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Aron mędrzec parczewski znowu mądrze gada. Panie RK redaktorze i autortoidioto. Z Rzeszowa przez Jasło nie można jechać na Ppodkarpacie, bo już przed p.o. Boguchwala zaczynają się Karpaty i podkarpacie się kończy. Tą durną nazwę wymyślili głupi politycy AWS, którzy liczbę województw zamiast zmniejszyć z 49 do 0, to zmniejszyli tylko do 16. Niebawem całe to podkarpackie zniknie przy kolejnej reformie tfu! administracyjnej. Proszę żeby mi ktoś wytłumaczył co to znaczy misja publiczna. Nie ma takiego pojęcia moim zdaniem podobnie jak transportu ekologicznego nie ma. W ramach misji publicznej to PKP IC i PLK powinno się sprzedac prywatnym podmiotom, a zyski ze sprzedaży oddać podatnikom. Kolej w Polsce raz dwa by odżyła zamiast tkwić w głębokiej komunie.
2014-12-22 18:34:27 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
niezły fetysz:)) samolota nie było??:) i jak wrażenia??:))
a dalej wolisz jechać 4x droższym buszem niż PB??
2014-12-22 18:40:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ inmotion

Odwal się Pan od Świątyni Opatrzności Bożej, bo jest daleko od Twojego Słupska, ggdzie wybraliście uwielbianego przez media z RK na czele prezydenta. PRL zarabowal Kościołowi nieruchomości o takiej wartości, że całe PKP PLK jest mniej warte. Moja parafia z trudem odzyskała 0.5% swoich przedwojennych ziem po 1989.
2014-12-22 18:41:54 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Prawdziwa misja publiczna to zapewnianie transportu do odległych wiosek, a nie między miastami powiatowymi i wojewódzkimi, gdzie i tak jeżdżą busy. Dlatego powinno się przeznaczyć kasę z dotacji do PR i TLK do powiatów, gdzie starosta zadecydowałby czy oddać ją na pociągi czy na PKSy czy na busy.

Między miastami powiatowymi i wojewódzkimi transport i tak będzie opłacalny jeszcze przez parę lat, może nawet dłużej. Teraz najpilniejszą potrzebą jest zapewnienie dojazdu do małych wiosek. Z Rzeszowa do Jasła, Krosna czy Sanoka jeżdżą busy i PKS i są opłacalne. Tabor tez jest dobry, to już nie czasy 309D.
2014-12-22 18:48:51 Autor: HH
---.web.vodafone.de
Polecałbym podejście DB. ...tam gdzie jest możliwość dojazdu pociągiem. ..autobusy nie mogę jeździć. W ten sposób chroni się połączenie kolejowe i wszyscy są zadowoleni! !
2014-12-22 18:52:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Nieprawda, w Niemczech są autobusy konkurujące z koleją - http://meinfernbus.de/
2014-12-22 18:59:56 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron mędrzec musztardowo-octowy
a buszów nie majom?:) musi ich pitz oświecić:)
2014-12-22 19:13:59 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ wszyscy wrogowie busow
95% busow w Polsce jest w pełni prywatne, nie bierze żadnych dotacji i pełniąc ważna misję publiczną utrzymuje podatkami i akcyza to chore państwo oraz daje pracę kierowcom, więc się nie czepiajcie. Uważam, że to wyjątkówo parszywy środek transportu godny krajów 3.świata, ale biedni ludzie tym jeżdżą i się cieszą, że szybko, tanio i pod chałupe. PS. Jestem zadeklarowanym miłośnikiem kolei od 1995 roku i w przeciwieństwie do całej redakcji RK i innych znawców specjalistów byłem etatowym kolejarzem ;)
2014-12-22 19:24:31 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ HH
Niemcy (wyjątkowo parszywy kraj) i Francja (kraj chyba piękny, ale znam tylko parszywy CDG air port) mają ustawowy zakaz międzymiastowych autobusów tam gdzie jeździ padaka Die Bahn i SNCF. I to jest wzór do naśladowania?! To jest komuna w najgorszej postaci jak przedwojenne PKP. I właśnie z tego powodu Pan ze Szkocji inwestuje w Polsce z korzyścią dla pasażerów i nie tylko!
2014-12-22 19:38:56 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@Stefan banderą
To nie jest do końca tak, że te w pełni prywatne busy nie dostają dotacji. Owszem, explicite nikt ich nie dotuje, ale dotacja jest ukryta w postaci prawie darmowego dostępu do infrastruktury. Przewoźnik kolejowy pokrywa koszt infrastruktury w 90%, dlatego musi być dotowany. Busiarz płaci jedynie symboliczne kwoty w cenie paliwa, które nijak mają się do rzeczywistych kosztów budowy, remontu i utrzymania dróg, po których jeździ. Gdyby busiarz płacił za dostęp w tych proporcjach co przewoźnik kolejowy, bez dodatkowych dotacji nie miałby szans przetrwania przy takich cenach biletów.
2014-12-22 20:05:42 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Chyba na tym forume nie wolno szkalować busiarzy bo zaraz cenzura.
2014-12-22 20:11:22 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Nawet się zgodzę tutaj z Kryniczaninem - jakiś pociąg przez Warszawę, Lublin do Rzeszowa powinien mieć grupę wagonów do Zagórza. Jak pisał Pasażer1 - może to być San. Co do ciągu przez Starachowice i Sandomierz - poczekajmy jednak (miejmy nadziejeję że nie 30 lat) na drut nad 71-ką i koniec remontu Ostrowiec - Sandomierz. Tu aż się prosi o przywrócenie Łódź/Warszawa - Radom - Sandomierz - Rzeszów - Zagórz i to o nocny skład. Więc spokojnie można go wytrasować nawet przez Warkę - za jakimś przyspieszonym KM, albo wręcz grupa wagonów doczepiona do piętrusów i Traxxa. W Radomiu łączenie z grupą z Łodzi i jazda nawet przez łącznicę Skarżyska.
22.00 Łódź/Warszawa
0. Radom
1.20 Wąchock
1.30 Starachowice
3.00 Tarnobrzeg
4.00 Rzeszów
7.00 Zagórz

a nawet 8.30 Ustrzyki Dolne ;)

Oczywiście po remoncie ósemki (najpierw trzeba go zacząć) i zakończeniu remontu 91 (może to kiedyś nastąpi) przywrócenie Wetliny z Warszawy p. Skarżysko - Kielce - Tarnów - Stróże do Zagórza i Krynicy nie będzie najgłupsze. Podobnie Bieszczad z Gliwic do Krynicy i Zagórza. Jednak konieczne jest myślenie w samych Bieszczadach. Pociągi powinny dojechać do Ustrzyk i Łupkowa, a najlepiej do Medzilaborców czy Humennego.
2014-12-22 20:18:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Pamiętam kilkanaście lat temu jechałem "Bieszczadami" do Zagórza. Na stojąco rzecz jasna. W Zagórzu +120 ale Przemytnik czekał ;) Z Ustrzyk autobusem do Ustrzyk Górnych. To były czasy. Powrót bywał kiepski - niektórzy jeździli wieczornym Przemytnikiem i siedzieli w Zagórzu do rana czekając na Wetlinę... ale ludzie jeździli. I gdyby zrobić coś nocnego sezonowego ze skomunikowaniem w Sanoku na autobusy (był kiedyś autobus skomunikowany do Ustrzyk Górnych), to ludzie wrócą.
2014-12-22 20:35:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ busiarze won

W cenie paliwa busiarze płacą akcyzę i fundusz drogowy, a może nawet fundusz kolejowy. To nie jest icg wina, że że przed wojna PKP przejęło prywatne linie kolejowe i je ciągle likwiduje. JewroSojuz z wymogiem panstwowych linii kolejowych tylko pogłębia tą komunistyczna patologie. Żadne urzędnicze regulacje i dotacje tu nie pomogą. Tylko prywatyzacja PLK może uratować kolej w Polsce. Państwo, zwłaszcza w wydaniu postSowiecji bezmyślnie kopiującej wzorce z Niemiec i Francji niczego dobrze nie umie zrobić, więc dlaczego ma być inaczej z koleja. Oczywiście wszystkie drogi też powinny być płatne i prywatne, a benzyna bez akcyzy i vatu. Wtedy byłby wolny rynek i zdrowa konkurencja. Inaczej motoryzacja zawsze wygra jako bardziej elastyczna, szybsza, tańsza.
2014-12-22 20:51:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ blachosmrody won

Kolej żelazna przechodzi do historii, zwłaszcza pasażerska i międzymiastowa. W Bieszczadach lud potrzebuje samochód. 95% turystów też. TLK monciak niech konkuruje ze parszywym Neobusem, ale z samochodami nie ma szans. Cieszcie sie, że jeździ, ale to nie potrwa długo...



2014-12-22 21:50:54 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
"Przykładów setki (świątynia opatrzności na miejscu
blisko czołówki)."

Na 1 miejscu niech będzie pewna tęcza... To jest dopiero topienie kasy.
No ale to nie jest forum światopoglądowe, tylko kolejowe...
2014-12-22 22:56:43 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@przemek IC
W pociągach metra i KM sączy się propaganda z popluczyn Gazety Wyborczej i portalu natemat.pl
Sorry, ale mam inne poglady i to jest jeden z powodow, dla ktorych jezdze samochodem i rowerem. Wg moich statystyk 50% ludzi w PL to tzw.dominicantes, a 30% to comunicantes. Ciagla promocja LGBTQ i tego, że księża to pedofile, to mnie razi..
2014-12-22 23:23:19 Autor: Dave
---.dynamic.chello.pl
Popieram artykuł w całej rozciągłości! :)
2014-12-23 01:24:24 Autor: das boot
---.wmc-si.pl
Stefan banderą: Mam nadzieje, że chociaż Twoja parafia odzyskała jeno te 0.5% ziem, to chociaż o 1% jesteście bliżej Boga. Tego Wam życzę, bo bez katolickiego Boga nie da rady ani na krok:) Co by to było, jakby satanasy oddały 0,4%? :)
2014-12-23 06:51:52 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale z dróg korzystają wszyscy - nawet kolejarze. Przecież kolejarze robią zakupy w Biedronce, a do Biedronki towarów nie dowozi się pociągami. No i busy są lekkie - nie niszczą dróg, więc nie ma powodu dla którego busiarze mieliby płacić za korzystanie z dróg.
2014-12-23 06:53:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
w Niemczech nie ma już zakazu międzymiastowych autobusów konkurujących z koleją. www.meinfernbus.de
2014-12-23 08:21:52 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@aron mundźec parczewski
Z kolei też korzystają wszyscy, nawet tacy co w życiu nie byli w pociągu, jak Ty. Prąd w gniazdku masz? Czym przyjechał węgiel z kopalni do elektrowni? Busem? Tirem? Nie, pociągiem, bo żaden inny transport się do tego nie nadaje. Mieszkasz w domu? Czym przewozi się surowce do produkcji materiałów budowlanych jak cement, stal zbrojeniową itd? Do baku w swoim busiku co lejesz? Komponenty do produkcji paliw czym się przewozi?

Sorry koleś, ale myślenie, że z dróg korzystają wszyscy, a z kolei mało kto i tylko drogi są potrzebne, bo jak to mówisz rodzącej kobiety nie da się zawieźć pociągiem do szpitala, jest na poziomie pryszczatego gimbusa z niedorozwojem umysłowym.
2014-12-23 12:16:19 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron mędrzec musztardowo-octowy
mogę za darmo skorzystać z twojego busza?? obiecuję że go nie zniszczę:)
zapomniałem - z aronbusza to nawet za pełnego busza mamony nie pojadę:)
2014-12-23 14:32:29 Autor: mikuś
---.atlanta.hp.com
Aron:

dla niektórych bezpieczeństwo to priorytet, bez względu na cenę. Poczekaj aż twoje dzieci zginą w wypadku busa (czego oczywiście ci nie życzę), bo kierowca jechał zbyt szybko i zabrał pasażerów na stojąco którzy nie byli przypięci pasami.... wtedy pogadamy.
2014-12-23 14:35:05 Autor: mikuś
---.atlanta.hp.com
Już kiedyś pisałem, że busy są potrzebne. Rzecz w tym że busiarstwo w Polsce oferuje tragicznie niski poziom jakości podróży. Przypomne jeszcze raz moje postulaty:

1) Ustalić z góry minimalną wymaganą przestrzeń między siedzeniami (np. około 70-80 cm) więc każdy będzie miał wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz konieczność ogrzewania w zimie oraz klimatyzacji w lecie (albo możliwość otwarcia okna)
2) Nakładać drakońskie kary (typu 100 tys. zł grzywny i/lub pozbawienie licencji) nawet za jednorazowy przypadek wzięcia pasażerów „na stojaka” bez żadnych zabezpieczeń
3) Zmusić kierwców do „przypomnienia” pasażerom, że należy zapiąć pasy. Przy czym należałoby ustawowo podkreślić, że kto odmawia zapięcia pasów może zostać wyproszony bez prawa zwrotu pieniędzy za bilet
4) Ustalić z góry minimalną przestrzeń bagażową z tyłu lub na dachu pojazdu, a w przypadku braku możliwości zabrania jakiegoś bagażu, przewoźnik byłby zobowiązany do dostarczenia go pasażerowi pod wskazany adres na własny koszt. Należy także ustalić pierwszeństwo dla wózków inwalidzkich i innego tego typu sprzętu.
5) Stworzyć ogólnokrajową platformę z możliwością zakupu biletów przez internet lub telefon w sposób możliwie najbardziej prosty i przyjazny nawet dla osób słabo znających komputer (coś na wzór serwisu e-podroznik, jednak z zaznaczenie że przewoźnicy świadczący usługi na terenie Polski musieliby oferować sprzedaż tym kanałem i honorować wystawione w ten sposób bilety. Jeśli ktoś kupuje bilet od przystanku pośredniego, przewoźnik musiałby zagwarantować mu na tym odcinku miejsce siedzące! Ważne jest to żeby na tej platformie pasażer mógł podać np. swój numer telefonu i w razie jakiś większych zakłóceń/opóźnień mógł być na bierząco informowany chociażby przez sms.
2014-12-23 15:55:57 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Skąd taka kara 100 tys. zł za wzięcie pasażera na stojaka? To w puciongu można jeździć na stojaka a w busie taka kara?
2014-12-23 15:56:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Większość busów międzymiastowych jest uwzględniona w serwisie e-podroznik.pl
2014-12-23 15:57:28 Autor: aron mędrzec parczewski
---.play-internet.pl
Ten obowiązek klimatyzacji ma też dotyczyć PKP, PR i PKS?
2014-12-23 16:44:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Mikuś
Czy te szlachetne postulaty ma wcielić w życie nowe Ministerstwo Kontroli Busów?
Czy w autobusach miejskich też nie można jechać na stojąco i bez pasów?
Dla niektórych ludzi bezpieczeństwo nie jest żadnym priorytetem. Bezpieczeństwo to sobie cenią zazwyczaj kobiety, szczególnie gdy mają dzieci oraz osobniki, które w dawnych dziejach zostałyby najwyżej niewolnikami.
2014-12-23 18:58:15 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Proszę mi wytłumaczyć jak można tak idiotycznie wręcz debilnie zaplanować 1.5 godzinne trzymanie pociągu ,którego grupą celową są podróżujący na osi północ-południe, w Płaszowie.....Jak można tak idiotycznie trasować Ustronie , wężykując po rozpadającej się linii 8 i też wydłużać jego trasę o 2h....Że też w busach jeszcze nikt w busach nie wpadł na pomysł aby w ramach atrakcji stać 2h na RDA.....Przecież podróżny o niczym innym nie marzy.....
2014-12-23 19:05:48 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W tym samym czasie należy wprowadzić podobne przepisy dla kolei. Zakaz przewozu więcej niż 10 % max. liczby pasażerów dotowanej relacji na stojąco /na podstawie liczby miejsc siedzących wagonu/. Max. czas przejazdu dotowanej relacji na osi północ-południe nie dłuższy niż 12 h. Wtedy szybko skończyło by się wężykowanie Ustronia po rozklekotanej 8 czy 1.5h idiotyczny postój monciaka w Płaszowie...I ludzie z busów wrócili by do pociągów
2014-12-23 19:08:19 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"W tym samym czasie należy wprowadzić podobne przepisy dla kolei. Zakaz przewozu więcej niż 10 % max. liczby pasażerów dotowanej relacji na stojąco /na podstawie liczby miejsc siedzących wagonu/. Max. czas przejazdu dotowanej relacji na osi północ-południe nie dłuższy niż 12 h. Wtedy szybko skończyło by się wężykowanie Ustronia po rozklekotanej 8 czy 1.5h idiotyczny postój monciaka w Płaszowie...I ludzie z busów wrócili by do pociągów"
Powyższy post dot. postu @mikoś
2014-12-23 19:58:24 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron mędrzec msztardowo-octowy
a gdzie w e-podróżniku znajdę aronbuszy z klymą??:)
2014-12-23 20:31:31 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@Stefan banderą
"Czy w autobusach miejskich też nie można jechać na stojąco i bez pasów?"

Autobus miejski jest konstrukcyjnie przystosowany do przewozu określonej w dowodzie rejestracyjnym liczby osób na stojąco. Jest wyposażony w poręcze, odpowiednią przestrzeń, a jego ciężar jest na tyle duży, że dodatkowe osoby stojące nie wpływają znacząco na właściwości hamowania i prowadzenia pojazdu.
2014-12-23 20:38:32 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
powtarzam,do redakcji RK: won,WON, WOON z takimi debilnymi autorami pierdów które nazywacie artykułami-felietonami!!!!!!! to jest portal kolejowy a nie busiarski do ch...ry!!
Najpierw stękacie 2 lata że do Zagórza nic nie jedździ a kiedy się coś pojawiło, piszecie pieprzoty że bus jest lepszy niż pociąg, no do cięzkiej Anielki, leczcie się!
2014-12-23 21:49:04 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kolejTAR:
"powtarzam,do redakcji RK: won,WON, WOON z takimi debilnymi autorami pierdów które nazywacie artykułami-felietonami!!!!!!! to jest portal kolejowy a nie busiarski do ch...ry!!
Najpierw stękacie 2 lata że do Zagórza nic nie jedździ a kiedy się coś pojawiło, piszecie pieprzoty że bus jest lepszy niż pociąg, no do cięzkiej Anielki, leczcie się!"
A moim zdaniem artykuł dobrze piętnuje. Co z tego, że pojawiła zgnilizna, która nie wiadomo czemu się rozkłada 1.5h na Płaszowie.....Jak najbardziej należy to piętnować, tak jak należy piętnować temat Ustronia wężykującego po zgniliźnie jaką jest 8 a następnie przez Bydgoszcz, choć wielokrotnie wcześniej były zapewnienia, że wróci na e65 po remoncie....
2014-12-23 23:15:18 Autor: Zenon
---.adsl.inetia.pl
Tylko Kuszetka i TYLKO w wakacje ma rację bytu. W nocy ludzie chcą się czuć bezpiecznie a to TANIA KUSZETKA zapewnia.Poza sezonem z Rzeszowa/Przemyśla potrzebny jest nocny codzienny pociąg+KUSZETKA z Nowego Sącza/Krynicy plus 1 wagon zwykły. TAK TRUDNO to zrobić panie prezesie PKP IC
2014-12-23 23:18:57 Autor: Zenon
---.adsl.inetia.pl
Do autora postu o Ustroniu.
Po co ma wracać na E30 jak w nocy czas przejazdu jest mniej ważny a wieksza liczba miesc sypielnych/kuszetek na które brakuje miejsc już kilka/kilkanaście dni przed planowanym odjazdem i PKP IC na to nie reaguje tzn nie wprowadza dodatkowych składów. A potencjał trasy przez Kielce/Radom/Wawę/Bydgoszcz/Toruń jest kilka razy wieksza niż przez CMK i Działdowo.
2014-12-24 06:49:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czyli w autobusie miejskim można zapinać pasy jadąc na stojąco?
2014-12-24 06:51:17 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Zenon:
"Do autora postu o Ustroniu.
Po co ma wracać na E30 jak w nocy czas przejazdu jest mniej ważny a wieksza liczba miesc sypielnych/kuszetek na które brakuje miejsc już kilka/kilkanaście dni przed planowanym odjazdem i PKP IC na to nie reaguje tzn nie wprowadza dodatkowych składów. A potencjał trasy przez Kielce/Radom/Wawę/Bydgoszcz/Toruń jest kilka razy wieksza niż przez CMK i Działdowo."
Ależ oczywiście, że jest tak samo ważny o czym już wielokrotnie pisaliśmy. Ważne jest wyjechać w bardzo późnym wieczorem i móc dojechać rano, a nie późnym popołudniem, aby być w południe....Co z tego, że potencjał jest, tylko czas podróży zamiast 10h robi się 15h...
2014-12-24 06:54:04 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Zenon:
"Do autora postu o Ustroniu.
Po co ma wracać na E30 jak w nocy czas przejazdu jest mniej ważny a wieksza liczba miesc sypielnych/kuszetek na które brakuje miejsc już kilka/kilkanaście dni przed planowanym odjazdem i PKP IC na to nie reaguje tzn nie wprowadza dodatkowych składów. A potencjał trasy przez Kielce/Radom/Wawę/Bydgoszcz/Toruń jest kilka razy wieksza niż przez CMK i Działdowo."
To może nie 1.5h a całą noc trzymajmy grupę monciaka w Płaszowie, skoro w nocy czas nie ważny....zobaczymy jak wielu chętnych na to będzie
2014-12-24 08:03:54 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@aron
Nie graj głupka. W każdym regulaminie komunikacji miejskiej masz napisane, że stojący pasażer ma obowiązek trzymać się poręczy.

Ile aronbusik ma miejsc w dowodzie rejestracyjnym? Tyle samo co krzeseł. Jeśli zabierzasz więcej osób, przekraczasz dopuszczalną ładowność pojazdu. Jeśli dojdzie do wypadku, z automatu jesteś współwinny.
2014-12-24 08:38:03 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
@aron mędrzec musztardowo-octowy
to nigdy nie jechałeś komunikacją miejską?? tylko busz i busz??:)
2014-12-24 15:28:34 Autor: klops
---.dynamic.gprs.plus.pl
Aron: jeśli ktoś może zginąć z powodu jazdy na stojąco to grzywna 100 tys. jest wręcz za mała!!!
2014-12-25 22:02:34 Autor: Stefan banderą
---.ust.tke.pl
@klops
Od wymyslania od czego można zginąć i karania za to grzywnami prosta droga do kolejnych ograniczeń wolności i rozwoju biurokracji. Polska jest chyba jedynym krajem świata, gdzie policja łapie przechodniów przekraczających ulicę na czerwonym świetle i daje mandaty za t
2014-12-25 22:35:09 Autor: West
---.dynamic.chello.pl
Strasznie nadajecie. Widać większość z Was nigdy nie została nie wpuszczona do busa z wielu powodów. Zdarzyła mi się kiedyś konieczność czekania na następny kurs, bo kierowca ubzdurał sobie, że mnie nie wpuści z wielkim plecakiem [jadać w góry na tydzień trochę rzeczy jednak trzeba wziąć]. Innym razem z plecakiem wsiadłem, ale trzymanie go na kolanach przez 6 godzin nie należało do przyjemności... dlatego też bardzo chętnie skorzystam z połączenia TLK Kraków - Zagórz przy najbliższej okazji :) I nie przeraża mnie o k r o p n i e długi czas jazdy na tej trasie - przez tyle godzin można spokojnie się wyspać i w Zagórzu wysiąść wypoczętym, tym bardziej, że w przedziale będą sami znajomi, co oznacza bezpieczeństwo i komfort na 100% :)
2014-12-26 20:30:26 Autor: Stefan banderą
---.ust.tke.pl
@ West
Zdaj, kolego, relację podróży, zwłaszcza a propos frekwencji. Na stację Zagórz może jutro podjadę zobaczyć tego czeskiego Diesla z wagonami wypełnionymi turystami (?), choć większość z nich w Sanoku pewno wysiądzie. Ponoć w lokalnych mediach bieszczadzkich się mocno podniecali powrotem pociągów dalekobieżnych do Zagórza po 4 latach przerwy.

@ 1,5h w Krakowie
Co za baran to napisał?! Wg rozkładu dzisiejszego od momentu przyjazdu na Krakau Hbf do momentu odjazdu z Płaszowa mija ok.45 min, a więc 1/2 tego co jakiś baran tu napisał fałszywie. To całkiem dobry czas, bo przecie na Hbf musi trochę postać, a w Płaszowie jeszcze odpinają Zakopane.
2015-01-23 01:52:59 Autor: Warszawiak81
---.dynamic.chello.pl
Totalny kretyn, ciekawe ile dostał w łapę od busiarzy za ten artykuł, rusz sie gdzies w europe i zobacz jak i gdzie docieraja pociagi!!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony