PLK zlikwiduje wąskie gardło na Nadodrzance. Most w Brzegu Dolnym do remontu
Michał Szymajda ⚫ 02.04.2021 ⚫
6,5k

Fot. Kenraiz, wikimedia CC
PKP PLK zleci wykonanie dokumentacji dla krótkiego fragmentu magistrali kolejowej kolejowej C-E 59 między Wrocławiem a Głogowem.
Przetarg dotyczy wyłącznie opracowania dokumentacji projektowej. Jej wykonawca zapewni później nadzór autorski nad wykonywaniem prac budowalnych zgodnie z dokumentacją. Chodzi o trzykilometrowy odcinek linii kolejowej 273 (Nadodrzanki) pomiędzy stacją Księginice – Brzeg Dolny.
Zadaniem najistotniejszym z punktu widzenia projektanta będzie opracowanie dokumentacji rewitalizacji mostu kolejowego nad Odrą. To właściwie dwa mosty, z których oba są w stanie złym, ale tylko po jednym odbywa się ruch kolejowy. PKP PLK zdemontowała zresztą tor na jednej z przepraw. W związku z tym jest to wąskie gardło całej „Nadodrzanki”. Projektant opracuje także nowe przepusty, wymianę sieci trakcyjnej oraz wymianę szyn. Efektem ma być udrożnienie obu mostów dla ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, odpowiednio z prędkością 120 i 100 km/h.
Oferty w przetargu można składać do 17 maja. Całe zadanie, wraz z pełnieniem nadzoru nad pracami budowlanymi, ma trwać, od momentu podpisania umowy, nieco ponad 4 lata. Teoretycznie remont obu mostów i dochodzących do niego torów z siecią trakcyjną powinien się więc zakończyć w 2025 roku. Już kilka lat temu PLK próbowało wyłonić wykonawcę projektu przebudowy. Plany PLK dotyczące przeprawy w Brzegu jednak się zmieniły.
Zadaniem najistotniejszym z punktu widzenia projektanta będzie opracowanie dokumentacji rewitalizacji mostu kolejowego nad Odrą. To właściwie dwa mosty, z których oba są w stanie złym, ale tylko po jednym odbywa się ruch kolejowy. PKP PLK zdemontowała zresztą tor na jednej z przepraw. W związku z tym jest to wąskie gardło całej „Nadodrzanki”. Projektant opracuje także nowe przepusty, wymianę sieci trakcyjnej oraz wymianę szyn. Efektem ma być udrożnienie obu mostów dla ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, odpowiednio z prędkością 120 i 100 km/h.
Oferty w przetargu można składać do 17 maja. Całe zadanie, wraz z pełnieniem nadzoru nad pracami budowlanymi, ma trwać, od momentu podpisania umowy, nieco ponad 4 lata. Teoretycznie remont obu mostów i dochodzących do niego torów z siecią trakcyjną powinien się więc zakończyć w 2025 roku. Już kilka lat temu PLK próbowało wyłonić wykonawcę projektu przebudowy. Plany PLK dotyczące przeprawy w Brzegu jednak się zmieniły.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |