Partnerzy serwisu:

PLK zamawia system do wykrywania problemów z pantografami

inf. pras., oprac. ms. 13.07.2022 3k

PLK zamawia system do wykrywania problemów z pantografami
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Zakładem Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu umowę na zaprojektowanie i budowę oraz utrzymanie specjalistycznego systemu do wykrywania usterek pantografów. Uruchomienie systemu planowane jest na przełomie roku 2022/2023.
PKP Polskie Linie Kolejowe wdrożyły do realizacji unikalny w skali kraju system do wykrywania usterek pantografów. Rocznie ponad 100 awarii sieci trakcyjnej powodowane jest przez zły stan techniczny pantografów – urządzeń umieszczonych na dachu lokomotyw elektrycznych, które służą do pobierania prądu z sieci trakcyjnej. To może powodować utrudnienia dla podróżnych pociągów.

– Kontrola stanu technicznego pantografów (tzw. odbieraków prądu) w czasie rzeczywistym nie tylko zwiększy niezawodność infrastruktury kolejowej, ale przede wszystkim ograniczy liczbę usterek sieci spowodowanych ich niewłaściwym stanem. Takie rozwiązanie znacznie usprawni ruch pociągów oraz ograniczy koszty związane z uszkodzeniem sieci trakcyjnej przez zły stan techniczny pantografów – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.



Umieszczony obok toru zespół czujników – zintegrowany system DSAP (Detekcja Stanów Awarii Pantografów), zdiagnozuje w momencie przejazdu pociągu stan urządzeń służących do odbioru prądu z sieci trakcyjnej. Urządzenia pomiarowe wraz z oprogramowaniem stworzą trójwymiarowy model pantografu i automatycznie zlokalizują każde odchylenie od stanu wzorcowego.

W przypadku niewłaściwego stanu pantografu zostaną wdrożone odpowiednie działania, jak wymiana lokomotywy z uszkodzonym odbierakiem lub zmiana uszkodzonego pantografu, co ograniczy liczbę usterek sieci trakcyjnej. Raporty z monitoringów urządzeń będą przesyłane do przewoźników oraz centrów prowadzenia ruchu, a dzięki tym informacjom, możliwe będzie podjęcie działań w celu zapobiegnięcia uszkodzeniom sieci trakcyjnej przez niesprawne pantografy. Wartość inwestycji to 6,49 mln zł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony