Partnerzy serwisu:

Po rozbiórce Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce pora na remont stacji

Martyn Janduła 16.12.2016 485

Po rozbiórce Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce pora na remont stacji
Nieistniejący już dworzec w Dąbrowie Górniczej StrzemieszyceFot. FAREN, SM42.pl
Po wyburzeniu budynku dworca, przyszedł teraz czas na remont stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. PKP PLK planują rozebrać dotychczasową infrastrukturę peronową i wybudować jeden – dwukrawędziowy – peron. Dodatkowo rewitalizacja obejmie tory, rozjazdy, wiaty i oświetlenie. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w 2018 roku. Przetarg na wykonanie tych zadań rozpoczęli już kolejarze.
Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu jest wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”.

Wykonawca, który zostanie wyłoniony w drodze przetargu, będzie miał za zadanie wykonać dokumentację projektową, w zakres której wchodzi projekt budowlany, uzyskanie pozwoleń na budowę i projekt wykonawczy.

Kolejnym etapem wykonawcy będzie realizacja przebudowy nawierzchni kolejowej. Zobowiązany on będzie do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową wraz z uzupełnieniem tłucznia. Prace obejmą dwa tory. Tor nr 2 od 68,395 km do 69,714 km oraz tor nr 4 od 68,605 km do 69,490 km. Łącznie będzie to 2,119 km toru, którego prędkość wzrośnie do 100 km/h. Dodatkowo przebudowanych ma zostać 7 rozjazdów z wykonaniem pod nimi odwodnienia podłużnego i poprzecznego. Likwidacji ulegnie z kolei 918 metrów toru nr 1, na torach 3a, 3b oraz torze 6a likwidacji ulegną kozły oporowe i wstawki. Razem długość torów i wstawek torowych do likwidacji wynosi ok: 1,707 km. W planach przewidziano również rewitalizację wiaduktu, który znajduje się na 69,626 km linii. Prace mają być wykonywane sześć dni w tygodniu od godz. 6 do 22.

Dodatkowo zakres prac obejmuje przebudowę układu peronowego polegającą na rozbiórce istniejących peronów, jednokrawędziowego nr 1 i dwukrawędziowego nr 2 oraz budowie peronu dwukrawędziowego (peron nr 2) dostosowanego do parametrów obowiązujących przepisów i standardów. Jego wysokość wyniesie 0,76 m, a długość 150 m. Nawierzchnia peronu na pozostałej części utwardzona zostanie płytami betonowymi o wymiarach min. 35 x 35 cm, w kolorze szarym, na zagęszczonej podsypce piaskowo-cementowej. Przebudowane zostanie także oświetlenie zewnętrzne na peronach stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce i budowie dojścia do peronu nr 2.

Jak wskazuje zamawiający, na linii nr 62 odbywa się mieszany ruch pociągów. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce kursują średniodobowo w każdą ze stron po 3 pociągi pasażerskie i 8 pociągów towarowych.

PKP PLK przewiduje, że ukończenie inwestycji nastąpi 30 września 2018 roku. Jednak prace związane z peronem i torami mają zakończyć się już rok wcześniej. Oferty na realizację tego zadania można składać do 23 stycznia 2017 roku do godz. 10. Zamawiający oceni je pod względem ceny, która stanowi 90% w ocenie przetargowej oraz okresu gwarancji, który wyceniono na 10%.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony