PLK zamawia kilkadziesiąt nowych pojazdów technicznych
Jakub Madrjas ⚫ 31.10.2017 ⚫
3,6k

Fot. ZPS
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na dostawę aż 36 fabrycznie nowych wózków motorowych wraz z oprzyrządowaniem.
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy pojazdów kolejowych – łącznie 36 sztuk wózków motorowych z oprzyrządowaniem do użytkowania przez jednostki organizacyjne spółki PKP Polskie LinieKolejowe. Początek obowiązywania dostaw wyznaczono na ostatni dzień grudnia tego roku, a koniec na połowę grudnia 2020 roku.
Na początku tego roku ogłoszono dialog techniczny w sprawie zamówienia, w którym wzięło udział aż siedem firm: Corail, ZPS, CZ Loko, Plasser, Vitras–s, Dany oraz Geismar. Z udziału zrezygnował Kolmech.
Kilka wariantów stosowania
Pojazdy mają być nowe, jednokabinowe z napędem spalinowym, dopuszczone do eksploatacji w Polsce i gotowe do ruchu. Warianty stosowania pojazdów podane przez PLK to: przewóz pracowników brygady roboczej oraz narzędzi (6 os. plus maszynista), praca żurawikiem, jazda z napędem własnym, odśnieżanie szlaków kolejowych i torów stacyjnych oraz wykonywanie jazd w składzie pociągu.
Wózki nie mogą być prototypowe. Cykle przeglądowe powinny być bardzo rzadkie. Przy założonym przebiegu 24 tys. km/rok, przegląd P2 powinien odbywać się raz w roku, a przegląd P3 – co trzy lata. Poziom P1 ma być wykonywany przed każdym wyjazdem.
Będzie premia za prędkość i aukcja elektroniczna
PLK chcą, by pojazd miał maksymalny nacisk na oś w stanie ładownym do 200 kN, pojemność zbiornika paliwa – 400 litrów, moc silnika spalinowego od 290 do 400 kW oraz mógł ciągnąć pojazdy o łącznej masie 120 ton z prędkością co najmniej 60 km/h.
Cena jest kryterium wyboru wykonawcy zamówienia w 90 procentach. Oprócz niej, brana będzie pod uwagę maksymalna prędkość pojazdów z napędem własnym. Za pojazd, który po torze płaskim będzie mógł jechać ponad 100 km/h można otrzymać 10 punktów. Po dokonaniu badania złożonych ofert, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przeprowadzona zostanie aukcja elektroniczna. W toku aukcji elektronicznej stosowane będzie tylko kryterium ceny.
Na początku tego roku ogłoszono dialog techniczny w sprawie zamówienia, w którym wzięło udział aż siedem firm: Corail, ZPS, CZ Loko, Plasser, Vitras–s, Dany oraz Geismar. Z udziału zrezygnował Kolmech.
Kilka wariantów stosowania
Pojazdy mają być nowe, jednokabinowe z napędem spalinowym, dopuszczone do eksploatacji w Polsce i gotowe do ruchu. Warianty stosowania pojazdów podane przez PLK to: przewóz pracowników brygady roboczej oraz narzędzi (6 os. plus maszynista), praca żurawikiem, jazda z napędem własnym, odśnieżanie szlaków kolejowych i torów stacyjnych oraz wykonywanie jazd w składzie pociągu.
Wózki nie mogą być prototypowe. Cykle przeglądowe powinny być bardzo rzadkie. Przy założonym przebiegu 24 tys. km/rok, przegląd P2 powinien odbywać się raz w roku, a przegląd P3 – co trzy lata. Poziom P1 ma być wykonywany przed każdym wyjazdem.
Będzie premia za prędkość i aukcja elektroniczna
PLK chcą, by pojazd miał maksymalny nacisk na oś w stanie ładownym do 200 kN, pojemność zbiornika paliwa – 400 litrów, moc silnika spalinowego od 290 do 400 kW oraz mógł ciągnąć pojazdy o łącznej masie 120 ton z prędkością co najmniej 60 km/h.
Cena jest kryterium wyboru wykonawcy zamówienia w 90 procentach. Oprócz niej, brana będzie pod uwagę maksymalna prędkość pojazdów z napędem własnym. Za pojazd, który po torze płaskim będzie mógł jechać ponad 100 km/h można otrzymać 10 punktów. Po dokonaniu badania złożonych ofert, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty przeprowadzona zostanie aukcja elektroniczna. W toku aukcji elektronicznej stosowane będzie tylko kryterium ceny.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |