Partnerzy serwisu:

PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań

Michał Szymajda 23.06.2017 137

arrow
arrow
PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań
zdjęcie ilustracyjne Fot. PKP PLK
PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań
PLK zaczynają modernizację ostatniego odcinka magistrali Wrocław – Poznań
W piątek 23 czerwca w wielkopolskim urzędzie wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą modernizacji ostatniego już odcinka magistrali Wrocław – Poznań, który dotąd nie doczekał się gruntownej modernizacji. Prace na odcinku Rawicz –Leszno mają rozpocząć się w październiku tego roku.
Umowa warta 355 mln zł., podpisana między PKP PLK a konsorcjum Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie zakłada, że spółka zmodernizuje cały 35 kilometrowy odcinek linii pomiędzy Rawiczem i Lesznem w 29 miesięcy do momentu podpisania umowy. Oznacza to, że z momentem wdrożenia rozkładu jazdy 2020/2021, składy pasażerskie będą mogły poruszać się między Wrocławiem a Poznaniem z prędkością 160 km/h. To z kolei sprawi, że najszybsze pociągi przejadą miedzy stolicami województw w 90 minut.

Największe prace będą miały miejsce na stacjach Rawicz i Bojanowo, gdzie powstaną nowe, podwyższone perony i mała architektura (przebudowa stacji Leszno jest ujęta w innym kontrakcie). Przebudowę przejdą także przystanki Kaczkowo i Rydzyna. Na peronach staną tablice systemu informacji pasażerskiej. Przebudowanych zostanie 11 przejazdów kolejowo-drogowych, wybudowane zostaną ponadto 3 nowe wiadukty nad torami (2 w Rawiczu i 1 na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstaną też nowe przejścia dla pieszych.

– Modernizacja magistrali E59 to inwestycja, która pokazuje, że kolej łączy różne regiony. Połączenia będą mogły być częstsze, będziemy mogli efektywniej wozić towary – powiedział obecny na spotkaniu Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odpowiedzialny za kolej.

Obecnie między Rawiczem a Lesznem pociągi na najlepiej utrzymanych fragmentach infrastruktury rozpędzają się do 120 km/h.


Mat. PKP PLK


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony