PLK zmodernizowały dwa wiadukty kolejowe między Przemyślem a Jarosławiem
Michał Szymajda ⚫ 23.10.2018 ⚫
2k

fot. PKP PLK
Przebudowane wiadukty kolejowe w Ostrowie i Radymnie od października służą nie tylko pociągom. Bezpieczniejsza jest komunikacja drogowa pod szerszymi i wyższymi obiektami kolejowymi.
W październiku zakończono prace przy przebudowie wiaduktów w Ostrowie i Radymnie na odcinku Munina – Żurawica. Obiekty zapewniają sprawne kursowanie pociągów.
Pociągi pojadą szybciej i mogą być cięższe
Zwiększyła się prędkość jazdy składów pasażerskich na wiaduktach do 120 km/h oraz ich nośność do 22,5 ton na oś. Obiekty ułatwiają także komunikację drogową, gdyż zostały poszerzone. W Radymnie, prawie dwukrotnie szerszy wiadukt (z 5,8 m na 11,05 m), pozwolił wyeliminować ruch wahadłowy. Szersze jezdnie zapewniają płynny i bezpieczniejszy przejazd samochodów. Dodatkowo nowe chodniki gwarantują dogodne przejście. Oba wiadukty zostały także podwyższone, a to umożliwia przejazd wszystkich aut. W I kwartale 2019 r., wygodniejszą komunikację kolejową i drogową zapewnią także dwa kolejne wiadukty: w Radymnie i Walawie. W ubiegłym roku PLK przebudowały już wiadukty w Jarosławiu i Tuczempach.
Inwestycje PKP PLK na trasie Rzeszów – Przemyśl
Zakres prac na odcinku Munina – Żurawica dotyczy 8 wiaduktów i 2 mostów. Poza tym obejmuje tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjną. Na inwestycję przeznaczono blisko 20 mln zł. Zakończenie zaplanowano na I kwartał 2019 r.
Kolejne prace na podkarpackiej trasie, szacowane są na ponad 16 mln zł netto rozpoczną się w drugiej połowie 2019 r. Zadanie obejmie stacje Radymno i Przeworsk oraz prace na szlaku Przemyśl – Hurko.
Prace na trasie Rzeszów – Przemyśl realizowane są w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”. Finansowanie zapewnia budżet państwa. W latach 2016-2018 na prace przeznaczono prawie 76 mln zł netto.
Pociągi pojadą szybciej i mogą być cięższe
Zwiększyła się prędkość jazdy składów pasażerskich na wiaduktach do 120 km/h oraz ich nośność do 22,5 ton na oś. Obiekty ułatwiają także komunikację drogową, gdyż zostały poszerzone. W Radymnie, prawie dwukrotnie szerszy wiadukt (z 5,8 m na 11,05 m), pozwolił wyeliminować ruch wahadłowy. Szersze jezdnie zapewniają płynny i bezpieczniejszy przejazd samochodów. Dodatkowo nowe chodniki gwarantują dogodne przejście. Oba wiadukty zostały także podwyższone, a to umożliwia przejazd wszystkich aut. W I kwartale 2019 r., wygodniejszą komunikację kolejową i drogową zapewnią także dwa kolejne wiadukty: w Radymnie i Walawie. W ubiegłym roku PLK przebudowały już wiadukty w Jarosławiu i Tuczempach.
Inwestycje PKP PLK na trasie Rzeszów – Przemyśl
Zakres prac na odcinku Munina – Żurawica dotyczy 8 wiaduktów i 2 mostów. Poza tym obejmuje tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjną. Na inwestycję przeznaczono blisko 20 mln zł. Zakończenie zaplanowano na I kwartał 2019 r.
Kolejne prace na podkarpackiej trasie, szacowane są na ponad 16 mln zł netto rozpoczną się w drugiej połowie 2019 r. Zadanie obejmie stacje Radymno i Przeworsk oraz prace na szlaku Przemyśl – Hurko.
Prace na trasie Rzeszów – Przemyśl realizowane są w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”. Finansowanie zapewnia budżet państwa. W latach 2016-2018 na prace przeznaczono prawie 76 mln zł netto.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |