Partnerzy serwisu:

PLK zwiększą przepustowość „protezy koniecpolskiej"

lk, Rynek Kolejowy 19.07.2016 321

PLK zwiększą przepustowość „protezy koniecpolskiej"
fot. Paweł 'pbm' Szubert, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Na fragmentach linii nr 61 zwanej „protezą koniecpolską" zamontowane będą urządzenia samoczynnej dwustawnej blokady liniowej. PLK ogłosiły przetarg na tę inwestycję.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują zwiększyć przepustowość wybranych linii kolejowych. Dotyczy to. m.in. linii 61 Częstochowa – Koniecpol – Opole, na której ruch pociągów pasażerskich zwiększył się znacząco w 2014 r. Wówczas po modernizacji tego odcinka skierowano tam pociągi Pendolino łączące Warszawę z Wrocławiem oraz pociągi z Wrocławia do Krakowa, dzięki czemu ominięto zdegradowaną linię E30 Kraków – Katowice.

Ogłoszony 18 lipca przetarg dotyczy zaprojektowania i wykonania zabudowy samoczynnych dwustawnych blokad liniowych na linii kolejowej nr 61. Prace odbędą się na szlakach Julianka – Turów, Turów – Kucelinka i Lubliniec – Pawonków. Wykonawca zainstaluje kontenery z aparaturą wraz z semaforami odstępowymi i tarczami ostrzegawczymi oraz przebuduje urządzenia na nastawniach dysponujących. Zamówienie obejmuje również prace w zakresie elektroenergetyki oraz wykonanie dokumentacji projektowej wykonawczej, powykonawczej i certyfikacji dla systemów sterowania ruchem kolejowym.

To kolejna inwestycja PLK, która ma zwiększyć przepustowość linii kolejowej. Niedawno ogłoszono przetarg na zabudowę urządzeń blokady dwustawnej na linii 401 do Goleniowa, o czym pisaliśmy na portalu RK TUTAJ.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony