Partnerzy serwisu:

PLK zapowiadają dalsze prace na linii 106. Jeżdżą po niej 3 pociągi Regio

Michał Szymajda 24.12.2016 1,2k

PLK zapowiadają dalsze prace na linii 106. Jeżdżą po niej 3 pociągi Regio
Wjazd pociągu TLK w perony stacji JasłoFot. Michał Szymajda, RK
PKP PLK odnowią kolejny odcinek linii (nr 106) Boguchwała – Czudec na podkarpackiej trasie. Za ponad 43 mln zł (brutto) PLK podpisały umowę z wykonawcą. Inwestycja realizowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
– Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów – Jasło jest krótszy o 30 min czas przejazdu. Rozpoczynana rewitalizacji odcinka Boguchwała – Czudec dodatkowo skróci podróż o ok. 6 min. Po zakończeniu prac pociągi pojadą prawie dwukrotnie szybciej – zwiększą prędkość z 60 km/h do 100 km/h, poprawi się także przepustowości trasy Rzeszów – Jasło – informuje biuro prasowe PKP PLK.

Perony do przebudowy

Prace na linii nr 106 Boguchwała – Czudec obejmą wymianę 12 km toru, przebudowę mostu, dwóch wiaduktów i 23 obiektów inżynieryjnych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na 21 przejazdach, m.in. na drogach powiatowych w gminach Boguchwała i Czudec. W związku z modernizacją linii przebudowane zostaną miejsca obsługi pasażerów. Nowe perony zyskają następujące przystanki osobowe i stacje: Wisłoczanka, Babice, Babice Kolonia, Zaborów (dwa nowe perony) oraz Jasło. Na wszystkich nowych obiektach zapewniona będzie dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony wyposażone będą w czytelne oznakowanie, nowe oświetlenie i tablice z rozkładami jazdy.  Zakończenie prac planowane jest w listopadzie 2018 r. Wartość umowy wynosi 43,5 mln zł brutto.

Na zmodernizowanej linii pociągów brak

Niestety, dotychczasowa modernizacja szlaku za pokaźne pieniądze w zasadzie w ogóle nie wpłynęła na poprawę jakości przewozów pasażerskich. Z Rzeszowa do Jasła w ruchu regionalnym kursują dwa pociągi Regio dziennie, kursujące po sobie w odstępie 20 minut. Podobnie jest w relacji przeciwnej. Jedna para więcej porusza się po linii na odcinku Rzeszów – Czudec. Oczywiście, taka oferta w zasadzie nie jest konkurencją dla przewoźników drogowych. Z linii korzysta też jeden pociąg TLK kursujące w wybrane dni tygodnia w kierunku Zagórza. Można mieć tylko nadzieję, że kolejne 43 miliony złotych włożone w modernizację linii przyczynią się do zwiększenia zainteresowania marszałka województwa podkarpackiego przewozami pasażerskimi na linii. Na razie inwestycje kolejowe z RPO należą na Podkarpaciu do najmniej efektywnych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony