PLK uruchomiła poligon do testów układów ograniczników przepięć
inf. pras. ⚫ 28.01.2019 ⚫
2,2k





W styczniu PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły na linii Rozprza – Radomsko (woj. łódzkie) poligon – odcinek linii do badania i testów ochrony przed wyładowaniami atmosferycznymi. Celem badań jest ograniczenie liczby awarii sieci trakcyjnej i urządzeń przytorowych oraz poprawa ochrony przed porażeniem prądem elektrycznym – poinformował zarządca infrastruktury.
Testy dotyczą układów ograniczników przepięć. To systemy, które mogą zwiększyć tzw. bezpieczeństwo elektrotechniczne, czyli ograniczyć np. negatywny wpływ wyładowań atmosferycznych na urządzenia kolejowe – informuje PLK. Przez dwa lata spółka będzie monitorować awaryjność sieci trakcyjnej i urządzeń przytorowych na trasie Rozprza – Radomsko (linia nr 1 z Warszawy do Częstochowy i Katowic, tzw. Wiedenka).
Jak informuje PLK, testowane urządzenia, układy ograniczników przepięć, zostały zamontowane na słupach sieci trakcyjnej. Są zabudowane w trzech różnych konfiguracjach. Dzięki temu możliwa będzie ocena kilku różnych sposobów ochrony urządzeń kolejowych przed skokowymi wzrostami napięcia. Nagłe zmiany napięcia mogą powodować usterki, a to łączy się z dodatkowymi procedurami bezpieczeństwa i może wymagać zmian w kursowaniu pociągów, wydłużenia czasu przejazdu.
Na poligonie sprawdzona zostanie możliwość ograniczenia awaryjność sieci trakcyjnej i urządzeń przytorowych w porównaniu do sąsiednich odcinków linii, na których nie ma nowych urządzeń. Badania zaplanowano na dwa lata. Jeśli nowe rozwiązanie okaże się skuteczne, możliwe będzie zastosowanie na sieci kolejowej.
Jak informuje PLK, testowane urządzenia, układy ograniczników przepięć, zostały zamontowane na słupach sieci trakcyjnej. Są zabudowane w trzech różnych konfiguracjach. Dzięki temu możliwa będzie ocena kilku różnych sposobów ochrony urządzeń kolejowych przed skokowymi wzrostami napięcia. Nagłe zmiany napięcia mogą powodować usterki, a to łączy się z dodatkowymi procedurami bezpieczeństwa i może wymagać zmian w kursowaniu pociągów, wydłużenia czasu przejazdu.
Na poligonie sprawdzona zostanie możliwość ograniczenia awaryjność sieci trakcyjnej i urządzeń przytorowych w porównaniu do sąsiednich odcinków linii, na których nie ma nowych urządzeń. Badania zaplanowano na dwa lata. Jeśli nowe rozwiązanie okaże się skuteczne, możliwe będzie zastosowanie na sieci kolejowej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |