PLK wyremontuje obrotnicę w Katowicach. Pochodzi z 1942 roku
inf. pras. PKP PLK ⚫ 04.02.2023 ⚫
2,7k




PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na remont obrotnicy przy lokomotywowni Katowice Szopienice Północne – urządzenia umożliwiającego wjazdy pociągów technicznych do hal przy towarowej stacji.
Obrotnica parowozowa w Katowicach Szopienicach Północnych pochodzi z 1942 r. To urządzenie techniczne ma 23 m długości i służy do zmiany kierunku jazdy pojazdów szynowych poprzez obrócenie pomostu, na którym taki pojazd się znajduje. Stosowano je, aby zaoszczędzić miejsce i czas konieczny na manewrowanie taborem. Obracana platforma umożliwia wjazd lokomotywy na odpowiedni tor lub do hali maszyn. Urządzenie jest w stanie przestawić pojazd o wadze do 35 ton. W hali magazynowanej są też pojazdy techniczne PLK które wykorzystywane są do robót na torach i transportu materiałów. Sprawne działanie obrotnicy umożliwia szybki wyjazd pociągów technicznych między innymi do usuwania usterek i awarii na sieci.
Katowicka obrotnica zostanie wyremontowana. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt „Wykonanie remontu kapitalnego oraz wykonanie przeglądów obrotnicy parowozowej zlokalizowanej na terenie Sekcji Eksploatacji Katowice wraz ze sporządzeniem Dokumentacji Techniczno-Ruchowej (DTR)”.
W zakres zadania wchodzi m.in. naprawa układu napędowego, wymiana kół zębatych w napędach mechanicznym i ręcznym oraz wymiana instalacji elektrycznej. Wymienione będą podkłady na pierścieniu obrotnicy. Po przeprowadzonych pracach możliwe będzie sprawniejsze korzystanie z obrotnicy i wprowadzanie pociągów do hal, które są obecnie remontowane.
Wartość inwestycji to ok. 800 tys. zł. Prace powinny zakończyć się do końca czerwca 2023 r.
Katowicka obrotnica zostanie wyremontowana. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt „Wykonanie remontu kapitalnego oraz wykonanie przeglądów obrotnicy parowozowej zlokalizowanej na terenie Sekcji Eksploatacji Katowice wraz ze sporządzeniem Dokumentacji Techniczno-Ruchowej (DTR)”.
W zakres zadania wchodzi m.in. naprawa układu napędowego, wymiana kół zębatych w napędach mechanicznym i ręcznym oraz wymiana instalacji elektrycznej. Wymienione będą podkłady na pierścieniu obrotnicy. Po przeprowadzonych pracach możliwe będzie sprawniejsze korzystanie z obrotnicy i wprowadzanie pociągów do hal, które są obecnie remontowane.
Wartość inwestycji to ok. 800 tys. zł. Prace powinny zakończyć się do końca czerwca 2023 r.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |