Płock: Elektryfikacja trasy do Sierpca?
Kasper Fiszer ⚫ 31.10.2019 ⚫
6,2k

Pociąg z Kutna do Sierpca w Kutniefot. Kasper Fiszer
PKP PLK rozważają możliwość pełnej modernizacji linii kolejowej nr 33 na odcinku z Płocka do Sierpca. Wśród analizowanych pomysłów są m.in. elektryfikacja trasy, remont przystanków pasażerskich czy dobudowanie nowych łącznic.
Choć w ostatnich latach krajowy zarządca infrastruktury kolejowej przeprowadził szereg prac infrastrukturalnych na linii nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc, jej parametry techniczne wciąż nie w pełni odpowiadają jej randze. O ile w ruchu pasażerskim trasa ta nie jest intensywnie wykorzystywana, to dla przewozów towarowych ma znaczenie kluczowe. Jest bowiem jedynym ciągiem pozwalającym na obsługę płockiej rafinerii. Czy doczekamy się wkrótce pełnej modernizacji tego połączenia?
Nie wiadomo, czy inwestycja objęłaby infrastrukturę pasażerską
– Modernizacja linii kolejowej nr 33 Kutno – Sierpc znalazła się na liście analizowanych projektów w ramach prac planistycznych związanych z nową perspektywą finansową UE 2021 – 2027 – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Choć zarządca infrastruktury podkreśla w przesłanym nam komunikacie, że dopiero rozważa możliwość zlecenia prac, wskazuje dość precyzyjnie na ich potencjalny zakres. Podstawowym efektem miałoby być podniesienie dopuszczalnej prędkości: do 120 km/godz. dla pociągów pasażerskich oraz do 100 km/godz. dla pociągów towarowych dojeżdżających do Płocka-Trzepowa od strony Kutna. Na dalszym odcinku trasy, do Sierpca, mogłyby one poruszać się nie szybciej niż 80 km/godz.
Roboty objęłyby przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej tam, gdzie nie było to wykonywane w ostatnim okresie, modernizację przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. – Pod uwagę będzie wzięta także opcja wyremontowania przystanków osobowych – mówi nasz rozmówca. Przewoźnicy towarowi skorzystać mieliby m.in. z modernizacji torów stacyjnych, co przystosowałoby linię nr 33 do przyjęcia pociągów o długości co najmniej 780 m i nacisku na oś rzędu 221 kN. – Rola, którą pełni linia nr 33 w transporcie towarowym, jest strategiczna w szczególności ze względu na obsługę rafinerii w Płocku – ocenia przedstawiciel PKP PLK.
Dwie nowe łącznice w węźle Kutno?
Spółka zleca właśnie przygotowanie studium wykonalności inwestycji. – Rozważona będzie w nim możliwość przeprowadzenia elektryfikacji odcinka Płock-Trzepowo – Sierpc – wskazuje Karol Jakubowski. Analizie poddana ma być również koncepcja budowy nowych łącznic w obrębie węzła Kutno – z linii nr 33 na linię 3 w kierunku Poznania oraz z linii nr 33 na linię nr 18 (Kutno – Toruń Gł. – Piła Gł.).
W ciągu ostatnich trzech lat na odcinku z Kutna do Sierpca PKP PLK wymieniały miejscowo torowisko, w tym szyny, podkłady i tłuczeń, a także naprawiały odwodnienie. – Prace obejmowały również m.in. wymianę nawierzchni na ponad 25 przejazdach kolejowo-drogowych i modernizację obiektów inżynieryjnych. Obecnie dokonane remonty pozwalają na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną do 100 km/godz., a towarowych – do 70 km/godz. – usłyszeliśmy w Zespole Prasowym PKP PLK.
Nie wiadomo, czy inwestycja objęłaby infrastrukturę pasażerską
– Modernizacja linii kolejowej nr 33 Kutno – Sierpc znalazła się na liście analizowanych projektów w ramach prac planistycznych związanych z nową perspektywą finansową UE 2021 – 2027 – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Choć zarządca infrastruktury podkreśla w przesłanym nam komunikacie, że dopiero rozważa możliwość zlecenia prac, wskazuje dość precyzyjnie na ich potencjalny zakres. Podstawowym efektem miałoby być podniesienie dopuszczalnej prędkości: do 120 km/godz. dla pociągów pasażerskich oraz do 100 km/godz. dla pociągów towarowych dojeżdżających do Płocka-Trzepowa od strony Kutna. Na dalszym odcinku trasy, do Sierpca, mogłyby one poruszać się nie szybciej niż 80 km/godz.
Roboty objęłyby przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej tam, gdzie nie było to wykonywane w ostatnim okresie, modernizację przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. – Pod uwagę będzie wzięta także opcja wyremontowania przystanków osobowych – mówi nasz rozmówca. Przewoźnicy towarowi skorzystać mieliby m.in. z modernizacji torów stacyjnych, co przystosowałoby linię nr 33 do przyjęcia pociągów o długości co najmniej 780 m i nacisku na oś rzędu 221 kN. – Rola, którą pełni linia nr 33 w transporcie towarowym, jest strategiczna w szczególności ze względu na obsługę rafinerii w Płocku – ocenia przedstawiciel PKP PLK.
Dwie nowe łącznice w węźle Kutno?
Spółka zleca właśnie przygotowanie studium wykonalności inwestycji. – Rozważona będzie w nim możliwość przeprowadzenia elektryfikacji odcinka Płock-Trzepowo – Sierpc – wskazuje Karol Jakubowski. Analizie poddana ma być również koncepcja budowy nowych łącznic w obrębie węzła Kutno – z linii nr 33 na linię 3 w kierunku Poznania oraz z linii nr 33 na linię nr 18 (Kutno – Toruń Gł. – Piła Gł.).
W ciągu ostatnich trzech lat na odcinku z Kutna do Sierpca PKP PLK wymieniały miejscowo torowisko, w tym szyny, podkłady i tłuczeń, a także naprawiały odwodnienie. – Prace obejmowały również m.in. wymianę nawierzchni na ponad 25 przejazdach kolejowo-drogowych i modernizację obiektów inżynieryjnych. Obecnie dokonane remonty pozwalają na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną do 100 km/godz., a towarowych – do 70 km/godz. – usłyszeliśmy w Zespole Prasowym PKP PLK.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |