Partnerzy serwisu:

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację

inf. pras. 09.04.2019 32

Stadler Giruno z zezwoleniem na eksploatację
Fot. Stadler
Nowy, szybki pociąg Smile produkcji Stadlera, nazwany przez szwajcarskie koleje SBB Giruno, uzyskał homologację Szwajcarskiego Federalnego Urzędu Transportu (BAV) na jazdę po torach szwajcarskiej sieci kolejowej z prędkością do 200 km/h w trakcji pojedynczej. Pociągi Giruno mają być stopniowo włączane do eksploatacji począwszy od lata 2019 roku.
4 kwietnia 2019 roku Federalny Urząd Transportu (BAV) wydał zezwolenie do eksploatacji pociągu Smile z prędkością do 200 km/h w trakcji pojedynczej. Otwiera to pojazdowi, który będzie przemierzał alpejski tunel Gotarda, możliwość poruszania się po torach szwajcarskiej sieci kolejowej z pasażerami. Smile z powodzeniem przeszedł wszystkie etapy projektowe. Od kwietnia 2017 roku odbył kilkaset jazd testowych w Szwajcarii, Włoszech, Niemczech i Austrii.

Mierzący 400 metrów w trakcji podwójnej pojazd Giruno oferuje pasażerom 810 miejsc siedzących. Posiada niskopodłogowe wejścia przystosowane do różnych wysokości peronów: w Szwajcarii, Włoszech i Austrii – 55 cm, w Niemczech – 76 cm. Takie rozwiązanie jest nowością w SBB jeśli chodzi o jednopiętrowy elektryczny zespół trakcyjny. Giruno spełnia najwyższe wymagania w obszarze norm PRM (dot. równych szans osób niepełnosprawnych), między innymi posiada średnio dwa razy więcej miejsc i toalet przystosowanych do potrzeb osób poruszających się na wózkach niż wymagają tego przepisy. Nowe pociągi o jasnych, przestronnych i eleganckich wnętrzach zapewniają wysoki komfort podróżowania: oferują bardzo dobrą jakość połączeń sieci komórkowych, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, duże, wygodne półki na bagaże, oddzielne toalety damskie i męskie oraz nowoczesne energooszczędne oświetlenie LED.

Pod koniec 2016 roku otwarty został tunel bazowy Świętego Gotarda – najdłuższy tunel kolejowy na świecie. Z końcem 2020 roku drogę kolejową prowadzącą przez Alpy ma uzupełnić tunel bazowy Ceneri. Biorąc pod uwagę spodziewany wzrost zainteresowania przejazdami transalpejskimi, koleje SBB zamówiły w firmie Stadler 29 zespołów trakcyjnych z opcją na dalsze 92 pociągi. Jedenastoczłonowe, wielosystemowe elektryczne zespoły trakcyjne będą rozwijać prędkość do 250 km/h. Stadler zaprojektował i zbudował nowy pociąg w zaledwie 23 miesiące od podpisania umowy w październiku 2014 roku. Trzy miesiące później pierwszy pociąg został oddany do eksploatacji. Pierwsza prezentacja pojazdu miała miejsce podczas targów InnoTrans 2016 w Belinie. Stadler nazwał swoje szybkie pociągi SMILE, a koleje SBB nadały im nazwę Giruno, co w języku retoromańskim oznacza myszołowa.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony