Partnerzy serwisu:

PLK z pomorskim samorządem razem przygotują „bajpas kartuski”

Michał Szymajda 13.08.2019 57

PLK z pomorskim samorządem razem przygotują „bajpas kartuski”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Podpisano porozumienie pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, Województwem Pomorskim oraz PKM. Podróżni z Kartuz będą mieć zapewniony dostęp do Trójmiasta podczas modernizacji linii nr 201. Dzięki inwestycji powiat kartuski otrzyma nowe dogodne połączenie z Gdańskiem.
Porozumienie zawarto 13 sierpnia 2019 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe, samorząd województwa pomorskiego i Pomorską Koleją Metropolitalną S.A. Strony razem dopilnują, aby doszło do modernizacji linii kolejowej nr 234 (Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła) i 229 (odcinek Stara Piła – Glincz), przy czym samorząd będzie odpowiadał za remont 1,5 kilometra szlaku między Gdańskiem Kokoszkami a Gdańskiem Kiełpinkiem. 90% wspomnianych odcinków linii wyremontuje PKP PLK. Obecnie na odcinku należącym do PLK kursują wyłącznie pociągi towarowe.

Współpraca dla pasażerów

Wspólnym celem PKP PLK i samorządu województwa pomorskiego jest przygotowanie tzw. „bajpasu kartuskiego”, który umożliwi utrzymanie połączeń między Gdańskiem a Kartuzami na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Kościerzyna – Gdynia. To bardzo dobry przykład współpracy PKP PLK oraz samorządu wojewódzkiego.

– Przygotowania do realizacji inwestycji zostały już poczynione. PKP PLK jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na modernizacje odcinka między Glinczem, Starą Piłą i Gdańskiem Kokoszkami. Ogłosimy również przetarg na modernizację linii do Kartuz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Odbudowa „bajpasu kartuskiego” pokazuje, że dbamy o podróżnych, mieszkańców województwa pomorskiego i zapewnimy im, przed wejściem z pracami od Glincza do Somonina i Gdyni, wygodną trasę objazdową – dodał Ireneusz Merchel, który dodał, że wartość projektu realizowanego przez PKP PLK na bajpasie, będzie opiewać na sto kilkadziesiąt milionów złotych. Projekt będzie jednak włączony w inwestycję związaną z dojazdem do portu w Gdyni i otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Linia nie tylko na czas remontu

– Razem z samorządem mamy cel wspólny, którym jest dbałość o pasażera, chcemy ten projekt zakończyć jak najszybciej – żebyśmy w 2022 roku mogli wejść na prace od Somonina w kierunku Gdyni. Dzięki wspólnej inicjatywie pasażerowie w sposób spokojny będą mogli dojeżdżać do Gdańska. Mamy też nadzieję, że trasa będzie w dalszej perspektywie wykorzystywana – dodał prezes PKP PLK.

– Od samego początku gwarantowaliśmy, że „bajpas” będzie wykorzystywany po zakończeniu inwestycji, jako uzupełniający ciąg dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ten odcinek dołoży się do stałego wzrostu potoków podróżnych – zapewnił Ryszard Świlski.

– Powrót pociągów pasażerskich stworzy nowe możliwości komunikacji kolejowej dla powiatu kartuskiego. Na stacjach w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim zmodernizowane perony zapewnią lepszy dostęp do pociągów. Wymienione zostaną tory, przebudowane obiekty inżynieryjne. Nowe rozjazdy oraz system sterowania ruchem kolejowym zapewnią bezpieczne i sprawne przejazdy – dodał Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Z kolei Pomorska Kolej Metropolitalna, przy współpracy z miastem Gdańsk, odbuduje ok. 1,5 km toru linii nr 234 między stacjami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony