PLK wyremontuje odcinek ze Stróż do Woli Łużańskiej
Martyn Janduła ⚫ 13.04.2017 ⚫
546

Stacja kolejowa Wola ŁużańskaFot. Wuhazet, GFDL
Odcinek Stróże – Wola Łużańska na południu Polski doczeka się poprawy parametrów eksploatacyjnych. PKP PLK właśnie rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót, których efektem będzie podniesienie prędkości na tym jednotorowym odcinku.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej – jednotorowej zelektryfikowanej – nr 108 Stróże – Krościenko. Dokładnie chodzi o szlak Stróże – Wola Łużańska w km 3,200 – 10,540. Planowane prace mają na celu utrzymanie przejezdności wraz z przywróceniem parametrów eksploatacyjnych. Przetarg odbywa się w ramach większego projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.
W zakres prac wchodzi kompleksowa wymiana nawierzchni torowej, odbudowa rowów, profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowaniem podsypki i dynamiczną stabilizacją, przebudowa przejazdów kolejowo–drogowych, częściowa przebudowa urządzeń srk oraz regulacja sieci trakcyjnej na odcinku robót torowych.
Ze względu na zły stan nawierzchni obowiązują obecnie ograniczenia eksploatacyjne na całym odcinku wynoszące 50 km/h oraz 40 km/h. Realizacja zadania pozwoli z kolei na podniesienie tego parametru do 60 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych.
Zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej. Tłuczeń przewidziany do ponownego wykorzystania musi być oczyszczony i uzupełniony nowym do grubości 0,35 m. W km 3,170-4,100 pojawi się nowy tor bezstykowy. Po robotach torowych wykonawca zabuduje nowe uszynienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej oraz innych urządzeń znajdujących się w strefie oddziaływania sieci trakcyjnej. Z kolei na stacji Wola Łużańska wykonawca będzie zobowiązany do demontażu toru stacyjnego nr 2.
Czas przewidziany na realizację zadania określono na 310 dni. Szacowany koszt określono na 15 mln zł netto. Cena stanowi główne kryterium oceny przetargowej i wynosi 70%, zaś doświadczenie personelu – 30%. Wadium w tym zamówieniu to 150 tys. zł. Składanie ofert trwa do 12 maja 2017 roku.
W zakres prac wchodzi kompleksowa wymiana nawierzchni torowej, odbudowa rowów, profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowaniem podsypki i dynamiczną stabilizacją, przebudowa przejazdów kolejowo–drogowych, częściowa przebudowa urządzeń srk oraz regulacja sieci trakcyjnej na odcinku robót torowych.
Ze względu na zły stan nawierzchni obowiązują obecnie ograniczenia eksploatacyjne na całym odcinku wynoszące 50 km/h oraz 40 km/h. Realizacja zadania pozwoli z kolei na podniesienie tego parametru do 60 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych.
Zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej. Tłuczeń przewidziany do ponownego wykorzystania musi być oczyszczony i uzupełniony nowym do grubości 0,35 m. W km 3,170-4,100 pojawi się nowy tor bezstykowy. Po robotach torowych wykonawca zabuduje nowe uszynienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej oraz innych urządzeń znajdujących się w strefie oddziaływania sieci trakcyjnej. Z kolei na stacji Wola Łużańska wykonawca będzie zobowiązany do demontażu toru stacyjnego nr 2.
Czas przewidziany na realizację zadania określono na 310 dni. Szacowany koszt określono na 15 mln zł netto. Cena stanowi główne kryterium oceny przetargowej i wynosi 70%, zaś doświadczenie personelu – 30%. Wadium w tym zamówieniu to 150 tys. zł. Składanie ofert trwa do 12 maja 2017 roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |