PLK wybrała oferty ZUE i Porr
Jakub Madrjas ⚫ 02.03.2016 ⚫
301

Fot. Porr
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały w ostatnim czasie oferty w dwóch większych przetargach o wartości 30 mln złotych. Jeden wygrała firma Porr, a drugi – ZUE.
ZUE wygrywa przetarg na prace na Śląsku
PKP PLK wybrała ofertę spółki ZUE jako najkorzystniejszą w przetargu na wzmocnienie podtorza na liniach 93, 139 i 143 przy użyciu specjalistycznego pociągu. Prace wyceniła na ponad 30 mln zł.
ZUE złożyło ofertę wartą 31,5 mln zł brutto. Oprócz ceny oceniany był również okres gwarancji (10 proc. oceny), ale wszystkie złożone oferty były w tym zakresie identyczne.
Przedmiotem zamówienia jest wzmocnienie podtorza na linii nr 139 Katowice – Zwardoń i na linii nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice w wybranych lokalizacjach wraz z robotami towarzyszącymi. Na linii 139 wzmocnione zostanie 3,5 km szlaku z Katowic Ligoty do Mąkołowca, oraz 7-kilometrowy szlak Tychy – Kobiór. Na linii 93 naprawiony zostanie szlak Chybie – Pruchna. Więcej na temat zakresu prac piszemy tutaj.
Porr najlepszy na linii Poznań – Kluczbork
Drugie rozstrzygnięte w ostatnim czasie postępowanie dotyczy prac na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny w formule "projektuj i buduj". Największą częścią zadania jest zaprojektowanie prac i przebudowa kilku mostów i wiaduktów na odcinku pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem, a także peronu 3. na stacji w Ostrowie Wielkopolskim i peronu w Witaszycach.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", zgodnie z przewidywaniami PKP PLK wybrała dziś ofertę Porr jako najkorzystniejszą. Opiewała ona na 29,4 mln zł. O wyborze decydowało kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%). Zestawienie wszystkich ofert można znaleźć tutaj.
Walczą o kolejny kontrakt
Obie firmy są w tym roku bardzo aktywne na rynku przetargowym. Aktualnie walczą ze sobą o kolejne zamówienie w tej samej skali - na prace torowe w Poznaniu wraz z przebudową mostu na Warcie. W tym postępowaniu trwa już druga runda odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
PKP PLK wybrała ofertę spółki ZUE jako najkorzystniejszą w przetargu na wzmocnienie podtorza na liniach 93, 139 i 143 przy użyciu specjalistycznego pociągu. Prace wyceniła na ponad 30 mln zł.
ZUE złożyło ofertę wartą 31,5 mln zł brutto. Oprócz ceny oceniany był również okres gwarancji (10 proc. oceny), ale wszystkie złożone oferty były w tym zakresie identyczne.
Przedmiotem zamówienia jest wzmocnienie podtorza na linii nr 139 Katowice – Zwardoń i na linii nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice w wybranych lokalizacjach wraz z robotami towarzyszącymi. Na linii 139 wzmocnione zostanie 3,5 km szlaku z Katowic Ligoty do Mąkołowca, oraz 7-kilometrowy szlak Tychy – Kobiór. Na linii 93 naprawiony zostanie szlak Chybie – Pruchna. Więcej na temat zakresu prac piszemy tutaj.
Porr najlepszy na linii Poznań – Kluczbork
Drugie rozstrzygnięte w ostatnim czasie postępowanie dotyczy prac na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny w formule "projektuj i buduj". Największą częścią zadania jest zaprojektowanie prac i przebudowa kilku mostów i wiaduktów na odcinku pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim a Pierzchnem, a także peronu 3. na stacji w Ostrowie Wielkopolskim i peronu w Witaszycach.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", zgodnie z przewidywaniami PKP PLK wybrała dziś ofertę Porr jako najkorzystniejszą. Opiewała ona na 29,4 mln zł. O wyborze decydowało kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%). Zestawienie wszystkich ofert można znaleźć tutaj.
Walczą o kolejny kontrakt
Obie firmy są w tym roku bardzo aktywne na rynku przetargowym. Aktualnie walczą ze sobą o kolejne zamówienie w tej samej skali - na prace torowe w Poznaniu wraz z przebudową mostu na Warcie. W tym postępowaniu trwa już druga runda odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |