Partnerzy serwisu:

Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi

Michał Szymajda 31.12.2019 191

arrow
arrow
Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi
Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi
Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi
Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi
Po drugim nowym moście nad Bugiem na Rail Baltice jeżdżą pociągi
Od 30 grudnia pociągi jadą trasą Rail Baltica po 15 km nowym odcinku linii i drugim nowym moście nad Bugiem. Ruch pociągów na odcinku Sadowne - Czyżew jest całkowicie dwutorowy. Na odcinku Sadowne – Czyżew realizowana jest w ramach projektu CEF Łącząc Europę za 569 mln zł.
Likwidacja „wąskiego gardła” – jednotorowego, około kilometrowego odcinka z mostem na Bugu na linii Warszawa – Białystok, została zakończona. Pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew mogą kursować dwoma torami. Linia kolejowa zwiększyła przepustowość. W październiku nad rzekę nasunięto 5 przęseł 300 metrowego nowego obiektu. Każde z przęseł waży około 300 ton. Operacja nasuwania trwała około 12 godzin. Na nowych konstrukcjach ułożone zostały tory. Wykonawca zamontował sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. 30 grudnia nową przeprawą pojechały pierwsze pociągi. Wcześniej, w marcu, na odcinku Sadowne – Czyżew otwarto pierwszy nowy most na Bugu.

– Nowa przeprawa nad Bugiem na trasie do Białegostoku to następny zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego most. Dzięki niemu zwiększona została przepustowość całej linii Białystok – Warszawa. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały i zmodernizowały 150 mostów kolejowych miedzy innymi w Piszu nad rzeką Pisą, w Kępie Rzeczyckiej nad Sanem, pod Koninem na Kanale Grójeckim – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na stacji w Małkini pasażerowie korzystają z drugiego nowego peronu. Ustawione są nowe wiaty, ławki, pojawiło się ledowe oświetlenie, nowy system nagłośnienia i tablice informacyjne Przebudowany obiekt jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W lutym, po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, otwarte będzie przejście dla podróżnych. W ramach inwestycji, przebudowane i przygotowane do oczekiwań podróżnych zostały także przystanki Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.

Między stacjami Sadowne Węgrowskie a Czyżew na 35 km odcinku ułożono nowe tory i przebudowano obiekty inżynieryjne. Zmodernizowane zostały przejazdy kolejowo-drogowe. Zamontowano nowe rozjazdy, wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, zapewniający sprawne kursowanie pociągów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkini wybudowane zostało nowe lokalne centrum sterowania. W ramach inwestycji wybudowany zostanie wiadukt drogowy w Małkini w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego Rozpoczęcie budowy planowane jest w połowie 2020 roku.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h a towarowe do 120 km/h. Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac to 569 mln zł netto. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano w II kwartale 2020 r.

Pierwotny, wcześniejszy termin zakończenia prac, został przesunięty w związku z trudnościami jakie napotkał wykonawca przy budowie mostu na Bugu oraz przy montażu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony