Pociąg Eurostaru na testach w Holandii
Łukasz Pastor ⚫ 06.05.2016 ⚫
226

Fot. Kabelleger / David Gubler, CCA 4.0/Wikimedia Commons
Skład firmy Siemens, przeznaczony do obsługi linii kolejowej, biegnącej pod kanałem La Manche, trafił na testy do Holandii. Producent chce przetestować jego współdziałanie z holenderską infrastrukturą. Wszystko w związku z planami rozszerzenia siatki połączeń Eurostaru.
Pociąg e320 firmy Siemens trafił na testy na holenderskie tory 28 kwietnia. Pierwsze jazdy zostały przeprowadzone w weekend – 30 kwietnia i 1 maja. Testy odbyły się zarówno na liniach konwencjonalnych, jak i na trasie dużych prędkości HSL Zuid. Po stronie Kolei Holenderskich leży zapewnienie maszynistów do jazd testowych. Testy związane są z planami, którymi podzielił się ostatnio Eurostar. Przewoźnik poinformował, że regularne kursy z Londynu do Amsterdamu ruszą w grudniu przyszłego roku.
Przypomnijmy, że nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Starsza flota przewoźnika nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy.
Pociągi e320 są dostarczane ze sporymi opóźnieniami. Producent tłumaczy to stopniem skomplikowania przy uzyskiwaniu niezbędnych dopuszczeń i certyfikatów, ponieważ pociągi będą kursowały po terytoriach kilku krajów. Pociągi e320 rozpędzają się do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi Eurostaru z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h. Kontrakt z Siemensem jest w trakcie realizacji. Łącznie producent dostarczy 17 pociągów.
W tej chwili e320 może poruszać się po terytorium Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. W dalszej perspektywie jest też połączenie Londynu z miastami niemieckimi. Na razie nie są jednak znane szczegóły tych pomysłów. Wiadomo też, że Eurostar pracuje nad uruchomieniem w przyszłości międzynarodowego połączenia Londyn – Bordeaux (po otwarciu linii LGV Sud Europe Atlantique), ale – jak zapewniają władze przewoźnika – na ten moment priorytetem jest uruchomienie pociągów do Amsterdamu.
Przypomnijmy, że nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Starsza flota przewoźnika nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy.
Pociągi e320 są dostarczane ze sporymi opóźnieniami. Producent tłumaczy to stopniem skomplikowania przy uzyskiwaniu niezbędnych dopuszczeń i certyfikatów, ponieważ pociągi będą kursowały po terytoriach kilku krajów. Pociągi e320 rozpędzają się do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi Eurostaru z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h. Kontrakt z Siemensem jest w trakcie realizacji. Łącznie producent dostarczy 17 pociągów.
W tej chwili e320 może poruszać się po terytorium Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. W dalszej perspektywie jest też połączenie Londynu z miastami niemieckimi. Na razie nie są jednak znane szczegóły tych pomysłów. Wiadomo też, że Eurostar pracuje nad uruchomieniem w przyszłości międzynarodowego połączenia Londyn – Bordeaux (po otwarciu linii LGV Sud Europe Atlantique), ale – jak zapewniają władze przewoźnika – na ten moment priorytetem jest uruchomienie pociągów do Amsterdamu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |