PLK: W czerwcu Rzeszów – Jasło bez komunikacji zastępczej
inf. pras. ⚫ 05.05.2018 ⚫
3,3k





Trwają prace na odcinku Boguchwała – Czudec. Od 22 czerwca podróżni już bez komunikacji zastępczej pojadą z Rzeszowa do Jasła. Nowe, dodatkowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa i Jasło Fabryczne ułatwią dostęp do kolei - zapewnia spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Mieszkańcy gmin Boguchwała i Czudec oraz Jasło zyskują lepszy dostęp do kolei. Nowe przystanki Zaborów Błonia oraz Markuszowa ułatwią korzystanie z pociągów. Również w Jaśle przybędzie przystanek: Jasło Fabryczne. Wykonawca pracuje już przy budowie nowych peronów. Przebudowywane są także stare obiekty na przystankach w miejscowościach: Wisłoczanka, Babica, Babica Kolonia. Na specjalnie przygotowanym podłożu układane są płyty i kostka brukowa.
Jak informuje PLK, wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły wygodniej dojść do pociągów dzięki budowie specjalnych pochylni.
Wykonawca w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło, na odcinku Boguchwała – Czudec” prowadzi prace na całym odcinku. Kończą się roboty przy remontach lub przebudowie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 3 wiaduktów (w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów). Będzie również bezpieczniej na przejazdach – PLK zaplanowały prace na 23 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Teraz wchodzą one w ostatnią fazę. Na 12 spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, m.in. na drogach powiatowych w gminach: Boguchwała, Czudec, Wiśniowa, Frysztak i Jasło. Wymieniona, równa nawierzchnia dróg ułatwi kierowcom przekraczanie torów. Efektem prac na skrzyżowaniach będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch kolejowy oraz drogowy. W zakresie projektu jest też wymiana 12 km toru. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zwiększą nowe urządzenia sterowania.
Efektem rewitalizacji linii nr 106 na kolejnym odcinku Boguchwała – Czudec będzie kolejne, kilkuminutowe skrócenie podróży, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej 106 Rzeszów - Jasło, na odcinku Boguchwała - Czudec" wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-20120. wartość to 42 361 250.00 PLN (netto). Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów – Jasło (były dwa projekty RPO na rewitalizację w latach 2010 – 2013) jest skrócenie czasu przejazdu o około 30 minut - czytamy w informacji PLK.
Jak informuje PLK, wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły wygodniej dojść do pociągów dzięki budowie specjalnych pochylni.
Wykonawca w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło, na odcinku Boguchwała – Czudec” prowadzi prace na całym odcinku. Kończą się roboty przy remontach lub przebudowie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 3 wiaduktów (w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów). Będzie również bezpieczniej na przejazdach – PLK zaplanowały prace na 23 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Teraz wchodzą one w ostatnią fazę. Na 12 spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, m.in. na drogach powiatowych w gminach: Boguchwała, Czudec, Wiśniowa, Frysztak i Jasło. Wymieniona, równa nawierzchnia dróg ułatwi kierowcom przekraczanie torów. Efektem prac na skrzyżowaniach będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch kolejowy oraz drogowy. W zakresie projektu jest też wymiana 12 km toru. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zwiększą nowe urządzenia sterowania.
Efektem rewitalizacji linii nr 106 na kolejnym odcinku Boguchwała – Czudec będzie kolejne, kilkuminutowe skrócenie podróży, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej 106 Rzeszów - Jasło, na odcinku Boguchwała - Czudec" wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-20120. wartość to 42 361 250.00 PLN (netto). Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów – Jasło (były dwa projekty RPO na rewitalizację w latach 2010 – 2013) jest skrócenie czasu przejazdu o około 30 minut - czytamy w informacji PLK.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |