Partnerzy serwisu:

Po wyremontowanych torach z Katowic do Krakowa najwcześniej w 2016 r.

Wojtek Śmiech 27.05.2013 85

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-05-27 12:59:48 Autor: kolejarz77
---.adsl.inetia.pl
Dlaczego nie można rozpisać tego przetargu jeszcze w tym roku? Przecież już jeden był, więc dokumentacja może być podobna. Co do robót, to zamknąć całkowicie ruch na tej linii( lub puścić przez Oświęcim) i robić dzień i noc.
2013-05-27 13:16:38 Autor: G o r a l
---.wnoz.us.edu.pl
\"Jak podaje „DP”, obecnie na 70-kilometrowym odcinku łączącym stolicę Górnego Śląska ze stolica Małopolski (...)\"

Odkąd z Opola do Krakowa jest 70 km? Nawet w linii prostej jest więcej... ;)
2013-05-27 13:29:36 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
\"Realizację projektu znacznie opóźniła upadłość spółki PNI, która była liderem kontraktu dotyczącego modernizacji fragmentu wspomnianej linii. \"
Jednego fragmentu. A co z resztą?

\"PKP Polskie Linie Kolejowe w tej sytuacji zdecydowały się rozpisać nowy przetarg na wykonanie robót budowlanych, który zostanie ogłoszony w 2014 r.\"
Czemu tak późno PLK zareagowała oraz czemu tak późno ogłoszenie przetargu?

\"Kolejarzom nie uda się więc rozliczyć do końca 2015 r.
(...)
Istnieje więc duże ryzyko\"

Albo nie uda się rozliczyć, i ryzyko jest 100%, albo jest mała szansa na rozliczenie i ryzyko jest mniejsze od 100%, ale jest duże.

Podsumowując: artykuł to gniot, a redakcja powinna samodzielnie drążyć temat, a nie kopiować te wypociny.
Dziennik Polski od czasu przejęcia przez Polskapresse to już nie ta liga, co kiedyś.
2013-05-27 13:54:12 Autor: asxz
---.tktelekom.pl
A co z srk?
Też będziemy powtarzać?
2013-05-27 14:13:46 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Jedyny ratunek dla tego odcinka E30: zarzucić tę modernizację i zacząć od zaraz szybką rewitalizację do parametrów konstrukcyjnych. Efekt czasowy będzie identyczny jak dla modernizacji. W celu poprawienia czasu jazdy na odcinku Kraków - Katowice oraz wylotu na CMK z obu tych miast - wznowić projekt małego Y przez Olkusz.
2013-05-27 14:16:03 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Czyli UniBus ma jeszcze sporo czasu na zakup taboru kolejowego a rząd na zmianę sytuacji w PLK by taki krok był zasadny ekonomicznie.
2013-05-27 14:17:06 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@pinkdotR

pewnie tak..zazwyczaj mamy tak że po modernie jest w sumie taka sama sytuacji jak po rewitalizacji...
2013-05-27 14:20:19 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Umowa ma być podpisana pod koniec 2014 r., a roboty zakończą się najwcześniej w połowie 2016 r.\"

Huuurrrrraa!! Huuraa!!

Już ze chwileczkę , już za momencik.

Jaruś będzie miał wstążeczki do przecinania?
2013-05-27 14:36:53 Autor: dociekliwy
---.centertel.pl
Czy cały odcinek Katowice -Kraków zostanie ukończony dopiero
po roku 2016 ,czy tylko fragment po PNI i jak duży .
Czy prace niemal całkowicie stanęły na całym odcinku, czy tylko na tym fragmencie.Przecież na inne odcinki realizowane przez innych wykonawców upadłość PNI nie miała i nie ma wpływu ,oni mocno stoją ,a mimo to ich roboty tez stoją .
Czy zagrożenie niewykorzystaniem dofinansowania dotyczy tylko fragmentu ,czy całego odcinka Katowice-Kraków ,bo z artykułu wynikałoby ze koło nosa może przejść PKP PLK 1mld zł .
A swoją droga takich artykułów nie powinno się powielać bezkrytycznie.Gdyby ktoś z Rynku Kolejowego pokusił się o zebranie wiarygodnych danych i napisanie własnego materiału ,nie byłoby miejsca na tego rodzaju wątpliwości .
2013-05-27 14:41:02 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@dociekliwy
zmiany planów dotyczą tylko odcinka Kraków-Krzeszowice (teoretycznie 2 pozostałe odcinki mają być dokończone do 2015).
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydarzenia/komunikaty-i-wydarzenia/?tx_ttnews[tt_news]=5087&cHash=238ba2c70135cdd9acd316900e990e56
2013-05-27 16:47:24 Autor: De Jot
---.f-net.pl
@ G ó r a l
Jest tyle km odkad stolica Gornego Śląska sa Katowice nie Opole
2013-05-27 17:32:38 Autor: QQ
---.dynamic.chello.pl
@De Jot
Stolicą Górnego Śląska jest Opole. Ale tylko wtedy kiedy za jedną krainę weźmiesz Śląsk od Wrocławia po Sosnowiec.... Historyczną stolicą Górnego Śląska jest Opole co nie zmienia faktu że Goral jest idiotą.
2013-05-27 17:48:17 Autor: szuka
---.adsl.inetia.pl
Dlaczego nikt nie nazywa i nie interpretuje całej tej sytuacji po imieniu.
To jest SABOTAĹť GOSPODARCZY i wszystkie artykuły nie oceniają tego ,
tylko sprawozdawczość z braku działalności firm nam przedstawiają.
Nikt z dorosłych nie przewidział, że komuś stanie się krzywda.
2013-05-27 18:31:08 Autor: Sfinx.Slask
---.ngm.net.pl
A busiarze cieszą się i dobrze. Jeśli mam jechać starym rozwalonym kiblem od 2,5 do 3 h lub wygodnym autobusem Unibusa z klimą przez godzinę z hakiem (i w dodatku taniej) to wybieram autobus. A tak na marginesie - Unibus uruchamia połączenia Gliwice-Zabrze-Kraków.
2013-05-27 19:29:26 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ważniejsza jest kolekcja zegarków zawiadowcy Nowaka,niż jakieś tam remonty.
2013-05-27 19:48:02 Autor: pasazer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może osoby zarządzające autostradą A4 od razu podadzą listę obiektów których w ciągu najbliższych 40 lat nie można wyremontować/zmodernizować i sprawa będzie jasna zamiast fascynować się organizacyjną \"niemocą\" modernizacji 60km torów między dwiema jednymi z największym aglomeracji kraju w kraju leżącym w środku Europy w XXI w.
2013-05-27 19:55:18 Autor: pklo
---.dynamic.chello.pl
Mamy już pierwszy z miliardów, które rząd rzutem na taśmę przeniesie na budowę dróg. Do końca 2014 będzie więcej takich newsów...

Zero modernizacji, zero nowych linii, zero KDP, ale 175 miliardów wydane na drogi. Tak wyglądają polskie realia. Polska to dziki kraj.
2013-05-27 19:55:58 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@pasazer1: demonizujesz. Nic nie muszą wskazywać. Im wystarcza, że Pekap i Peelkap kiszą się we własnym sosie. Podlewanym - dla picu - Wyszyńskimi i Małolepszakami :/
2013-05-27 22:46:48 Autor: Wnuczka Galla
---.dynamic.gprs.plus.pl
do (źródło: )
Stolicą Górnego Śląska jest Opole. Ono istniało już wtedy, jak Katowice pod Bogucicami zarastało jeszcze żyto. Do szkoły !!!
2013-05-27 23:51:18 Autor: Piotr Malepszak
---.dynamic.chello.pl
Panie \"Olgierdzie\"

Ze względu na ten \"pic\" proszę nie posługiwać się publicznie jeśli nie potrafi Pan napisać poprawnie. W wersji z błędem nie widziałem żeby ktoś \"dla picu\" występował na tym forum lub tym bardziej w realnym działaniu.

Pozdrawiam
2013-05-28 07:59:09 Autor: Mirek
---.opera-mini.net
Mam nadzieję, że osoby odpowiedzialne za tą modernizację już nie pracują. I nie w takim sensie, że nic nie robią, bo to widać, tylko że nie zarabiają pieniędzy w PKP PLK. Ĺťeby do takiego stanu doprowadzić magistralę, to trzeba potrafić. Ograniczenia do 10km/h chyba o tym najlepiej świadczą.
2013-05-28 11:54:20 Autor: jo
---.95.5.85
@Goral
@Wnuczka Galla
Mam pytanie: Dla Was stolicą Polski jest jeszcze Gniezno, czy już może Kraków?
Opole KIEDYŚ było stolicą, teraz niestety jest średniej wielkości miasteczkiem przy której Rybnik bije go na głowę. Przykro mi, ale fakty są takie jakie są. Katowice, ponad dwa razy większe niż Opole, nie leży w (o) polu tylko w sercu 5 mln regionu, więc musi do Was dotrzeć: TAK! Katowice to stolica Górnego Śląska. Katowice - pomimo tego jak wyglądają...
2013-05-30 11:46:28 Autor: tedwen
---.centertel.pl
jeśli zasyfione katowice są dla ciebie stolicą, a małe miasteczko otoczone hektarami wiejskiego terenu bije na głowę opole to nie mamy o czym rozmawiać
2013-06-04 14:53:58 Autor: jo
---.95.5.85
Tak, zasyfione Katowice są i tak 10 razy lepszą stolicą niż peryferyjne, nic nie znaczące miasteczko otoczone dookoła pustynią...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony