Partnerzy serwisu:

Po moście nad Sundem z ETCS. „Bardzo ważny krok dla Europy"

Michał Szymajda 16.02.2021 5

Po moście nad Sundem z ETCS. „Bardzo ważny krok dla Europy"
Most nad SundemFot. Johan Nilsson/Øresundsbron
Na Moście Øresund, który łączy Szwecję z Danią, uruchomiono Europejski System Sterowania Pociągiem. To jeden z elementów projektu, który ma umożliwić przejazd z Niemiec przez Danię do Szwecji, dzięki eksploatowaniu tylko tego systemu.
16-kilometrowa przeprawa nad Cieśniną Sund, składająca się z 8-kilometrowego mostu, 3,5-kilometrowego tunelu i przyczółków, jest jedną z najważniejszych w Europie. Poza autami poruszają się po niej pociągi, które łączą Danię ze Szwecją. Od tego mostu rozpoczął się montaż systemu ERTMS, który ma współpracować z pokładowymi systemami bezpieczeństwa ETCS.

W grudniu 2020 roku zakończono z sukcesem walidację systemu, a w lutym 2021 roku jazdy sprawdzające przeprowadzono na lokomotywie Siemens Vectron. W elektrowozie zainstalowano system bezpieczeństwa Trainguard200, który oprócz obsługi ERTMS, współpracuje też z krajowymi systemami bezpieczeństwa w Szwecji (ATC-2) I Danii (ZUB 123). Jazdy wypadły pomyślnie.

– Jesteśmy dumni, że jazdy demonstracyjne zakończyły się sukcesem. Lokomotywy Vectron potwierdziły swoją pełną zdolność do operowania na różnych systemach pomiędzy państwami, wykorzystując różne systemy bezpieczeństwa, a zwłaszcza ERTMS. Cieszymy się, że jazdy walidacyjne udało się zorganizować pomimo trwającej epidemii koronawirusa – powiedział Andre Rodenbeck, prezes oddziału Rail Infrastructure w Siemens Mobility.

– Montaż systemu ERTMS na Moście Øresund jest dla nas, a także dla całej Europy, bardzo ważnym krokiem. W przyszłości będziemy w stanie zaoferować znacznie łatwiejsze warunki przekraczania granic dzięki obecności tego systemu bezpieczeństwa – powiedział Rolf Sundqvist, dyrektor zarządzający kolejową częścią Mostu Øresund.

Montaż systemów ERTMS postępuje także na liniach kolejowych w regionach przyległych do mosty zarówno po stronie duńskiej jak i szwedzkiej. Do pełnej obsługi tego systemu zamówiono w Alstomie 77 kompletów pokładowych urządzeń ETCS, które będą montowane w zespołach trakcyjnych X31, które łączą przez most regiony po obu stronach morskiej granicy. Operacja ma się zakończyć w 2023 roku. ETCS ma być przygotowany także do obsługi lokalnych systemów bezpieczeństwa, podobnie jak miało to miejsce w wypadku testowej lokomotywy Vectron.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony